2017-08-17, 10:27
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Det är ju det här jag menar. Du vill bara fälla Johaug för att du avskyr henne som människa (fast du inte känner henne), inte för att hon ev. medvetet skulle ha dopat sig.

En riktig tangentbordshjälte är du
Jag vill fälla henne för att hon tagit dopingmedel. Dessutom tror jag inte sekund på hennes saga. På förpackningen står mycket tydligt att salvan innehåller förbjudna ämnen. Ingen hade trott på den sagan om det varit en rysk skidåkare.
Får hon under 2 års avstängning är det en stor skandal.
Citera
2017-08-17, 10:35
Bannlyst
Citat:
Det är ju det här jag menar. Du vill bara fälla Johaug för att du avskyr henne som människa (fast du inte känner henne), inte för att hon ev. medvetet skulle ha dopat sig.

En riktig tangentbordshjälte är du

Hon skall ha minst 2 års avstängning. Läkare kan inte agera målvakter för att försvara dopade idrottare. Säger sig självt. Idrottaren måste alltid ta ansvar för sina handlingar. Johaug har varit så oaktsam att hon skall vara glad om hon bara får 2 år..
Citera
2017-08-17, 10:36
Medlem
Sjukt spänd nu, en lång väntan är snart över.
Citera
2017-08-17, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Sjukt spänd nu, en lång väntan är snart över.

Ja..kommer nog under dagen..
Citera
2017-08-17, 11:24
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Ja..kommer nog under dagen..
Jaså det är en torsdag man valt. Annars brukar nog fredag eftermiddag vara den klassiska tidpunkten för att släppa nyheter man vill ge minimalt genomslag.
Citera
2017-08-17, 11:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jaså det är en torsdag man valt. Annars brukar nog fredag eftermiddag vara den klassiska tidpunkten för att släppa nyheter man vill ge minimalt genomslag.

Jag tror också mer på att det blir i morgon frikännandet kommer.
Citera
2017-08-17, 12:14
Medlem
Citat:
Folk har överlag dålig självskattning på vad dom gör och inte gör. Jag tror hon helt enkelt bara tatt emot en kräm från en landslagsläkare och inte ägnat en tanke mer åt saken. Omdömeslöst, men lätt hänt.

Och med den bedömningen ska hon ju dömas hårt, hon har ett heltidsjobb som elitidrottare, hon är väl bekant med reglerna enligt egen utsaga och kollar allt extra noga, oavsett om det är thé eller salva, hon som elitidrottare underkastar sig reglerna (iaf när det gäller andra) och hon är den som blir straffad för egentliga felaktigheter, om hon då inte ägnar en tanke åt saken får hon faktiskt skylla sig själv. "Lätt hänt".
Citera
2017-08-17, 12:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayli
Och med den bedömningen ska hon ju dömas hårt, hon har ett heltidsjobb som elitidrottare, hon är väl bekant med reglerna enligt egen utsaga och kollar allt extra noga, oavsett om det är thé eller salva, hon som elitidrottare underkastar sig reglerna (iaf när det gäller andra) och hon är den som blir straffad för egentliga felaktigheter, om hon då inte ägnar en tanke åt saken får hon faktiskt skylla sig själv. "Lätt hänt".

Det är analogt med ännu enklare förhållanden, nämligen att köra bil. Det går inte att förklara trafiköverträdelser med att »jag visste inte« eller »jag var ouppmärksam«. Det är ond tro. Johaug visste eller borde ha vetat vad hon använde, således finns inget som heter »misstag«.
Citera
2017-08-17, 13:38
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är analogt med ännu enklare förhållanden, nämligen att köra bil. Det går inte att förklara trafiköverträdelser med att »jag visste inte« eller »jag var ouppmärksam«. Det är ond tro. Johaug visste eller borde ha vetat vad hon använde, således finns inget som heter »misstag«.
Rattfylla är ju tämligen exakt samma sak. Det finns ingen åklagare som måste bevisa att man drack sprit medvetet med avsikt att köra bil efteråt.
"Lätt hänt."
Citera
2017-08-17, 14:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Rattfylla är ju tämligen exakt samma sak. Det finns ingen åklagare som måste bevisa att man drack sprit medvetet med avsikt att köra bil efteråt.
"Lätt hänt."

Ja, det går inte att skylla på att man inte visste att den man förtärt innehöll alkohol.
Citera
2017-08-17, 16:38
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
"Lätt hänt."

Förutom den lilja detaljen att hela ens karriär hänger på att man åkte dit för rattfylla pga att man tog en starköl till maten och åkte dit. Dålig liknelse.
Citera
2017-08-17, 16:45
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Förutom den lilja detaljen att hela ens karriär hänger på att man åkte dit för rattfylla pga att man tog en starköl till maten och åkte dit. Dålig liknelse.

Tycker det var en bra liknelse. Straffet ska utgå efter "brottets" karaktär. T ex så straffas mord strängare än ett mindre villainbrott, anabola strängare än mildare substanser.

Edit. Osv osv...
Senast redigerad av rainbowia 2017-08-17 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in