2017-08-14, 21:36
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Nja, jag undrar om du eller någon har hört honom säga att han inte lämnade av henne iland? Vi tror det för att åklagaren säger att han ändrat sina uppgifter. Men vi vet inte exakt vad han ändrat, eller hur han nu säger. Kanske gäller ändringen klockslaget eller platsen.

Jo typ 5-10 sidor bakåt. Vi tolkade det som att han ändrat att han inte alls släppt av henne.

Stod nåt i stil med att "PW berättade först att han släppt av henne vid en restaurang men har efter detta ändrat sin historia". Jag kan iaf inte se det på annat sätt än att han ändrat denna detalj. Om han bara skulle ändrat klockslag skulle dom inte vara så jävla förtegna om hans nya roman han lagt fram
Senast redigerad av Browndawg 2017-08-14 kl. 21:39.
Citera
2017-08-14, 21:37
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Fast jag fattar inte hur de från en plats de åkt till på en timme inte ska kunna komma tillbaka på två timmar ???

Edit: inte för att jag för en sekund tror att hon lämnats där.

Skulle hon lämnas på samma ställe som dom åkte från? Då har jag missförstått.
Citera
2017-08-14, 21:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Det är väl alltid spännande med ubåtar, speciellt privatbyggda sådana. Sedan har den väl legat på land i ett antal år och nyligen renoverats och dom har väl relativt nyligen börjat använda den igen.

Men inte så intressant att det skulle skrivas i Time, Guardian eller så. Där skriver man om Richard Branson som skickar turister med rymdfärja, exempelvis. Fast Madsen kanske fått, eller blivit nominerad till något slags teknikpris nyligen?
Citera
2017-08-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Ok då är han förmodligen på väg söderut vid den tidpunkten.
Med tanke på att Kim säkerligen skulle hört av sig om att det var ändrade planer till pojkvännen innan dess så kan vi anta att hon redan var död vid den tiden.

Frågan är nu hur han åkte sedan?
Var han längre söderut än Söväng, eller hann han bara dit?

Vid vilken tid hittades ubåten?

Ubåten var påväg mot Sverige vid den tiden. Vilka som var med på båten kunde de inte konstatera.
Citera
2017-08-14, 21:40
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Ok då är han förmodligen på väg söderut vid den tidpunkten.
Med tanke på att Kim säkerligen skulle hört av sig om att det var ändrade planer till pojkvännen innan dess så kan vi anta att hon redan var död vid den tiden.

Frågan är nu hur han åkte sedan?
Var han längre söderut än Söväng, eller hann han bara dit?

Vid vilken tid hittades ubåten?
Norröver skulle jag tro. Sedan över mot Sverige. Bli av med KW, och så söderöver, för att sedan korsa åt andra hållet mot Kögebukten.
Citera
2017-08-14, 21:41
Medlem
Tutlurs avatar
Om man sänker en kropp med tyngder, hur länge måste den ligga i för att den ska upplösas/fiskar och annat äta rent den?
Citera
2017-08-14, 21:42
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl83
Ubåten var påväg mot Sverige vid den tiden. Vilka som var med på båten kunde de inte konstatera.

Hann befann ju sig nordväst om Saltholmen vid midnatt?
Det är ju inte direkt på väg till Sverige
Citera
2017-08-14, 21:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Han är en udda person med stora planer. Det räcker långt om man vet att använda pennan på rätt sätt. Jag kan tänka mig att en välskriven artikel om "drömmaren* och uppfinnaren Raket-Madsen, skulle kunna säljas til många olika tidningar/magasin runt om i världen.

Och jag kan tänka mig att många drar örona åt sig för att det kanske är svårt att skriva på sätt att han framstår som något annat än en knasboll?
Citera
2017-08-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
beror helt på, har han inte satt så mkt tyngd så åker något upp för elr senare, armar och ben lossnar som jag förstått det när gaserna börjar bildas

PM har haft många timmar på sig att göra sig av med kroppen vilket innebär att han kan också ha lagt kroppen i en plast säck av tjockare matrial och sedan fäst tyngderna runt säcken då ligger kroppen där den ligger.

Det skulle nästan vara de bästa om han gjort detta för då kan man finna kroppen när han väl erkänner och berättar vart han dumpat KW, har han slängt i kroppen löst i vattnet så kommer dom inte hitta kroppen även fast han berättar var han dumpa den.
Citera
2017-08-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Norröver skulle jag tro. Sedan över mot Sverige. Bli av med KW, och så söderöver, för att sedan korsa åt andra hållet mot Kögebukten.

Precis så tror jag med. Stanna till någonstans närmare Sverige där han vet att det är lite trafik. Sedan söderut. Blir som en triangel om man så vill.
Citera
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ja men då talar du om långvågsradio som kan användas utan någon antenn ovanför vattenytan med radiovågor som (till skillnad från de kortvågiga mobilsignalerna) penetrerar vatten bra.

Dessa långvågsstationer, som sänder på VLF-bandet (Very Low Freqency) finns på land, inte på ubåtar.
De har antenner som är mycket långa, och extermt hög uteffekt, och skulle absolut inte få plats på en ubåt.

De sänder meddelanden till ubåtarna från land, kortare meddelanden på morse eller annat digitalt sändningsslag.
Vill ubåten sända tillbaka behöver den gå upp så att den kan sticka upp antennerna över vattenytan (eller använda en sändarboj) för att svara. Militära ubåtar svarar ofta med en snabbsändning till satellit, på UHF/SHF, men man kan även tänka sig VHF eller kortvåg, vilket dock innebär risk att bli pejlad.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det verkar inte alls otroligt att de tagit sig tillbaka på mellan två o tre timmar. Vi får inte utesluta att tidsangivelser kan diffa lite.
Ja, hade de vänt där de senast sågs hade de ju varit tillbaka kring 21, senast 21,15. Så om de åkte 1,5h till och gjorde intervjun verkar ju allt som det ska.
Om något hände kan de i så fall hänt senast 20,45 då det skulle varit dags att vända hemåt?
PM kanske drog "en annan" väg hemåt eller så hände det på hemvägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in