2017-08-14, 21:30
Medlem
gamlaborgens avatar
Varför var det aktuellt att göra ett reportage om ubåten i år?
Är inte den ganska old news egentligen, den sjösattes 2008 och jungfrufärden är redan gjord och antagligen väl dokumenterad? (Med reservation för att ni kanske diskuterat detta tidigare i denna långa tråd)
Citera
2017-08-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamlaborgen
Är inte den ganska old news egentligen, den sjösattes 2008 och jungfrufärden är redan gjord och antagligen väl dokumenterad? (Med reservation för att ni kanske diskuterat detta tidigare i denna långa tråd)

Tänker mig mer att det var inriktat på PM som person än själva ubåten.
Citera
2017-08-14, 21:33
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
I tidningarna står det att det vore "omöjöigt" för honom att hinna till restaurangen till 22.30 som han sa.

Sedan så har han ändrat sig, han lämnade inte av henne alls där.

Vi har två olika saker som säger att han inte r lämnat av henne där. Varav en är han själv.
Nja, jag undrar om du eller någon har hört honom säga att han inte lämnade av henne iland? Vi tror det för att åklagaren säger att han ändrat sina uppgifter. Men vi vet inte exakt vad han ändrat, eller hur han nu säger. Kanske gäller ändringen klockslaget eller platsen.
Citera
2017-08-14, 21:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Tänker mig mer att det var inriktat på PM som person än själva ubåten.

Och han kanske blev kränkt om han förstod det?
Citera
2017-08-14, 21:34
Medlem
Citat:
Det är väl alltid spännande med ubåtar, speciellt privatbyggda sådana. Sedan har den väl legat på land i ett antal år och nyligen renoverats och dom har väl relativt nyligen börjat använda den igen.
Citera
2017-08-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
I tidningarna står det att det vore "omöjöigt" för honom att hinna till restaurangen till 22.30 som han sa.

Sedan så har han ändrat sig, han lämnade inte av henne alls där.

Vi har två olika saker som säger att han inte r lämnat av henne där. Varav en är han själv.

Fast jag fattar inte hur de från en plats de åkt till på en timme inte ska kunna komma tillbaka på två timmar ???

Edit: inte för att jag för en sekund tror att hon lämnats där.
Citera
Medlem
Citat:

Håller med om att ubåten verkligen känns som old news.
Tror att Madsen själv var det egentliga objektet för reportaget.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stardust74
Ber om ursäkt om detta redan framkommit, hittar inte följande länk i tråden. Isländsk media hänvisar till denna artikel med spekulationer om att KW "blivit förd till Tyskland" - vadå förd? Och varför skulle hon ha blivit "förd" till exempelvis Tyskland?

https://www.bt.dk/krimi/medie-her-er-politiets-nye-teori-om-forsvundne-kim-i-ubaadsmysteriet

För den som är intresserad finns det även en tråd om fallet på det tyska forumet allmystery.de:https://www.allmystery.de/themen/km130185
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl83
Det var mellan Köpenhamn och Saltholm nordväst om Öresundsbron. Runt midnatt.

Ok då är han förmodligen på väg söderut vid den tidpunkten.
Med tanke på att Kim säkerligen skulle hört av sig om att det var ändrade planer till pojkvännen innan dess så kan vi anta att hon redan var död vid den tiden.

Frågan är nu hur han åkte sedan?
Var han längre söderut än Söväng, eller hann han bara dit?

Vid vilken tid hittades ubåten?
Citera
2017-08-14, 21:36
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Där framkommer också inom vilka områden hennes artiklar bruka vara. Jag tycker inte ubåten riktigt passar in.... populärkultur... njä, jag har svårt att tänka mig en trend där det svetsas på ubåtar i varje bostadsrättsförening?
Den här Madsen är ju inte en Steve Jobs eller Elon Musk som vill revolutionera sättet vi gör vissa saker på?
Han är en udda person med stora planer. Det räcker långt om man vet att använda pennan på rätt sätt. Jag kan tänka mig att en välskriven artikel om "drömmaren* och uppfinnaren Raket-Madsen, skulle kunna säljas til många olika tidningar/magasin runt om i världen.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Vet vi med säkerhet att man inte redan gett information till dansk polis? Det känns mest som om vi har en massa spekulationer från media, och så ännu mer spekulationer från dårar som oss.

Med tanke på att polisen inte vet exakt var man ska söka samt efterfrågar vittnesmål så talar det för att man inte har fått en exakt ruttinformation från främmande makt.
Citera
Medlem
Hydrangeas avatar
PM's blogg.

https://ing.dk/blog/billeder-dejlig-dag-soes-med-nautilus-197842

Bilder på roder mm.
Inte sjösatt på 6,5 år tydligen? Språkhjälp?

"Kære læsere...

Fredag den 28. april kom Nautilus endelig i vandet efter seks et halvt år på land. Det er stort set en helt ny undervandsbåd, med et nyt maskineri, og mange forbedringer i forhold til det oprindelige projekt."
Senast redigerad av Hydrangea 2017-08-14 kl. 21:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in