Citat:
Ursprungligen postat av
SagtVar
Oj, vilken vägg av ilska du häver ur dig.
Oavsett hur andra skulle hantera en fyllegrej eller liknande, så handlar det inte om det.
Det handlar om hur han själv kanske upplevde det hela.
När man är ung, så kan skitsaker förstoras upp och bli oöverkomliga. Saker som du och jag kanske bara skulle rycka på axlarna åt.
Ta det lite lugnt och försök att se lite nyktert på saken...och framför allt, prova med styckeindelning så att man orkar läsa dina haranger.
jo du har rätt ....nykter e jag men skriver som om jag druckit en hel flaska vodka ...suck ...
men visst är det sorgligt ,att när man är i de åren så kan en fjompig grej bli som ett stort lass utav death...inte kul att man som 20-25 åring känner av allt in i minsta detalj ...de blir så sårbara då ?
Man kan undra hur det kommer sig att hormonerna sitter utanpå kroppen just i de åren ? Har det med någon slags överlevnadsinstinkt ,eller ? Vem är starkast ,och vem kan kuvas och slås ner ?
Är det något sådant som styr ungdomar ,så att saker och ting händer som vi inte ens skulle orka tänka ,ej orka utföra.
Vem skulle orka gå över en åker utan att först köpa en solstol att vila på ,inte jag i vilket fall ....
EDIT : Men jag kan hålla med om att de där åren ,då man var ungdom ,de saker man gjorde då ,sitter ju faktiskt som berg inne i minnesbanken.Så jao...betydelsefulla är de allt , för oss alla.
En sak som gjorde mig så ledsen var när en härinne skrev att (vet inte om han menade sanning ,och bara det gjorde mig ju sorgsen ..) de som har gjort P. illa INTE HADE EN ANING om hur mycket folk skulle ojja sig över det ,utan de trodde det skulle gå förbi folk som en lätt vind enbart .
Då blev jag riktigt orolig !"
Aldrig i h-e kommer vi låta en sådan sak sväva förbi obemärkt ,Aldrig någonsin !
Och då slog det mig ,att vilka människor är uppfostrade på det sättet ,att människoliv går mycket väl att spilla utifrån reli**** och andra uppfattningar .Menar inget med det mer än att det slog mig ,mitt i våra tankar och funderingar...sry ...
Här i landet så vet vi ,och är upplärda till att,även stolta över att : VARJE MÄNNISKA HAR ETT VÄRDE ,trots re****** och andra ideologier ,och ingen någonsin får göra en annan människa illa , utan att stå till svars för vad man gjort !