2017-08-16, 23:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Förklaringen är väl att det skulle röra sig om ett misstag.

Det är ingen förklaring som kan accepteras om man går på gällande regler med nolltolerans. Misstag = försumlighet = bestraffning.
Citera
2017-08-16, 23:46
Medlem
Citat:
Möjligt, men inte särskilt troligt. Skulle väl vara för att testosteron-Marit är tillbaka då

Mmm men du inser väl att dessa spekulationer inte kan användas som bevis eller inverka vare sig åt det ena eller andra hållet när straffet ska fastställas...
Citera
2017-08-16, 23:50
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Folk har överlag dålig självskattning på vad dom gör och inte gör. Jag tror hon helt enkelt bara tatt emot en kräm från en landslagsläkare och inte ägnat en tanke mer åt saken. Omdömeslöst, men lätt hänt.

Det är inte trippelkoll iaf.
Och varje idrottare har alltid att se om sitt eget intag,
vad än en läkare säger.
Du förstår väl att, om man hävdar att läkaren är den skyldiga, så skulle aldrig
någon fällas för doping. Bara att skylla på någon annan.
Och det är detta du bygger din tro på, det är helt ok om det känns bra
för dig, lev i det du.
Citera
2017-08-16, 23:54
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ingen förklaring som kan accepteras om man går på gällande regler med nolltolerans. Misstag = försumlighet = bestraffning.

Ja, vi får se vad blir. Jag hoppas på lägsta möjliga.
Citera
2017-08-16, 23:57
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Det är inte trippelkoll iaf.
Och varje idrottare har alltid att se om sitt eget intag,
vad än en läkare säger.
Du förstår väl att, om man hävdar att läkaren är den skyldiga, så skulle aldrig
någon fällas för doping. Bara att skylla på någon annan.
Och det är detta du bygger din tro på, det är helt ok om det känns bra
för dig, lev i det du.

Jag lever inte i min åsikt gällande den här frågan. Jag har inte investerat mig själv i saken
Citera
2017-08-16, 23:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ja, vi får se vad blir. Jag hoppas på lägsta möjliga.

För sportens oförvitlighet hoppas jag på rimlig miniminivå, alltså 24 månader.
Citera
2017-08-17, 08:44
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Förklaringen är väl att det skulle röra sig om ett misstag.

Du anklagar de som vill att hon ska fällas enligt gällande regler för att vara ute efter Norge. Känns som det är precis tvärtom, av någon anledning vill du att Norge inte ska behandlas enligt regelverket.

Vi har alltså en toppatlet i en sport med stentuff konkurrens som utklassar sina konkurrenter.
Hon blir tagen med ett (för henne) perfekt dopingmedel i kroppen (idealiskt för att bygga muskler långsiktigt med mikrodosering, låg upptäcksrisk, inga biverkningar)
Hon blir ertappad samma år som kontrollerna förbättras för just denna substans.
Förklaringen bygger på totalt hjärnsläpp av både henne och en lika rutinerad läkare.

Och du väljer att tro på detta... Snacka om naiv.

Frågan är varför? Är det bara för att hon är söt och från Norge?
Citera
2017-08-17, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du anklagar de som vill att hon ska fällas enligt gällande regler för att vara ute efter Norge. Känns som det är precis tvärtom, av någon anledning vill du att Norge inte ska behandlas enligt regelverket.

Vi har alltså en toppatlet i en sport med stentuff konkurrens som utklassar sina konkurrenter.
Hon blir tagen med ett (för henne) perfekt dopingmedel i kroppen (idealiskt för att bygga muskler långsiktigt med mikrodosering, låg upptäcksrisk, inga biverkningar)
Hon blir ertappad samma år som kontrollerna förbättras för just denna substans.
Förklaringen bygger på totalt hjärnsläpp av både henne och en lika rutinerad läkare.

Och du väljer att tro på detta... Snacka om naiv.

Frågan är varför? Är det bara för att hon är söt och från Norge?

Jag tror h*n föll för den gråa oskyldiga tröjan, det gränslösa torrgråtandet/jollrandet och den bestämda näven i bordet under hennes presskonferens.

Sharapova stod rakryggat, sakligt och ärligt och beklagade sitt misstag, utan undanflykter.

Det enda Johaug gjort är att ljuga, ändra sina historier och skylla ifrån sig på alla andra. En riktigt äcklig människa är hon.
Citera
2017-08-17, 09:44
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Jag tror h*n föll för den gråa oskyldiga tröjan, det gränslösa torrgråtandet/jollrandet och den bestämda näven i bordet under hennes presskonferens.

Sharapova stod rakryggat, sakligt och ärligt och beklagade sitt misstag, utan undanflykter.

Det enda Johaug gjort är att ljuga, ändra sina historier och skylla ifrån sig på alla andra. En riktigt äcklig människa är hon.

Det är ju det här jag menar. Du vill bara fälla Johaug för att du avskyr henne som människa (fast du inte känner henne), inte för att hon ev. medvetet skulle ha dopat sig.

En riktig tangentbordshjälte är du
Citera
2017-08-17, 09:49
Medlem
Citat:
Det är ju det här jag menar. Du vill bara fälla Johaug för att du avskyr henne som människa (fast du inte känner henne), inte för att hon ev. medvetet skulle ha dopat sig.

Du har rätt. Dels vill jag fälla henne för att hon är lögnaktig och manipulativ. Och dels för att hon ertappats med anabola steroider som ger mångåriga effekter och övertag gentemot konkurrenterna och för att hon systematiskt undkommit dopingtester under dessa uppbyggnadsperioder.
Citera
2017-08-17, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob

🖒
Citera
2017-08-17, 10:26
Medlem
Citat:

Johaug ska dömas och fällas för att hon haft anabola steroider i kroppen.
Ska inte räcka med att man är söt och norska för att klara sig.
Tänk dig nästa gång...en ryska,finska eller ukrainska eller whe,med ungefärlig samma substans i blodet. Dömer du lika då?

Nä..här gäller det att stå på sig och visa att det är nolltollerans som gäller i vår fina sport,och dömma hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in