Citat:
Ursprungligen postat av
Patrik2108
Det har jag redan förklarat. Jag skriver bara under sånt som är specificerat.
Ditt sätt att undvika en utpressningsituation låter lite som "underteckna frivilligt eller underteckna under tvång "
Det är för många kansken där. De kan ha skrivit under av en hel drös olika anledningar och mottagaren kan tolka det på sitt eget sätt.
Nej det säger inte mycket. Han dopade sig, han blev fast, han fick sitt straff. Problemet skulle kunna vara att straffet blev ett skämt och att det hemlighölls för länge. Skriv det då. Men nu har man formulerat det allmänt för att inte tydligt peka ut någon.
MJS anser ju att han agerat enligt reglerna, hur märkligt det än låter. I princip alla anklagade förklarar sig oskyldiga. Att även MJS gör det säger inget speciellt om honom.
Nej, mitt enormt tydliga synsätt, var och är: om man är ren så ser jag det som en självklarhet att - SJÄLV TILL 100% VILJA - underteckna utan att känna det minsta tvång.
Vill man som åkare hålla sig inom i bästa fall gråzoner, så kanske man inte vill skriva på, men då får man ju självklart! inse vilka signaler det sänder ut till de andra åkarna, samt till oss som följer sporten.
Alla mina kanske-exempel handlade om vad som kan ha formulerats, som de önskar att alla åkare självmant ska vilja skriva under - inte om vilka anledningarna var för att åkarna ska vilja skriva under eller ej.
De kan ju ha formulerat det allmänt för att inte tydligt peka ut någon, så att alla åkarna ska känna att det är helt ok att skriva på? Och sedan är det ju upp till var och en som åkare, om man anser att det ska vara framtida strikta regler eller om det, som idag, ska gå att fortsätta mygla lite hit och lite dit
Men mig veterligen så är det bevisat att MJS överträdde reglerna. Och du får ursäkta, men jag tycker faktiskt att det är värre med t ex Armstrong, Johaug, MJS som är med och fajtas om de ädlaste medaljerna, än om någon dopad kass åkare blir 25:a istället för t ex 35:a. Och även 8-10:a istället för 15-20. För även om man helst ser att ALLA är rena, så vill man ju om man tvingas välja, såklart först och främst se att alla som är med och kämpar om medaljerna är rena.
Då kan alla hederliga (som i: opartiska gällande doping, men högst troligen hejar på de sina) tv-tittare sätta sig ner och njuta inför varje nytt lopp!