2017-08-16, 22:58
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hon kanske började innan hon blev bäst i världen. Bevisa att det inte förhåller sig så.

Varför ska jag bevisa det? Bevisbördan ligger på den som påstår att någon dopat sig. Inte tvärtom.
Citera
2017-08-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Varför ska jag bevisa det? Bevisbördan ligger på den som påstår att någon dopat sig. Inte tvärtom.

Vanligtvis när någon fälls för doping svärtas dennes rykte och tidigare resultat misstänkliggörs. Det är ju naturligt.

Ditt argument att nån som är bland de bästa i världen och som åker dit för doping inte kan vara skyldig till medveten doping håller helt enkelt inte. Det finns ju massor av exempel som visar på motsatsen.
Citera
2017-08-16, 23:10
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Vanligtvis när någon fälls för doping svärtas dennes rykte och tidigare resultat misstänkliggörs. Det är ju naturligt.

Ditt argument att nån som är bland de bästa i världen och som åker dit för doping inte kan vara skyldig till medveten doping håller helt enkelt inte. Det finns ju massor av exempel som visar på motsatsen.

Med reservation för att hon var ren innan hon åkte fast denna gång naturligtvis. Eller var hon inte det menar du?
Citera
2017-08-16, 23:15
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:

Men snälla,, bevis finns ju redan, är du med på det iaf?
Då återstår att den dopade kommer med en förklaring,
sedan bedöms förklaringen (undanflykten). Nästan alla
bevisade dopade kommer med helt otroliga förklaringar.
Citera
2017-08-16, 23:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Här har vi ingen domstol. Jag underströk endast att dina argument, att hon inte skulle dopa sig eftersom hon redan var bäst, är helt ointressanta.
Citera
2017-08-16, 23:25
Medlem
Citat:
Med reservation för att hon var ren innan hon åkte fast denna gång naturligtvis. Eller var hon inte det menar du?

Ponera att hon var ren innan. Ditt argument håller ändå inte. Hon märkte kanske att hon föll bakom träningskompisarna och behövde mer muskler för att hålla jämna steg. Dessa spekulationer är ointressanta för bedömningen av hennes skuld.
Citera
2017-08-16, 23:30
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Men snälla,, bevis finns ju redan, är du med på det iaf?
Då återstår att den dopade kommer med en förklaring,
sedan bedöms förklaringen (undanflykten). Nästan alla
bevisade dopade kommer med helt otroliga förklaringar.

Jag tycker inte förklaringen är konstig. Folk klantar sig. Det är ju inte precis doping a la Mühlegg vi snackar om här.
Citera
2017-08-16, 23:32
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ponera att hon var ren innan. Ditt argument håller ändå inte. Hon märkte kanske att hon föll bakom träningskompisarna och behövde mer muskler för att hålla jämna steg. Dessa spekulationer är ointressanta för bedömningen av hennes skuld.

Möjligt, men inte särskilt troligt. Skulle väl vara för att testosteron-Marit är tillbaka då
Citera
2017-08-16, 23:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag tycker inte förklaringen är konstig. Folk klantar sig. Det är ju inte precis doping a la Mühlegg vi snackar om här.

Det mest väsentliga är att det ska vara nolltolerans vad gäller anabola substanser och de förklaringar som lämnats är, om de accepteras, sådana som öppnar dörrar för att inte ligga på noll.
Citera
2017-08-16, 23:33
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:

Tycker du verkligen det, när TJ själv hävdat att hon trippelkollar allt
hon använder?
Detta tycker jag bevisar att hon ljuger.
Citera
2017-08-16, 23:41
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det mest väsentliga är att det ska vara nolltolerans vad gäller anabola substanser och de förklaringar som lämnats är, om de accepteras, sådana som öppnar dörrar för att inte ligga på noll.

Förklaringen är väl att det skulle röra sig om ett misstag.
Citera
2017-08-16, 23:43
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Tycker du verkligen det, när TJ själv hävdat att hon trippelkollar allt
hon använder?
Detta tycker jag bevisar att hon ljuger.

Folk har överlag dålig självskattning på vad dom gör och inte gör. Jag tror hon helt enkelt bara tatt emot en kräm från en landslagsläkare och inte ägnat en tanke mer åt saken. Omdömeslöst, men lätt hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in