2017-08-08, 19:53
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja vi kan släppa det. Vad tror vi om Häcken resten av säsongen nu då?

Rätt sterila för att få ett jättelyft eller?

Rätta mig om jag har fel, men har ni inte precis samma offensiva spelare som ifjol som öste in framåt men som i år är väldigt uddlösa. Eller minns jag fel?
Citera
2017-08-08, 19:58
Medlem
trattfans avatar
Sååååå...

Bajen var först med att sluta spela tillbaka bollen?
Citera
2017-08-08, 20:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Rätta mig om jag har fel, men har ni inte precis samma offensiva spelare som ifjol som öste in framåt men som i år är väldigt uddlösa. Eller minns jag fel?

Du har inte fel i alla fall. Vi kändes mycket farligare framåt (och bakåt då) förra och förrförra åren. Så jävla frejdigt. Mycket... sterilare i år. Kanske nåt som är bra att bygga på.

Men det är tätt mellan plats 2 ner till 7 - 8. Det kommer ske rörelser där. Hoppas Häcken förmår att ta poäng nu.
Citera
2017-08-08, 20:23
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du har inte fel i alla fall. Vi kändes mycket farligare framåt (och bakåt då) förra och förrförra åren. Så jävla frejdigt. Mycket... sterilare i år. Kanske nåt som är bra att bygga på.

Men det är tätt mellan plats 2 ner till 7 - 8. Det kommer ske rörelser där. Hoppas Häcken förmår att ta poäng nu.

Yes! Tabellen börjar skikta sig, och söndagens match kan varit vändpunkten där ni tog steget att bli ett lag för övre halvan, och vi för den undre.

Bortsett från MFF så ska övre halvan vara aik, Peking, Östersund, dif, Sirius, Häcken och Ellos sett till trupper och trygghet i spelidé.

Vi är för tunna plus har bytt ut centrallinjen sen våren, vi ska inte ha med övre halva att göra.
Citera
2017-08-08, 21:22
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Nån vidare analys - mer än vi inte var förtjänta segern - ger jag mig inte in på.
Inte vi heller, med sådana kalas-missar som vi stod för så kom ju ett baklängesmål i matchens sista minut som ett brev på posten.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tyckte Al-Hakim var bra igår. Straffen, varningarna och utvisningen var korrekta. Kommer inte ihåg om han missade något kort.
Al-Hakim såg ut att ha svårt att bestämma sig för vilken nivå han skulle sätta i närkampsspelet. Ena minuten kunde man braka in axel mot axel, för att i nästa knappt kunna röra motståndaren.

____

Angående att Bajen inte gav tillbaka bollen så är jag helt för det. Oerhört skenheligt att man ska ta till brösttoner när den "regeln" bryts, med tanke på all övrig fuffens & båg som försiggår på en fotbollsplan. Om en spelare bärs ut på bår och behöver bryta matchen, då kanske det är lite magstarkt men för varje litet blåmärke blir det löjligt.
Citera
2017-08-08, 22:00
Medlem
simonvps avatar
Gråzon konsensus ändå...?
Citera
2017-08-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Att vinna "grundserien" var väldigt mycket större än man kan tro. Det var det laget som fick spela i Europacupen, iallafall något av åren. SM-guld i all ära, men slutspelen fick aldrig den statusen som i hockeyn. Man gladdes fortfarande stort åt att vinna själva Allsvenskan.
Jag kollade Europacupen på wikipedia för de åren. Det var mästarna alla år som fick spela där(Änglarna, ÖIS och MFF).
Citera
2017-08-08, 22:54
Medlem
Det där med att inte spela tillbaka bollen inträffade förra eller förförra året i en div 2 match i Västerås och höll på att bli slagsmål av det hela. Det löste sig genom att lagen som gjorde mål släppte in ett friviligt direkt på avspark och sen var allt lugnt igen.
Citera
2017-08-08, 23:06
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Gerhardsson ut - Stahre in har också betytt en växling av mittfält. Mot Hammarby spelade dom Abubakari-Faltsetas-Friberg. Skönspel så det sjunger om det...
Citera
2017-08-09, 01:45
Medlem
Bajenjeppes avatar
Fröjdfeldts uttalande är ju helt otroligt... Reglerna nedan är ju ganska tydliga och han ska alltså vara domarcoach, men ändå tycka att domaren gjorde rätt som inte agerade när häckenspelarna betedde sig som idioter.

Citat:
Spelreglerna är tydliga att domaren endast ska stoppa spelet om en spelare är allvarligt skadad och att spelaren inte bör behandlas på spelplanen. Domaren bör ta hela ansvaret för att stoppa matchen och spelare bör inte uppmuntras att sätta bollen ur spel. Spelare som gör så bör inte förvänta sig att bollen returneras till dem av sina motståndare när spelet återupptas
https://www.facebook.com/Bajenland/photos/a.650584531623318.1073741827.202841686397607/1844031675611925/?type=3&theater
Senast redigerad av Bajenjeppe 2017-08-09 kl. 01:52.
Citera
2017-08-09, 07:45
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Angående att Bajen inte gav tillbaka bollen så är jag helt för det. Oerhört skenheligt att man ska ta till brösttoner när den "regeln" bryts, med tanke på all övrig fuffens & båg som försiggår på en fotbollsplan. Om en spelare bärs ut på bår och behöver bryta matchen, då kanske det är lite magstarkt men för varje litet blåmärke blir det löjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Fröjdfeldts uttalande är ju helt otroligt... Reglerna nedan är ju ganska tydliga och han ska alltså vara domarcoach, men ändå tycka att domaren gjorde rätt som inte agerade när häckenspelarna betedde sig som idioter.

https://www.facebook.com/Bajenland/photos/a.650584531623318.1073741827.202841686397607/1844031675611925/?type=3&theater

Jag har mer och mer börjat skifta till att jag faktiskt inte alls tycker det var dåligt agerande. Tidigare tyckte jag att båda lagen gjorde fel men desto mer som kommer ut och desto mer jag tänker på situationen själv tycker jag att det kanske är en bra utveckling för fotbollen. Att inte respektera uppenbara spelförstörande moment. När det dessutom tydligt står i domarens riktlinjer vad som gäller angående detta ger det naturligtvis mer vatten på kvarnen.

Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Sååååå...

Bajen var först med att sluta spela tillbaka bollen?

Yes!

;-)
Citera
2017-08-09, 07:54
Medlem
simonvps avatar
Så nu har domarnas riktlinje tidigare varit såsom Bajen gjorde i söndags. Sätter ju agerandet i lite bättre perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in