Personligen så tror jag att maskinen Björgen slog av på takten sista 5.
Hon hade enligt mig -
pga sin legala DOPING - kunnat vinna med ytterligare 15-20 sek. marginal. Men gjorde det lite snyggt för att det skulle bli lite extra intresse inför VM eller/och för att spara energi till nämnda VM, för att där dra på som aldrig förr.
(sedan är det ju även så att Kalla gjorde ett väldigt bra lopp. De har väl lärt sig att inte snåla med klistret, så att hon nu kan åka helt avslappnat och därmed tekniskt korrekt, uppför. Hon pratade ju även om att hon under loppet försökte kantställa för att klistret inte skulle klibba fast alltför mkt, och det kanske hon lyckades med)
(nu läser väl Björgen tråden, och ser till att vinna med blott 8-10 sekunder på VM, bara för att jävlas

)
Jag tror på en kombo: Björgen hade kunnat åka lite fortare, men ev. bara 10-15 sekunder. 15-20 sekunder ändå inte otänkbart, särskilt om hon verkligen behövt pressa sig till det yttersta, och Kalla kanske gick lite snabbare än hon förut gjort. Hon har blivit ännu lite vassare på klassisk åkning, än hon varit tidigare.
Hennes legala doping ställer ju till det så in i.....för det hade ju marit (hö hö) så spännande att se hur jämnt det hade blivit mellan dessa två om man hade VETAT att båda är rena...
Med tanke på Johann Mygels mangling: jag tror att Björgen o Kalla hade åkt väldigt jämnt om Björgen INTE fått tillåtelse att
dopa sig legalt (och att Elof hade orkat hänga med Mygel om Mygel inte hade myglat).