2017-08-22, 17:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag skrev tidigare om att han kanske konfronterats med något brott begånget för längesedan och den hypotesen har inte direkt fått mindre stöd nu - inte en chans att han inte begått grov brottslighet förut.
Citera
2017-08-22, 17:04
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Med tanke på att han mer eller mindre bodde på ubåten tidvis, så är det ju inte konstigt om han har ombyten i form av underkläder och overaller. Däremot tvivlar jag på att det finns dusch. Och med tanke på det misstänker jag också att han hade spår av blod, som inte var hans eget, på kroppen.

På bilden där han går efter polisen ser man att det är en tydlig fläck av något mörkare; olja eller blod på vänster underben. Det har sannolikt tvättats av under simtur till båten som plockade upp honom. Det kan också vara gammalt så klart.
Citera
2017-08-22, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Såvida han inte redan förklarat?
Polisen säger att intet motsätter att det kan vara Kim. Det skulle ju annars motsättas av att Madsen sagt han kastade henne över bord i ett stycke.

Jag tror han har lagt korten på bordet och samarbetar fullt ut med polisen.
Det vinner han mycket på då domstolen i Danmark måste se det som en förmildrande omständighet vid utdömande av straff.
Tror jag också. Han har inget att förlora på i det här läget.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Hajteorin kan (i alla fall tillfälligt) läggas på hyllan.

Liksynet av obduktionschefen visar att att kroppsdelarna medvetet skurits av dvs inte bitits av.

Dräparchefen berättar
Citat:
vicepolitiinspektør Jens Møller, drabschef i Københavns Politi

Der er tale om en torso, hvor både arme, ben og hoved er (skåret af) som følge af bevidst afskæring.

http://ekstrabladet.dk/112/fortaeller-nyt-om-fundet-af-kvinde-torso/6788354
Citera
Medlem
Citat:
Polisen säger att intet motsätter att det kan vara Kim. Det skulle ju annars motsättas av att Madsen sagt han kastade henne över bord i ett stycke.

Det vinner han mycket på då domstolen i Danmark måste se det som en förmildrande omständighet vid utdömande av straff.
Vad vinner han på det när han har handlat helt ologiskt och sjukt?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Teoretiskt skulle man kunna stycka kroppen med propeller och ett rep -

tex om man trimmade fartyget så att propp stack snett upp - sen tomgång a 300 - 400 varv/minut.

Ungefär som i Fargo och flismaskinen.
Hon styckades med avsikt vet vi nu. Vi kan lägga ner propeller-och hajspåren.
Citera
2017-08-22, 17:06
Medlem
Kroppen har stympats säger tv4play.

Han bör väl få livstid fängelse.
Även om det var olycka så kan inte han avgöra om livet går att rädda om hon hade fått intensivvård.

En sån galning.
Citera
2017-08-22, 17:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
"Kroppsdelar har blivit avlägsnade till följd av en medveten handling, uppger polisen."

http://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-far-besked-om-kroppen-pa-onsdag/

Om det nu är Kim så har en hel del att förklara.

Han kan knappast säga att han styckade kroppen för att få ut den genom någon av ubåtens manluckor så att han kunde begrava KW till havs. Så angeläget kan det knappast ha varit att begrava KW.

Sannolikt så har PM seglat runt mitt i natten och funderat på vad han ska göra med liket. Undet tiden så har den tilltagande likstelheten omöjliggjort att föra ut KW i odelat skick genom någon av luckorna.

Om liket var kraftigt likstelt och att det blev det tämligen fort så talar det för att KW har slagits för sitt liv, högt adrenalinpåslag, det är min bedömning.

I ett sådant scenario bör det även finnas mängder med blodspår i ubåten som teknikerna kommer att hitta och som inte kan kopplas till en transportstyckning. Att PM sänkte ubåten talar för att sådana spår står att finna.
Citera
Medlem
Jag har aldrig gillat sexhypoteserna men även jag måste motvilligt medge att mer och mer pekar på att detta dödsfall har haft någon form av sexuell handling i sig, jag gissar ofrivilligt för KWs del
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Om det nu är Kim som hittats styckat så undrar jag hur i helvete Peter tänkte? ..allt besvär som det innebär att stycka en kropp och så sen INTE sänka likdelarna ordentligt när man ändå är ute på havet/sundet med en ubåt.
En anledning till styckningen kan ju vara att han inte orkade lyfta upp henne i ett stycke(?).

..sen kan det ju vara någon stackars trafficin-tjej som blivit styckat och dumpad i hamnen av kriminella också så helt hundra på att det är den försvunna journalisten är inte jag, än.

Jag är inte heller säker. Om det stämmer med att torson haft en kätting runt sig, så blir jag än mer fundersam. Skulle en tekniknörd verkligen misslyckas så kapitalt med att för evigt sänka en död kropp med hjälp av en kätting?

Ett alternativ är kanske att kättingen ingått i nån slags sexlek ifrån hans sida. Han beskriver ju att han rört sig i den undre (porr)världen, krasst. Och där är väl kättingar, kedjor odyl vanlig rekvistita och att rekvisitan bara blev kvar på kroppen som han trodde skulle försvinna med strömmarna. KW kanske råkade dö i den "sexleken" kan i så fall vara en förklaring.
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:

Bekräftelsen på att kroppen varit medveten delad/styckad är ett resultat av den rättsmedicinska undersökningen, inte vad Madsen sagt eller inte sagt. Tror inte hans utsagor har särskilt stor dignitet och som sagt, polisen MÅSTE förhålla sig neutrala till GMs utsagor.

Vad som fallit bort sen i media är att polisen formulerar det " utifrån storleken på torsot" så är det inget som motsätter att det kan vara KW.
Det är inte samma sak som att lyssnat på Madsen o dra slutsatser
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Där fick vi ävn bekräftat av Politi att det är en "avsiktlig avverkning" (en bevidst afskæring) av ben, armar och huvud. Då kan vi släppa vithajen.

Och den envise "propeller-Nissen" , men allt förutsatt att det är KW:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in