2017-08-14, 21:21
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset
Människor med klass och stil gråter inte ut offentligt. Det är absolut inget konstigt med att inte vilja figurera i pressen när man drabbats av en tragedi - snarare tvärtom; likt Magnus Uggla mår jag illa när jag ser människor sträva efter att få namn och bild offentliggjorda av de mest privata och/eller omotiverade skäl.
Det beror på att ni inte läst om det. http://www.kristianstadsbladet.se/trelleborg/journalisten-kim-wall-forsvunnen-i-ubatsdrama
Mamman Ingrid Wall, kommunchef i Trelleborg säger att de inte ger upp hoppet...etc etc
Citera
2017-08-14, 21:22
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Var hon frilans men exempelvis uppgett att hon jobbar för någon specifik tidning för ett specifikt reportage hon hoppades sälja just dit kanske han blivit misstänksam om han kontaktat tidningen och de svarat att de inte har någon anställd med det namnet?

Nu börjar samma frågor rapas upp som är besvarade åtskilliga gånger. Skulle någon palla med att skriva ihop en sammanfattning som vi kan hänvisa till, kanske till och med lägga in i trådstarten?
Sitter mobilt utomlands så jag har dåliga förutsättningar i några veckor till dessvärre.
Citera
2017-08-14, 21:24
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Ja om de gav sig av 19:30 och var där 20:30, dessutom enligt en tysk turist i sydlig kurs. Så klart de kan komma tillbaka 22:30.
Alltså finns det inget i dessa iakttagelser som motsäger att hon gick iland i Köpenhamn före midnatt, runt 23.00 och sedan försvunnit på helt annat sätt.
Citera
2017-08-14, 21:25
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Efter ca 2,5 veckor flyter den upp igen pga gaserna i magen och tarmarna

Inte om han har satt tyngder.
Citera
2017-08-14, 21:25
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nja, då avslöjar man att man hade koll just där och då, vi vet inte känsligheten i en sådan upplysning.

Men jag håller med dig, det låter som harmlös information.

Om det svenska försvaret kunde följa båtar i Öresund just där och då, och att det är harmlös information, så är det väl väldigt märkligt att man inte har redovisat det i så fall, tycker du inte?

Och om man inte kunde följa ubåten just där och då, så är det inte heller något man vill berätta, du förstår nog om du tänker efter.

Vet vi med säkerhet att man inte redan gett information till dansk polis? Det känns mest som om vi har en massa spekulationer från media, och så ännu mer spekulationer från dårar som oss.
Citera
2017-08-14, 21:26
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu tror inte jag att hon var transa då, som vissa har föreslagit här, men det där med kjolen, blusen och nylonstrumpbyxorna skulle faktiskt kunna tala lite för det. För de transor jag känt till i min omgivning har utmärkt sig just på det, att de går extremt fint (alternativt sexigt) och feminint klädda ÖVERALLT, även dit vi vanliga kvinnor aldrig skulle ta kjol eller högklackat. För att det är så extremt viktigt för dem att visa hur feminina de är hela tiden. Är man riktig kvinna så måste man ju inte det, utan då kan man ta oljeställ och gummistövlar när det är den klädseln som är mest praktiskt för det som man ska göra.
Tack för kvällens skratt! Jag tror att du skämtar, men det är lite opassande i detta fall.

Mina kvinnliga vänner, mina kvinnor genom livet, de jag känner som är kvinnliga journalister, och en massa andra kvinnor som jag känner till, skulle kunna klä sig precis så som KW gjorde.

Vilket syfte har du med ditt inlägg?
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nja-det måste finnas någonting som kommit till polisens kännedom,
eftersom polisen var så snabba att jaga fatt i u-båten, och att de redan i början misstänkte att brott begåtts.
Som någon varit inne på-
Kim har förmodligen skickat ett sms- till sin pojkvän, om någonting som var fel/ något som oroade henne,
-det nådde inte fram- förrän många timmar senare-
pojkvännen hade då väntat länge vid kajen men hon dök aldrig upp,
Efter flera timmar kom sms,et i hans telefon, och han anmälde till polisen.
Det var dålig el ingen täckning alls täckning nerifrån båten när Kim skickade meddelandet -det tog flera timmar att nå fram.
Jag förstår inte hur det gör någonting mer eller mindre sannolikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Vet vi exakt var det var nånstans?
T ex om det var väster eller öster om Saltholm.
Farleden går ju egentligen öster om Saltholm

Det var mellan Köpenhamn och Saltholm nordväst om Öresundsbron. Runt midnatt.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Alltså finns det inget i dessa iakttagelser som motsäger att hon gick iland i Köpenhamn före midnatt, runt 23.00 och sedan försvunnit på helt annat sätt.

I tidningarna står det att det vore "omöjöigt" för honom att hinna till restaurangen till 22.30 som han sa.

Sedan så har han ändrat sig, han lämnade inte av henne alls där.

Vi har två olika saker som säger att han inte r lämnat av henne där. Varav en är han själv.
Citera
2017-08-14, 21:27
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Jo, så har både jag o vi o polisen resonerat hittills. Men att det är osannolikt utesluter inte att det är sant. Eller hur?
Nej och det kan också vara så att hon förvandlades till en sjöjungfru och simmade iväg, vad är din poäng?
Citera
2017-08-14, 21:28
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Inte om han har satt tyngder.

beror helt på, har han inte satt så mkt tyngd så åker något upp för elr senare, armar och ben lossnar som jag förstått det när gaserna börjar bildas
Citera
2017-08-14, 21:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det beror på att ni inte läst om det. http://www.kristianstadsbladet.se/trelleborg/journalisten-kim-wall-forsvunnen-i-ubatsdrama
Mamman Ingrid Wall, kommunchef i Trelleborg säger att de inte ger upp hoppet...etc etc

Där framkommer också inom vilka områden hennes artiklar bruka vara. Jag tycker inte ubåten riktigt passar in.... populärkultur... njä, jag har svårt att tänka mig en trend där det svetsas på ubåtar i varje bostadsrättsförening?
Den här Madsen är ju inte en Steve Jobs eller Elon Musk som vill revolutionera sättet vi gör vissa saker på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in