2021-01-03, 22:15
Medlem
Om hon fåttför sig att gå in på östrakyrkogården så hade det aldrig varit med en man från en annan kultur eller hur jag nu ska skriva för att det inte ska bli nått rasist snack
Men hon kan ha blivit intvingad av en sådan person
Den personen kan ha varit mannen som hon kom i bråk med utanför porrklubben
Sannolikheten att det blir bråk igen om dessa två träffas igen kanske en halvtimme senare är nog hög
Citera
2021-02-04, 13:53
Medlem
Polisen har DNA från gärningsmannen och det pågår omfattande topsning av alla som har figurerat i förundersökningen. Förhoppningsvis leder detta till att gärningsmannen fastställs och att familjen kan få ett avslut
Citera
2021-02-04, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hannelu
Polisen har DNA från gärningsmannen och det pågår omfattande topsning av alla som har figurerat i förundersökningen. Förhoppningsvis leder detta till att gärningsmannen fastställs och att familjen kan få ett avslut

SläktDNA borde ju förhoppningsvis ge träff med?
Citera
2021-02-04, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
SläktDNA borde ju förhoppningsvis ge träff med?
Säkerligen. Hoppas verkligen att det blir uppklarat
Citera
2021-02-04, 15:11
Avslutad
Citat:
Säkerligen. Hoppas verkligen att det blir uppklarat

Jag tror det kommer bli uppklarat. Sitter säkerligen flertalet mördare som tidigare trott att de kommit undan och nu sitter hemma och skakar av rädsla för att farbror blå ska knacka på... Man borde ta DNAprov på medelålders män som begår självmord utan direkt anledning (skulder, psykisk ohälsa osv...).
Citera
2021-02-04, 15:59
Medlem
Citat:

Hur har dom helt plötsligt fått fram detta DNA, från vad och hur vet polisen att det är gärningsmannens?
Citera
2021-02-04, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Hur har dom helt plötsligt fått fram detta DNA, från vad och hur vet polisen att det är gärningsmannens?

Om jag inte minns fel så har dom haft det länge men att det har varit av mängd eller skick för dåligt för att använda då. Men idag har tekniken utvecklats och därför kunnat vara av nytta. Skulle jag tro iaf.
Citera
2021-02-04, 18:19
Medlem
TrotylHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Om jag inte minns fel så har dom haft det länge men att det har varit av mängd eller skick för dåligt för att använda då. Men idag har tekniken utvecklats och därför kunnat vara av nytta. Skulle jag tro iaf.

Det borde stämma. Nu kan man utvinna dna ur skelett från stenåldern och få ut i princip fullständig information. Något som inte gick för några år sedan.
Citera
2021-02-04, 21:25
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:

Finns det någon källa till detta? Borde vara en massmedial nyhet isåfall, med tanke på hur omtalat mordet är.
Citera
2021-02-05, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Finns det någon källa till detta? Borde vara en massmedial nyhet isåfall, med tanke på hur omtalat mordet är.
Jag har ingen tidningsartikel att hänvisa till.
Det är Kalla fall i Göteborg som har utredningen och jag kan med säkerhet säga att de topsar misstänkta.
Citera
2021-02-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
De har topsat alla som har varit i närheten av kroppen. Polis, begravningsbyrå osv och har fortfarande ett manligt DNA som inte kan kopplas till någon av ovan.
Citera
2021-02-05, 19:45
Medlem
Men ifall han amerikanen som flyttat hem till USA är skyldig, vad händer då om polisen vill topsa honom när han bor i USA? Är han säker då om han stannar där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in