2017-08-17, 18:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Det är väl som med allt annat att politiken ska styra. Och media styrs av politik och med tanke på daltandet med Johaug så lär hon väl säkert kunna börja tävla snart igen.

Det är en stor skillnad mellan slappa domare som faller för det tramsiga samhällsklimatet och domare som tar emot mutor.
Citera
2017-08-17, 18:45
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ja och att sätta hårt mot ryssarna samtidigt som man gullar med Johaug ska väl tydligen skapa bättre intresse. Och kommer Johaug med till OS är det också ett slag mot ryssarna som blev avstängda pga repor i rören.
Håller helt med. Jag glömde den politiska aspekten som ju är stark inom s.k. "antidoping".
Citera
2017-08-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är en stor skillnad mellan slappa domare som faller för det tramsiga samhällsklimatet och domare som tar emot mutor.

Samma utfall då det är de som ger mutorna som styr allt.
Citera
2017-08-17, 18:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Samma utfall då det är de som ger mutorna som styr allt.

I det första fallet [att de faller för samhällsklimatets tramsighet] får de ingen personlig dusör. I det andra [om konton öppnas och fylls på för att de ska döma på ett visst sätt] gör de sig skyldiga till ett allvarligt brott.

Jag var mest intresserad att veta om du tror att det andra fallet förekommer i CAS.
Citera
2017-08-17, 18:50
Medlem
udons avatar
Citat:
Nej, jag var otydlig där. Menar att det borde vara så och då spelar det ingen roll om det är tre avvikande åsikter. Är det två samstämmiga så blir det majoritetsdom.

Nej du var inte otydlig. Du hade fel.
Citera
2017-08-17, 18:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Nej du var inte otydlig. Du hade fel.

På vilket sätt? Läs igen vad jag skrev:

Citat:
Oenighet är ju inget problem eftersom ordförande ska ha utslagsröst.
Citera
2017-08-17, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Håller helt med. Jag glömde den politiska aspekten som ju är stark inom s.k. "antidoping".

Jag förstår fortfarande inte varför Johaug ens fälldes. Antidoping norge hade väl bara kunnat "råka" tappa bort provet så denna "låga nivå" hade kunnat försvinna ur kroppen. Man kan nästan tro att hon var fullproppad med betydligt högre värden av både det enda och det andra, och denna historia med clostebol med ca 12 månaders tänkt avstängning självklart var bättre utgång än 4 års avstängning av betydligt starkare preparat.

En avstängning var såklart nödvändig i vilket fall som helst för att undgå tester. För hur många gånger tror ni Johaug testats under denna tid?
Citera
2017-08-17, 19:00
Medlem
Citat:
I det första fallet [att de faller för samhällsklimatets tramsighet] får de ingen personlig dusör. I det andra [om konton öppnas och fylls på för att de ska döma på ett visst sätt] gör de sig skyldiga till ett allvarligt brott.

Jag var mest intresserad att veta om du tror att det andra fallet förekommer i CAS.

Tror och tror, med tanke på denna oförsvarligt utdragna process lutar det väl åt att helt fel aspekter tas till hänsyn.

Men om CAS är korrupt eller inte lär vi bli varse om på Tisdag. Om det inte skjuts upp vill säga.
Citera
2017-08-17, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
De tre domarna måste vara rejält oeniga när det skjuts upp hela tiden.

Den finske domaren lär inte ge sig.. är det så att de andra är mutade så kommer detta att ta tid..

Hon skall ha minst 2 år.. det skall de flesta CAS-jurister vara överrens om.. är drt så att domare mutats och börjat att trilskas så måste man tala honom till rätta..
Citera
2017-08-17, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

CAS kan läggas ner om Johaug inte får minst 2 år.. då är denna organisation också korrupt..
Citera
2017-08-17, 19:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
CAS kan läggas ner om Johaug inte får minst 2 år.. då är denna organisation också korrupt..

Din tilltro till CAS är inte lika osviklig som för 5 månader sedan.

(FB) Vintersport och dopingrykten! Samlingstråd /mod
Citera
2017-08-17, 19:21
Bannlyst
Citat:
Din tilltro till CAS är inte lika osviklig som för 5 månader sedan.

(FB) Vintersport och dopingrykten! Samlingstråd /mod

Vad vill du säga?? CAS jurister har själva gått ut och sagt att ingen dömmer under 2 år.
Vad är problemet??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in