2017-08-17, 23:35
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
nu blev jag undrandes ?
Har aldrig hört förräns nu? Var har du hört den kommentaren ? Var det de 4 killarna som sa den ?
Men P. hade ett Snobbenhundmärke ditsydd på sin
ryggsäck , vet du ju ....

"Puss och kram" har Du också sett här tidigare och hävdat, att det måste vara till lilla mamma han sade det!
Vilken annan kommentar menar Du nu???
Citera
2017-08-17, 23:38
Medlem
Citat:
jo du har rätt ....nykter e jag men skriver som om jag druckit en hel flaska vodka ...suck ...

EDIT : Men jag kan hålla med om att de där åren ,då man var ungdom ,de saker man gjorde då ,sitter ju faktiskt som berg inne i minnesbanken.Så jao...betydelsefulla är de allt , för oss alla.

En sak som gjorde mig så ledsen var när en härinne skrev att (vet inte om han menade sanning ,och bara det gjorde mig ju sorgsen ..) de som har gjort P. illa INTE HADE EN ANING om hur mycket folk skulle ojja sig över det ,utan de trodde det skulle gå förbi folk som en lätt vind enbart .
Då blev jag riktigt orolig !"
Aldrig i h-e kommer vi låta en sådan sak sväva förbi obemärkt ,Aldrig någonsin !
Och då slog det mig ,att vilka människor är uppfostrade på det sättet ,att människoliv går mycket väl att spilla utifrån reli**** och andra uppfattningar .Menar inget med det mer än att det slog mig ,mitt i våra tankar och funderingar...sry ...

Här i landet så vet vi ,och är upplärda till att,även stolta över att : VARJE MÄNNISKA HAR ETT VÄRDE ,trots re****** och andra ideologier ,och ingen någonsin får göra en annan människa illa , utan att stå till svars för vad man gjort !

Tack för att du svarade och inte tog illa upp av mina tankar runt hur P kanske mådde den sista tiden innan försvinnandet.

Mitt hjärta värker när jag tänker på grabben, och precis som du har jag fått intrycket av att det är en mycket fin kille vi avhandlar här i forumet.
Det som gör mest ont är tanken på att han ännu inte hunnit få ett starkare yttre skal, att hans ungdom och brist på livserfarenhet, gjort honom så skyddslös.

Av hela hjärtat önskar jag att han finns någonstans därute och hittar sig själv och den styrka han behöver för att klara sig i den här tuffa världen som är, och att han, när han är mogen för det, återvänder till dem som älskar och saknar honom.

Om inte, så hoppas jag iaf att han funnit ro på en bättre och snällare plats än den han lämnat.
Citera
2017-08-17, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Tack för att du svarade och inte tog illa upp av mina tankar runt hur P kanske mådde den sista tiden innan försvinnandet.

Mitt hjärta värker när jag tänker på grabben, och precis som du har jag fått intrycket av att det är en mycket fin kille vi avhandlar här i forumet.
Det som gör mest ont är tanken på att han ännu inte hunnit få ett starkare yttre skal, att hans ungdom och brist på livserfarenhet, gjort honom så skyddslös.

Av hela hjärtat önskar jag att han finns någonstans därute och hittar sig själv och den styrka han behöver för att klara sig i den här tuffa världen som är, och att han, när han är mogen för det, återvänder till dem som älskar och saknar honom.

Om inte, så hoppas jag iaf att han funnit ro på en bättre och snällare plats än den han lämnat.

åhh ,som jag hoppas att det är som du skriver ,och att allt blir bra igen ,att P. kan glädjas över de han har i sitt liv som bryr sig från hjärtat ,det finns nog en hel del som gillar honom ,det verkar så ,han är värd att få finnas till ,eller hur .
Ja jordklotet är vackert men det innehåller mycket ondska också ...inte bara dinousarierna som hoppade på och mejjade ner ,utan det verkar finnas en hel del otäcka raptorer även i nutiden ...ingen nämd ,ingen glömd ...suck...
Citera
2017-08-17, 23:45
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
ja jag håller faktiskt med dej ,och det som är mest sorgset utav alla ,är att Nina har en poäng i att ,P. verkar vara en hyvens grabb och ställer upp i vått och torrt ,och då gäller ju det att de han ställer upp på är tvättäkta hellyllekillar de också ,och inte maffiosos ifrån inte har rent majsmjöl i påsen ...om ni förstår vad jag menar ...inget ont om någon speciell landsmannansort ,det kan vara vem som helst ,som sagt ,med icke godkänt spannmål...

JAG har ALDRIG hävdat, att P är "en hyvens kille!"
Citera
2017-08-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
"Puss och kram" har Du också sett här tidigare och hävdat, att det måste vara till lilla mamma han sade det!
Vilken annan kommentar menar Du nu???
Men för sjtton hakar ,jag skrev ju till P. s mamma om det var hon ,som han sa de orden till ,och förklarade att om det inte var till henne ,MÅSTE det ju ha varit till någon annan ...

Men fick inget svar ...och tolkade det som om att det självklart var till henne han sa det ,vem annars ?
Citera
2017-08-17, 23:49
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Men för sjtton hakar ,jag skrev ju till P. s mamma om det var hon ,som han sa de orden till ,och förklarade att om det inte var till henne ,MÅSTE det ju ha varit till någon annan ...

Men fick inget svar ...och tolkade det som om att det självklart var till henne han sa det ,vem annars ?

Just det! DU tolkade.....
Citera
2017-08-17, 23:58
Medlem
Citat:
..och tolkade det som om att det självklart var till henne han sa det ,vem annars ?

Han kan ju ha sagt puss och kram till allt från sin flickvän till sin hallick, vi vet ju ingenting om det. Tolkningar är farliga för de leder lätt till trådsanningar...
Citera
2017-08-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Insinuerar du att det skulle vara personer med utländsk bakgrund som har gjort något mot Patrik?

Nej ,varför skulle jag ?

Jag pratar om att i det här landet finns det en lag : för att stärka varje människas värde . Att ha möjlighet till ett fullgott bra liv,och det innebär att slippa bli trakaserad , mobbad och slagen , ej heller dödad.

Den som gör de här sakerna har gjort fel mot mänskligheten ,och får ett straff att sitta i fängelse.

Den som inte tycker att våran lag är bra ,kan inte bo här ! Okii.

För om den anser oss otrogna så passar den inte in här ,för i vårt land är ALLA människor bra människor ,finns inget som heter otrogna här.

Alla får tro på vad de vill ,och de som inte kan förstå det ,får faktiskt ta och flytta till något annat land som passar dem bättre ,där de kan bestämma över folk .

I det här landet har vi en stolthet över att ingen skall bestämma över vad vi tänker eller tror .Vi har full rätt att tänka ,tycka och känna precis vad vi vill ,kvinna och man ,ingen skillnad .Och det kallas för att vara mänsklig .

Det bästa med det är att ingen har rätt att springa omkring och döda någon bara för att den tycker olika ,och det gör att i Sverige kan man få lite mera lugn och ro ..

Tycker du Grandpa , att P. verkar ha haft det kul sen 22 maj ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-18 kl. 00:09.
Citera
2017-08-18, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
JAG har ALDRIG hävdat, att P är "en hyvens kille!"

Nej förlåt ,felskrivning utav mig ,jag ber om ursäkt .
Citera
2017-08-18, 00:11
Medlem
Jag har funderat lite omkring det eventuellt sista (?) samtalet som P hade i sin mobil...det som avslutades med puss & kram.

En tanke som slagit mig är att det kanske var ett meddelande han talade in på någons telesvar, om det nu inte var till sin mor?
Kanske finns det någon i hans bekantskapskrets som fick det? Någon som kanske varit med och gjort ett Practil joke på hans bekostnad den sista veckan?
Någon som mår riktigt piss idag?
Kanske har jag helt fel, det hoppas jag faktiskt att jag har...men tänk om...?

Jag tror att någon/några känner skuld idag och kanske, när deras samvete har gjort sig påmint, så kommer nog en del av hela den här sorgliga historien att få en del frågetecken uträtade?

Det är nog bara tiden som kan ge oss svar på vad och varför P valde att gå upp i rök den där dagen i maj.

Till dem/de som kanske vet något, vill jag bara säga; - Tänk på hans mor, far och bror som lider alla helvetes kval, och ge dem åtminstone lite sinnesfrid idag.
Citera
2017-08-18, 00:23
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ja om jag är tvungen att välja så valde jag det mest humana .

Synd vi inte fick veta vem P. sa Puss & Kram till IRL

Du skrev, att mamman inte svarade Dig vilket Du tolkade, som, att det var till henne.
"Eller till någon annan!" Jo! så här är det Eva; "Var det inte till mamman så MÅSTE det ha varit till någon annan!" Det begriper vi andra också!
Vi behöver inte veta vem han sade det till! Det borde bara redas ut - om orden över huvud taget yttrades av P i telefonen den dagen!
Kanske han eller hon ser det här och kan skutta till polisen med sin information! Det VET vi inte! Det KAN tänkas!
Citera
2017-08-18, 00:24
Medlem
Jo Nina ,det ligger någonting i det . Vi kan hålla tummarna .Men jag varken kan eller kunde begära att få ett svar utav henne.Det är ju hennes ensak ,så jao...

Jo men då kan ni väl skriva när ni hittat Patrik , för jag har inget mer info att komma med ,och jag är 100 % orolig omkring hur han haft det och om han mår bra eller om han inte ens mår någonting alls ,adjö
Senast redigerad av evaveva 2017-08-18 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in