2017-08-22, 20:42
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Fisher bröt den 13 februari.

Men det finns en hel del Norska sponsorer, t.o.m frusen pizza.
Jag har börjat borsta tänderna med pepsodent.
https://www.metro.se/artikel/sponsorer-stöttar-johaug-xt.
Citera
2017-08-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vore ju kul om de överklagar och domstolen skärper det till 24 månader.

Som jag har förstått det kan de endast överklaga om det har begåtts fel i själva förfarandet i CAS eller om någon är domarna har visat på inkompetens. Det kommer inte att inträffa.

Men som du säger, det vore humor om de överklagade och domstolen skärper straffet. =)
Citera
2017-08-22, 20:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Jag har börjat borsta tänderna med pepsodent.
https://www.metro.se/artikel/sponsorer-stöttar-johaug-xt.

Egentligen verkar det ju inte vara så enormt stor sak för Fischer heller :

Fischer har sagt att man kan tänka sig att börja samarbeta med Johaug igen när avstängningen löpt ut.

Blir ju lite förvånad.., tydligen så anser sig sponsorer att det är värt, trots dopingdom. Antar att det ses som ett tämligen lindrigt brott då..
Citera
2017-08-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Som jag har förstått det kan de endast överklaga om det har begåtts fel i själva förfarandet i CAS eller om någon är domarna har visat på inkompetens. Det kommer inte att inträffa.

Men som du säger, det vore humor om de överklagade och domstolen skärper straffet. =)

Vem vet. Kanske har processen varit oskäligt lång och åsamkat Johaug onödigt lidande.
Citera
2017-08-22, 20:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Kalla har väl aldrig framstått som den skarpaste kniven i lådan. Ändå märkligt hur hon kan vara så fullständigt blind inför sitt eget hyckleri och dubbla måttstockar bara för att hon råkar känna och gilla Johaug som person.

Det är onekligen ett enormt avstånd mellan denna gränslösa sympati, förståelse och medlidande och det avståndstagande hon (och väääldigt många andra) visar upp gentemot för henne och oss anonyma ryssar m.fl. Aldrig nånsin har hon väl frågat sig om/hur/varför dopningen har ägt rum i dessa fall, vilka följder det fått för idrottsutövaren och hur hon/han mått?

Det nära förhållandet mellan Kalla och norskorna är faktiskt smått obehagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89

Ja, det är riktigt och något överklagande kommer inte att få prövningstillstånd.

Citat:

Det hade man varit beredd att betala inträde för att få se, faktiskt.
Citera
2017-08-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosebacke
TJ tog över efter Marit, Sundby tog vid efter att Nortug gjort bort sig. Både Terese och Sundby lyckades åka bättre än tidigare, eller.
Titta och njut https://www.youtube.com/watch?v=OhDI9L8yiiM

Hon bara stakar sig fram med alla medel som jagad av rovdjur.
Tydligen så krävs det ingen teknik i skidåkning.
Citera
2017-08-22, 20:56
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Egentligen verkar det ju inte vara så enormt stor sak för Fischer heller :

Fischer har sagt att man kan tänka sig att börja samarbeta med Johaug igen när avstängningen löpt ut.

Blir ju lite förvånad.., tydligen så anser sig sponsorer att det är värt, trots dopingdom. Antar att det ses som ett tämligen lindrigt brott då..
Sant, men jag har svårt att bojkotta Fischer eller jag bojkottar alla skidmärken då jag inte åker skidor men borstar tänderna.
Citera
2017-08-22, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Hon bara stakar sig fram med alla medel som jagad av rovdjur.
Tydligen så krävs det ingen teknik i skidåkning.

Eller hur. Hon åker så tekniskt fult och orent så det är jobbigt att titta på. Det är bara bra valla, astmamedicin och anabola som driver henne framåt.
Citera
2017-08-22, 21:02
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Skumläser domen för tillfället. Fan vad fräcka de är norrmännen! Jag sparar några godbitar till senare eller för andra tråddeltagare att presentera. Det här är ändå min favorit:

Citat:
To support this argument, Ms Johaug relied on sections of several cases arguing as
follows:
“(a) The CAS observed in CAS 2014/A/3591 Al Nahyan v. Fédération Equestre
Internationale, although an athlete “cannot avoid strict liability” by her
reliance on others, “the sanction remains commensurate with the athlete’s
personal fault or negligence in his selection and oversight of the physician,
trainer, or advisor[.]”

Norrmännen likställer Johaug med en häst! Juryn tvingas att svara på den halsbrytande jämförelsen - gissningsvis under svåra skrattkramper - att man faktiskt måste ställa lite högre krav på människor att ta till sig information på egen hand...

Svaret från juryn:

Citat:
In CAS 2014/A/3591, which was about a doped horse, the Panel found that in equestrian
sport, a PR “is likely to rely on systems and the work of third parties to a significant
degree (and, of course, to a greater ex-tent than a human athlete)”.
Citera
2017-08-22, 21:05
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det nära förhållandet mellan Kalla och norskorna är faktiskt smått obehagligt.
Något som var obehagligt var när Olsson valde att fokusera på hur astmamedicin-debatten misstänkliggör småbarn med astma. Patetiskt och billigt, och fick mig att kraftigare misstänka honom. Synd, för han var (och är) ju folkkär.
Citera
2017-08-22, 21:07
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Vem vet. Kanske har processen varit oskäligt lång och åsamkat Johaug onödigt lidande.

Ja precis, norrmännen menar ju att hon inte behöver något straff. Alls.

Citat:
Ms Johaug has been punished enough. Aside from the stress and stigma that will now
attach to Ms Johaug’s name for the rest of her life, the provisional suspension has, on
its own, already caused significant damage to her career.

Hon har ju blivit ledsen och sårad liksom, det räcker gott och väl!
Citera
2017-08-22, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Eller hur. Hon åker så tekniskt fult och orent så det är jobbigt att titta på. Det är bara bra valla, astmamedicin och anabola som driver henne framåt.

Helt korrekt, både den inre och yttre materiella utvecklingen har tagit över tekniken, och hon är som du nämner enbart jobbig att titta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in