2017-07-26, 13:37
Medlem
allegragellers avatar
Är det någon i tråden som vet / kan beskriva på vilken plats Malin hittades på Östra kyrkogården!? Närliggande grav etc.
Citera
2017-07-26, 13:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Är det någon i tråden som vet / kan beskriva på vilken plats Malin hittades på Östra kyrkogården!? Närliggande grav etc.
Drygt två minuter in i avsnittet pekar GW ut platsen. En advokat, Ossian, vilar där. https://www.youtube.com/watch?v=KwTLLxiH-Fg
Citera
2017-07-26, 14:08
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Drygt två minuter in i avsnittet pekar GW ut platsen. En advokat, Ossian, vilar där. https://www.youtube.com/watch?v=KwTLLxiH-Fg
Tack Quarrel!! Fortsatt trevlig sommar.
Citera
2017-08-17, 18:49
Medlem
allegragellers avatar
Hittade brottsplatsen tack vare namnet "Ossian" på gravstenen och ett sök på nätet. Fick promenera genom hela kyrkogården från ingången vid Redbergsplatsen. Platsen ligger nedanför en hög slänt som vetter mot
ett bostadsområde. Den ligger undanskymt trots närheten till bostäderna ovanför slänten. När jag var där låg det några ölburkar bakom gravstenen och en chipspåse. En sorglig plats, lite mörk tack vare mycket vegetation och egentligen obegripligt att förstå hur Malin Olsson hamnade där. Hur någon ens kunde förmå henne att gå såpass långt in på den här (stora) kyrkogården mitt i natten. Tog några bilder, 23 år senare.

http://imgur.com/a/RKvdZ
Citera
2017-08-17, 19:14
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Hittade brottsplatsen tack vare namnet "Ossian" på gravstenen och ett sök på nätet. Fick promenera genom hela kyrkogården från ingången vid Redbergsplatsen. Platsen ligger nedanför en hög slänt som vetter mot
ett bostadsområde. Den ligger undanskymt trots närheten till bostäderna ovanför slänten. När jag var där låg det några ölburkar bakom gravstenen och en chipspåse. En sorglig plats, lite mörk tack vare mycket vegetation och egentligen obegripligt att förstå hur Malin Olsson hamnade där. Hur någon ens kunde förmå henne att gå såpass långt in på den här (stora) kyrkogården mitt i natten. Tog några bilder, 23 år senare.

Låg den mördade Malin på muren??
Citera
2017-08-17, 20:18
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Låg den mördade Malin på muren??
Nej, hon gjorde ju inte det. Såg ingen mördare heller.
Citera
2017-08-17, 21:35
Medlem
Citat:
Hur någon ens kunde förmå henne att gå såpass långt in på den här (stora) kyrkogården mitt i natten.

Det finns en ingång på Nobelgatan inte så långt från mordplatsen.
Citera
2017-08-21, 13:40
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:

Bra foton som kastar ett nytt ljus över detta mord.

Med hjälp av fotona och erfarenhet av kvarteren därikring och personkännedom om knarkare Göteborg tänker jag så här:

• Mördaren kände till Östra Kyrkogården som sig egen byxficka.
  • Mördaren såg ungdomlig och trevlig ut - men var något äldre - och kunde konsten att charma med sig Malin på en promenad som gick in på Östra kyrkogården som också kan vara en vacker plats med all grönska en sommarkväll.
  • Malin var så förbannad på sina vänner att för henne blev sällskapet med den charmiga mördaren en del av protesten: de skulle minsann få höra om vilket roligt äventyr hon varit med om.
  • Fyndet av ölburkar bakom graven idag berättar vad många visste redan då: Östra kyrkogården är ett tillhåll för missbrukare som i skymundan gör sina affärer där.
  • Mördaren ingick i den vida kretsen av narkomaner i Göteborg.
  • Att mördaren var bekant med Östra kyrkogården vittnar om att han ingick i en snävare krets av de som dealar knark.
  • Troligt är att mördaren inte knarkat ner sig så att det syntes på utsidan - han såg inte ut som en knarkare - utan var "presentabel" i de flesta sociala sammanhang, som denna sommarkväll i sällskap med Malin.
Citera
2017-08-21, 23:32
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Bra foton som kastar ett nytt ljus över detta mord.

Med hjälp av fotona och erfarenhet av kvarteren därikring och personkännedom om knarkare Göteborg tänker jag så här:

• Mördaren kände till Östra Kyrkogården som sig egen byxficka.
  • Mördaren såg ungdomlig och trevlig ut - men var något äldre - och kunde konsten att charma med sig Malin på en promenad som gick in på Östra kyrkogården som också kan vara en vacker plats med all grönska en sommarkväll.
  • Malin var så förbannad på sina vänner att för henne blev sällskapet med den charmiga mördaren en del av protesten: de skulle minsann få höra om vilket roligt äventyr hon varit med om.
  • Fyndet av ölburkar bakom graven idag berättar vad många visste redan då: Östra kyrkogården är ett tillhåll för missbrukare som i skymundan gör sina affärer där.
  • Mördaren ingick i den vida kretsen av narkomaner i Göteborg.
  • Att mördaren var bekant med Östra kyrkogården vittnar om att han ingick i en snävare krets av de som dealar knark.
  • Troligt är att mördaren inte knarkat ner sig så att det syntes på utsidan - han såg inte ut som en knarkare - utan var "presentabel" i de flesta sociala sammanhang, som denna sommarkväll i sällskap med Malin.
Jag vet inte om bilderna kastar så mycket nytt ljus över mordet men de ger ju åtminstone någon slags
förståelse för platsen för den som är intresserad. Östra kyrkogården är verkligen en mycket vacker kyrkogård med sina två kullar (se kartan) med pampiga gravar och växtarrangemang. Haschröken låg ganska tät den
eftermiddag jag var där, man verkar gärna sitta uppe på någon av kullarna och röka på, det är fin utsikt därifrån.

På kartan har jag ringat in det "kvarter" där brottsplatsen ligger. Det röda krysset anger huvudingången. Man kan se den ingång nära platsen där Malin hittades och som nämns härovan, på kartan.

http://imgur.com/a/t3O0x
Citera
2017-08-22, 02:50
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Nej, hon gjorde ju inte det. Såg ingen mördare heller.

Skojare där...
Citera
2017-08-22, 03:05
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Mördaren tog av Malin kläderna och lämnade ett bälte på kyrkogården. Det borde gå att få fram DNA from dom saker tycker jag.

När kollade SKL sist om det fanns något DNA på kläderna??
Citera
2017-08-23, 14:32
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Mördaren tog av Malin kläderna och lämnade ett bälte på kyrkogården. Det borde gå att få fram DNA from dom saker tycker jag.

När kollade SKL sist om det fanns något DNA på kläderna??
Mördaren använde en vattenkran på kyrkogården. Sedan är det oklart om något av de många fynden kontaminerats av oförsiktigt handhavande från poliser. Där finns många kvarlämnade föremål och även offrets foton från en plånbok som blev utspridda, medvetet "droppade", längs en flyktväg.

Polisen har haft några - jag har läst tre - misstänkta men förmodligen har inga av dessa personers DNA hittats på föremålen. Däremot behöver inte dessa tre vara helt avskrivna från utredningen, men att fälla utan teknisk bevisning är nästintill omöjligt.
Senast redigerad av MossTrums 2017-08-23 kl. 14:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in