Citat:
Ursprungligen postat av
Thundergirl
Det närmar sig muntan för mig i naturkunskap 1b. Kan någon berätta lite hur den var? Känner att jag inte alls har fått in allt i hjärnan :/
Det var blandade frågor på alla olika delar i boken. Bara frågor om svampar och ozon från uppdragen. Jag fick frågor om svampar (vilka olika slag det finns och hur de livnär sig), vad som kännetecknar liv, om ozon (farligt och ofarligt, vad är ozon/består av), växthuseffekten, energi, om diabetes (vad beror det på, vad händer i kroppen och vilka typer finns det), vilka som är de viktigaste ämnena kroppen behöver, om kolhydrater (monosackarider, disackarider, polysackarider och berätta om var om en med uppbyggnad och ge exempel)... jag har säkert glömt något! Vi pratade lite om uran och kärnkraft också men inget om laborationerna.
Examinationen varade i 40 minuter, men det var för att jag efter 30 minuter kände mig så missnöjd att jag inte kunde svara på energifrågorna och ville ha fler frågor.
Det är ett tag sedan jag läste kursen (1,5 år sedan) men jag hade läraren Gunilla K.
Lycka till på examinationen!