2017-07-04, 13:36
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juandeag
Vad är skillnaden på PIP och att träffa i en ven eller artär?

Skulle man omedelbart veta att man träffat en ven? Hur?

Skulle man omedelbart veta att man träffat en artär? Hur?

Tog mitt första stick i låret, det kom blod i någon minut, rann ner längst benet liksom. Kommer jag dö nu? :P

Det gjorde inte ont men det "ilade" lite i låret och gör det fortfarande efter några timmar. Får se hur det känns imorgon.

Har jag troligen träffat en ven/artär?
1 : När du aspirerar, dvs drar tillbaka kolven på pumpen när du är inne i muskeln, och det kommer blod. Då är du INNE i en ven.

2 : Om du går igenom en artär så kommer det komma en stråle blod, som kan vara lite halvt svårt och stoppa, beroende på hur stor artären är. Dock där man injicerar IM så finns det icke stora artärer. Det är därför man inte kör IM på insidan av låret.

3 : Om det kommer en droppe blod när du drar ut sprutan, så betyder det bara att du har skadat en ven. Ytterst lite blod kommer alltid, det beror på att du skadar kapillärer som finns på hudskiktet. Men om det kommer lite mer blod, mörk-rött blod, så är det en ven som är skadad. Ingen fara öht.
Ja, du skadade en ven då det rann lite blod. Inte farligt för fem öre.

4 : Den där ilande känslan får jag också, dock bara i låret. Tror nog att det beror på hur täta muskelfibrerna är där och det finns många små nerver i låret. Men den ilande känslan brukar oftast vara ett tecken på att du är inne i muskeln
Citera
2017-07-04, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
1 : När du aspirerar, dvs drar tillbaka kolven på pumpen när du är inne i muskeln, och det kommer blod. Då är du INNE i en ven.

2 : Om du går igenom en artär så kommer det komma en stråle blod, som kan vara lite halvt svårt och stoppa, beroende på hur stor artären är. Dock där man injicerar IM så finns det icke stora artärer. Det är därför man inte kör IM på insidan av låret.

3 : Om det kommer en droppe blod när du drar ut sprutan, så betyder det bara att du har skadat en ven. Ytterst lite blod kommer alltid, det beror på att du skadar kapillärer som finns på hudskiktet. Men om det kommer lite mer blod, mörk-rött blod, så är det en ven som är skadad. Ingen fara öht.
Ja, du skadade en ven då det rann lite blod. Inte farligt för fem öre.

4 : Den där ilande känslan får jag också, dock bara i låret. Tror nog att det beror på hur täta muskelfibrerna är där och det finns många små nerver i låret. Men den ilande känslan brukar oftast vara ett tecken på att du är inne i muskeln

Fantastiskt bra svarat.
Citera
2017-07-04, 17:12
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theterm95
Fantastiskt bra svarat.
Tack

Till er som sätter i låret och inte provat skinkan, ni måste verkligen prova skinkan alltså! Jag har alltid kört i låret, men igår så provade jag sätta i skinkan, gluteus medius, och helvete vilken skillnad det är. Det kändes verkligen inte ett skit, NOLL! Rekommenderar verkligen glute! Jag har alltid varit nojig att skada Ischias nerver, men sätt högt uppe och längre åt sidan, strax nedanför midjan så är det ingen fara. Googla Gluteus Medius så får ni se
Citera
2017-07-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
då är det nog inte skräp du har fått, kanske underdoserat vilket många UG märken är så det får man räkna med om man köper sånna varor

jag har nog aldrig varit med om att jag känner pulsen på det sättet som du beskriver.. visst ligger jag på tren o cyklar så är det klart som fan jag känner pulsen men inte av tyngre set eller när jag tränar på gymmet.. vet inte heller om du ska ta det allvarligt men tycker att någon mer borde säga sitt vad som anser innan du gör det till en stor grej iallafall

skönt att höra!

Inne på vecka 10 nu iallafall. Har tänkt köra i 16veckor. Började känna av skiten där ett tag, men nu förra veckan fick jag hem nya grejer, märket jag använde under min första kur, så började köra i benet igen och det har gått helt smärtfritt. inne på andra sticket nu utav nya oljan. Jag vet ju att denna olja är bra, så hur lång tid borde det ta innan jag känner av att jag bytt märke? för förra oljan var riktigt kass.
Citera
2017-07-25, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfson
Inne på vecka 10 nu iallafall. Har tänkt köra i 16veckor. Började känna av skiten där ett tag, men nu förra veckan fick jag hem nya grejer, märket jag använde under min första kur, så började köra i benet igen och det har gått helt smärtfritt. inne på andra sticket nu utav nya oljan. Jag vet ju att denna olja är bra, så hur lång tid borde det ta innan jag känner av att jag bytt märke? för förra oljan var riktigt kass.

ge det 2-3 veckor, jag tycker man känner skillnaden snabbare om man byter märket än ifall man startar ifrån off.. kan säkert vara individuellt detta också
Citera
2017-08-10, 04:10
Medlem
sketcells avatar
Detta är en riktig noobfråga, och handlar mer om nyfikenhet.

Här och i princip överallt på internet rekommenderas stora nålar och att oljan ska IN I muskeln.

Om någon sett den nya netflix dokumentären "Ikaros" som handlar om doping så kör snubben med gråa nålar (vad jag kan se i alla fall, 27g ska gråa vara, små vart dem). Och där säger även läkaren att enbart under huden räcker, inte muskeln, vilket han kör på. Inget pillande med gröna/blå nålar som i princip måste skrapa skelettet innan det skjuts in vilket dem flesta tycker är rätt.

Någon som kan hjälpa mig reda ut detta? Vad händer om man sätter det direkt under huden istället?

Testo P tror jag det var han körde förövrigt ifall någon undrade.

Lite småfull & trött men hoppas alla förstår mig
Citera
2017-08-10, 10:23
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sketcell

Här och i princip överallt på internet rekommenderas stora nålar och att oljan ska IN I muskeln.

Om någon sett den nya netflix dokumentären "Ikaros" som handlar om doping så kör snubben med gråa nålar (vad jag kan se i alla fall, 27g ska gråa vara, små vart dem). Och där säger även läkaren att enbart under huden räcker, inte muskeln, vilket han kör på. Inget pillande med gröna/blå nålar som i princip måste skrapa skelettet innan det skjuts in vilket dem flesta tycker är rätt.

Någon som kan hjälpa mig reda ut detta? Vad händer om man sätter det direkt under huden istället?

Vissa säger att subkutant går lika bra (om inte bättre) som intramuskulärt. Det ska tydligen, enligt förespråkarna, ge en långsammare upptagning där man slipper "spikar" av testo och östro. Dessutom ska man kunna få ut mer av testot. Vissa säger tvärtom, du får ut mindre av testot.

Själv ska jag prova och utvärdera.
Citera
2017-08-10, 12:03
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sketcell

Gröna nålar?? Vem sätter IM med grön nål? Knappast någon vettig människa iallafall. Grön suger upp, blå injicerar man med. Du kommer alltid behöva grön nål eftersom du omöjligt kan suga upp ur en vial eller lite längre ampull med annat.

Mvh E
Citera
2017-08-10, 12:29
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Vissa säger att subkutant går lika bra (om inte bättre) som intramuskulärt. Det ska tydligen, enligt förespråkarna, ge en långsammare upptagning där man slipper "spikar" av testo och östro. Dessutom ska man kunna få ut mer av testot. Vissa säger tvärtom, du får ut mindre av testot.

Själv ska jag prova och utvärdera.

Fick provsvaren nu. Kan inte editera tidigare inlägg, så svarar på mitt gamla.
Har kört TRT på detta sätt i två månader så jag borde ha nått steady-state.

50mg Testo Cyp subkutant e3.5d = 100mg/w
500IU HCG e3.5d = 1000IU/w

Testo: 32 nmol/l
Östro: 214 pmol/l

Högt testovärde på endast 100mg Cyp i veckan! Östrot är också högt, men jag ligger mycket bättre nu (T/E ratio) än med IM injektioner.
Citera
2017-08-11, 00:30
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Gröna nålar?? Vem sätter IM med grön nål? Knappast någon vettig människa iallafall. Grön suger upp, blå injicerar man med. Du kommer alltid behöva grön nål eftersom du omöjligt kan suga upp ur en vial eller lite längre ampull med annat.

Mvh E
Jag använder bara blåa, uppsug samt inject.
Citera
2017-08-11, 22:14
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Jag använder bara blåa, uppsug samt inject.

Måste ta dig en evighet att suga upp med blå nål?
Knappast praktiskt att köra din modell, men du gör som du vill.

/E
Citera
2017-08-12, 00:10
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Måste ta dig en evighet att suga upp med blå nål?
Knappast praktiskt att köra din modell, men du gör som du vill.

/E
Tar väl ca 60sek o dra upp 2ml.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in