2017-09-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Det är ingen av oss som vet till 100% , man kan bara ha en teori för det ena eller andra

Min teori är att han visste mycket väl att han inte var i Mjölby

Resten har jag ingen åsikt om .

Men zippzon ? Hur kan du vara så himla säker på just den saken ....?
Citera
2017-09-01, 19:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Nä vi vet inte mycket men om han säger: Vi ses i Mjölby, så var han säker på att han inte var där.
Sen varför han klev av vet ingen.

Men när sas det där? Det vet vi ju inte heller?

Jag har tidigare i tråden spekulerat om att det kunde ha skett redan när kvinnan och Patrik pratades vid vid 14-tiden (om det nu stämmer som tidningen skrev). Då skulle det ha sagts 45 minuter innan Patrik kliver av. Jag tänkte mig att de hade ett samtal, som slutade med den där frasen. De satt ju inte bredvid varandra, så känns inte så naturligt att de skulle gå till varandra på nytt och samtala. Men det vet jag förstås inget om. Bara spekulation.
Citera
2017-09-01, 19:12
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men zippzon ? Hur kan du vara så himla säker på just den saken ....?

Jag sa aldrig att jag va "himla" säker , men av allt man läst osv så lutar jag mest åt att han klev av (bokstavligen) i Hallsberg
Citera
2017-09-01, 19:14
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Jag har tidigare i tråden spekulerat om att det kunde ha skett redan när kvinnan och Patrik pratades vid vid 14-tiden (om det nu stämmer som tidningen skrev). Då skulle det ha sagts 45 minuter innan Patrik kliver av. Jag tänkte mig att de hade ett samtal, som slutade med den där frasen. De satt ju inte bredvid varandra, så känns inte så naturligt att de skulle gå till varandra på nytt och samtala. Men det vet jag förstås inget om. Bara spekulation.

Dom satt ju nära varandra , hur skulle hon annars se att han fibblade med mobil och dator innan han klev av
Citera
2017-09-01, 19:15
Medlem
Citat:
Jo men eftersom jag gjort samma tabbe som honom typ ,vandrat upp i pylonbron för att läsa på de där tågtavlorna för att hitta mitt tåg ,och till slut tagit sista hissen ner för att se om ifall att det liksom gick något tåg därnere på den sidan .För jag hade aldrig varit där och hade ju ingen direkt koll på var spåren gick .
Så det kan ju vara därför han tog sig till slutet på tunneln och ner ,precis lika dumt som jag gjorde ....Sen tog ju jag mig upp igen och tillbaka för att hitta rätt hiss och rätt perrong ,men att han satte sig där på bänken i sista hisshuset ,är för mig en gåta ...Trodde kanske att han fick för sig att det låg någon on/off affär eller siba därborta vid de stora köphusen ,där han kunde få igång sin mobil ,kanske det var något han fick för sig ,ja annars vet jag inte varför han började gå utmed de där små åkervägarna ....

Just - sen tog du dig tillbaka. Varför skulle inte han göra det OM han nu gått av fel?

Det är ju just därför jag tror att det var ett medvetet val att kliva av Hallsberg.
Citera
2017-09-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Jag håller med dej notknapparen ,det kan ju vara så att vi lägger så himla stor vikt vid en viss mening som sägs ,så att vi tror på det, som gör att efter just den kommentaren, faller allt på plats ...enligt somliga..

Säg att han faktiskt trodde att han var i Mjölby (särskilt när man pratar med någon i telefon ,tror man alltid att tiden gått fortare än den gjort ,så hade han suttit tyst o stilla istället för att tjabblat med sin mor ,så hade han kanske till och med sett att klockan inte stämde alls där ,med det tåg som han trodde utgick därifrån ,osv. )

Han ,som jag skrev förut ,visste ju att en "gumma med hund " inte tar sig ur ett tåg lika fort som han ,en snabb slank yngling, och eftersom han absolut (enligt vad jag tror ) trodde de var framme på det tågets slutstation ,så brydde han sig inte så mycket om när hon kom ut ,tåget skulle ju enligt honom stå kvar ett tag ....

Det enda som kan göra mig undrandes ÄR att han inte reagerade när det tåget for iväg bakom honom ,då när han insåg att kvinnan som han sen skulle ta sällskap med på Malmötåget (hade de säkert pratat om ) , far iväg bort .....

Då! borde han ha tänkt ,vad sjutton nu ? Varför for hon iväg ,skulle inte hon precis som mig ,leta efter Malmötåget ...här i Mjölby ?
(De där orden om Att vi ses i Mjölby ,de kan vi glömma ,för som notknapparen skriver så sas de nog långt långt innan de ens sett skymten utav varken Kumla eller Hallsberg ,det var nog bara ett bekräftande där på resan , att de skulle åka vidare ner mot Malmö senare under dagen , med ett annat tåg ).
De tog liksom en paus från varandras samtal ett tag ,tills det var dags för det .

Hade nu inte de där killarna satt sig därinne i tågvagnen ,hade han säkert frågat kvinnan om han skulle hjälpa henne ut ur tåget med hunden eller något liknande och att de kunde ta sällskap över perrongen .

Och då om han pratat med henne om dessa saker hade hon ju sagt : -Men lilla gubben ,tåget är inte framme i Mjölby än ,så ta det easy och sitt ner igen så åker vi vidare dit vi ska ...!

(okej ,hon sa kanske inte i de ordalagen ,men hon hade säkert tillrättavisat honom , och sett till att han åkte med vidare dit han skulle , och då hade denna tråd överhuvudtaget inte existerat ....)
Senast redigerad av evaveva 2017-09-01 kl. 19:29.
Citera
2017-09-01, 19:31
Medlem
Citat:
Jag sa aldrig att jag va "himla" säker , men av allt man läst osv så lutar jag mest åt att han klev av (bokstavligen) i Hallsberg

När du skriver Bokstavligen ,menar du Genomtänkt då ?
För klev av i Hallsberg , det vet vi ju alla att han gjorde ...
Citera
2017-09-01, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Just - sen tog du dig tillbaka. Varför skulle inte han göra det OM han nu gått av fel?

Det är ju just därför jag tror att det var ett medvetet val att kliva av Hallsberg.

Hmm ,jao ,ja vem vet ...? Det är ju just där det liksom blir mystiskt ...när han börjar vandra över åkrarna ....

Men nu skriver ju OY att han antagligen inte vandrat där ,utan typ blivit upplockad utav några individer och de sen i sin tur slängt och ställt ut hans väskor på åkrarna ,just för att vi alla skall tro att han börjat gå därute , för att förvilla folk ,så nu är jag snart inte säker på någonting längre ...hmm ...?

Tänk om han inte gått en meter på åkermark ,han kanske har satt sin fötter på enbart asfalterad mark och sen in i ett bilsäte ?
Senast redigerad av evaveva 2017-09-01 kl. 19:38.
Citera
2017-09-01, 19:38
Medlem
zippzons avatar
Citat:
När du skriver Bokstavligen ,menar du Genomtänkt då ?
För klev av i Hallsberg , det vet vi ju alla att han gjorde ...

Nä jag menar klev av = försvann osv
Citera
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Jo det var jag som pratade med henne ,och hon är säker på att han var SÄKER PÅ att han kommit fram till MJölby .
Så det enda konstiga i den saken är ju att han sagt till kvinnan : Att vi ses i Mjölby ,men vem vet ,det kanske han sa redan när tåget gick förbi Örebro eller något .Så då är det ju inte märkligt alls .Bara synd att han inte frågade henne varför hon inte också skulle gå av ?
Men kan ju tänkas att (eftersom han trodde att de var på Bergslagstågets slutstation ,det går aldrig längre ner i landet utan återvänder i Mjölby ) han trodde hon var lite mera saktfärdig med hund och allt , så han drog lite i förväg kan man säga (killarnas närvaro gjorde nog också att han gick ur tåget fortare ,hade han varit själv med kvinnan då ,hade de + hennes hund säkert tagit sällskap ut ur tåget ,kanske till och med rastat hunden tillsammans innan letande efter nästa tåg .)

Men som vi vet , så var det ju inte tajm för något utav detta ,eftersom det var fel station ,men han hade ju ingen aning om det i den stunden så han var lugn i sin tro att hon o han skulle ses lite senare inom en timme .

Tänk vad fel det kan bli bara för att några personer som man som ung inte vill göra bort sig inför ,typ att gilla att umgås med en medelålders kvinna med hund ,är inte normalt för de där unga grabbarna (trots att de säkert gör detsamma i sin egen sommarstuga eller något ) , så kan det bli stress av det ,och felavgång ,ingen kommunikation mellan de som skulle vidare osv. Så himla sorgset ....

Det är en sak som är väldigt konstig. Hade han varit så säker hade han gått av tåget direkt. Han ju inte suttit kvar på tåget i 10 min. Ingen gör så.

P:s telefon pingar bara kort i Hallsberg och alltså bör samtalet med mamman ha pågått innan de där tio minutrarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Men nu klev han inte av av misstag, så då stämmer det med psykosen förmodligen inte heller.

Det låter som det skulle kunna ha varit psykos, om han vet att det är fel station men går av i alla fall för att någon inombords talar om för honom att han ska göra så.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det är ingen av oss som vet till 100% , man kan bara ha en teori för det ena eller andra

Ja, håller med till hälften ( ), eftersom jag pendlar mellan att han visste det och att han inte visste det.

Om han visste det, att han inte var i Mjölby, då var det förmodligen för att han inte orkade sitta kvar av den ena eller andra anledningen.

Om han inte visste det, att han var i Mjölby, då berodde det antingen på att han verkligen tog fel (misstag) eller av förvirring (psykos).
Man kan ju fundera över hur han reagerade över att han gått av fel, om det var ett misstag. Det i samband med att telefonen eventuellt var utan batteri. En stressig situation, särskilt om man inte mår bra.

Jag tror oavsett om han visste det eller inte så slutade det i självmord/ döden.

Men man vill ha svar; hur kunde det gå så illa? Vad hände???
Citera
2017-09-01, 19:45
Medlem
Citat:

Det jag undrade över zippzone ,ÄR ,varför du är så säker på att han : citat : "inte var i Mjölby" ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in