2017-08-10, 15:03
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Jag har aldrig brytt mig om att se efter om de okända, som jag pratat med på ett tåg, kliver av efter mig o dessutom vet vi ju inte om han, som du skriver, "ryckt till utanför kameran"..

Det gör man kanske inte men har man sagt, det numera myntade uttrycket "vi ses i mjölby" så hade man nog tittat iaf med tanke på att det enbart var 2 vagnar
Citera
2017-08-10, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det gör man kanske inte men har man sagt, det numera myntade uttrycket "vi ses i mjölby" så hade man nog tittat iaf med tanke på att det enbart var 2 vagnar

Ja precis ,han måste ju ha reagerat på att : - Vad konstigt ? Kvinnan åker iväg och här står jag ,och meningen var att vi skulle åka tillsammans ända ner till Mjölby ,och sen ha en timme att typ fika ,gå runt med hunden och snacka bort en timme (mina spekulationer såklart ,han kanske hatade att umgås med kvinnan ,vem vet ...men han orkade ju iallafall umgås med hunden ,vad det verkar ) tillsammmans med henne för att få tiden att gå ,tills han Äntligen (sorgset ord i dennna historia..) kom hem .
Citera
2017-08-10, 15:10
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jag tror att det kommer märkas om han lever fortfarande , när Musikhögskolan i Malmö , som han längtat efter att komma in på , sätter igång .
Skulle han nu vara hos någon kompis för att" vila ut " , så verkar ju just musikhögskolan i hans hemkommun vara ett dragplåster.

Dyker han inte upp där, så kan man verkligen börja undra ....

Ja, då kan man verkligen börja undra för jag tror inte det tar 3 månader att gå från Hallsberg till Malmö.

Men håller med dig att det var himla trist att han gick av på fel station.
Alla har vi väl någon gång tagit fel på tid och plats som du skriver. Men kliver man av på fel ställe så brukar man ju haja till direkt om man är bekant med stäckan
Citera
2017-08-10, 15:21
Medlem
Citat:
Jag tror att det kommer märkas om han lever fortfarande , när Musikhögskolan i Malmö , som han längtat efter att komma in på , sätter igång .
Skulle han nu vara hos någon kompis för att" vila ut " , så verkar ju just musikhögskolan i hans hemkommun vara ett dragplåster.

Att han längtat till musikhögskolan är ju något som kommer från föräldrarna. De är ju dom som gett felaktiga uppgifter i det mesta. Deras uttal om kläder, väskor, diagnoser mm är ju det som gjort de här fallet så mystiskt.
Ändå hade P valt och jobba över sommaren i Falun?
Citera
2017-08-10, 15:23
Medlem
Finns det vänner/skolkamrater till P som bekräftat att han stämmer med föräldrarnas beskrivning av honom som person?
Citera
2017-08-10, 15:37
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

Varför skulle någon plötsligt bli meddelsam och tala om, att Patrik dykt upp på Musikhögskolan????
Citera
2017-08-10, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allie3831
Att han längtat till musikhögskolan är ju något som kommer från föräldrarna. De är ju dom som gett felaktiga uppgifter i det mesta. Deras uttal om kläder, väskor, diagnoser mm är ju det som gjort de här fallet så mystiskt.
Ändå hade P valt och jobba över sommaren i Falun?

jo det funderar man ju verkligen på ?
Vad som han vill ,och om det stämmer överrens med vad hans föräldrar förväntar sig utav honom (inget ont sagt om dem ,men frågan är ju ,vad P. egentligen ville ? ) .Det kan ju tänkas att han satt väldigt storas krav på sig själv också ,och det är inte kul när man är i just den åldern som han är i....

Han verkade ju ha kommit in på någon slags lärarhögskola året innan ,och avböjjde den ...så han kanske har tagit sig vatten över huvudet några gånger och insett att han ville ha en lite lägre profil ,mycket för sin egen skull ,vad tror du / ni ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-10 kl. 15:40.
Citera
2017-08-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Varför skulle någon plötsligt bli meddelsam och tala om, att Patrik dykt upp på Musikhögskolan????

Nina , det kan ju tänkas att de vill gottgöra allt som varit hysch hysch ,,i HP ...?
Citera
2017-08-10, 15:48
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det fetade:
Att några säger sig vara säkra på att de sett Patrik, tvivlar jag inte på, däremot tvivlar jag på om det var Patrik de såg. Vittnesuppgifter är ofta inte att lita på, inte för att de vill luras för utan helt enkelt har sett fel.

Och menar du att polisen har sagt till en okänd kvinna att Patrik inte vill bli hittad. Det låter i mina öron riktigt suspekt. Patrik har all rätt i världen att hålla sig undan, det är inte olagligt att vara försvunnen. Han är dessutom vuxen och myndig. Om Patrik inte vill bli hittad så kan inte polisen berätta detta för en okänd person.
Ja, stämmer den uppgiften så måste polisen hon pratade med försagt sig. Men enligt henne så sa polisen alltså att de inte kunde göra något "då han inte vill bli hittad". Oavsett om det verkligen var Patrik hon såg eller inte så är det anmärkningsvärt och en indikation till varför han är försvunnen samt att han isåfall lever.
Citera
2017-08-10, 15:57
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Nina , det kan ju tänkas att de vill gottgöra allt som varit hysch hysch ,,i HP ...?

I vilket fall måste de meddela MPS annars tror jag de kan bli anmälda. Tiotusentals människor är engagerade i P:s försvinnande ett visst ansvar har de gentemot oss
Citera
2017-08-10, 16:03
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

Jag vet, att Du är godtrogen, men "realist" är inte detsamma, som "pessimist!"
Citera
2017-08-10, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
I vilket fall måste de meddela MPS annars tror jag de kan bli anmälda. Tiotusentals människor är engagerade i P:s försvinnande ett visst ansvar har de gentemot oss

ja ,jo ,eller inte ?

Vet inte om vi har rätt härinne att få veta något ,men det vore ju snällt så vi slipper oroa oss i flera år....

men tror att Missing People har den policyn att de antagligen skriver ner ifall de vet att P. är i livet ,utan vidare kommentarer naturligtvis ,och det skall och måste vi ju respektera ,det räcker ju att få veta att han klarat sig .

Är det någon som vet ifall det finns vissa regler inom Missing People omkring att delge ifall en person är hittad vid liv , osv . ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in