2017-08-09, 08:14
Medlem
simonvps avatar
Ang att Bajen hade reagerat likadant. I derbyt mot dif sist hände en liknande grej.

Efter att Romulo gjorde 2-1 fick han helt plötsligt väldigt ont i axeln och satte sig ner på planen (40 sek och framåt i klippet). dif spelar såklart inte ut bollen när detta sker. Bajen får sedan tag på bollen och Degerlund drar iväg bollen åt helvete för att Romulo ska få behandling.

Där tar klippet slut, men som jag minns det som så spelade inte dif tillbaka bollen efter inkastet. Jag minns det inte heller som att det blev världens liv från Bajen att man inte fick tillbaka bollen (kan dock minnas fel).

Och i ärlighetens namn: hade Bajen bara helt sonika slutat spela och förväntat sig få tillbaka bollen av ett desperat jagande dif hade jag helt lagt skulden på de egna spelarna att de varit så jävla naiva.
Citera
2017-08-09, 09:00
Avslutad
Krishanteringen fortgår....
Citera
2017-08-09, 09:12
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Krishanteringen fortgår....

Livet kommer gå vidare, även för de förfördelad Gentlemännen från Hisingen. släpp det nu.
Citera
2017-08-09, 09:18
Medlem
Petterrors avatar
Allsvenskans 19 omgång:
Malmö FF-Kalmar FF
Halmstad BK-IK Sirius
Gentlemännen från Vackra Södermalm-Östersunds FK
AIK-AFC Eskilstuna
IFK Norrköping-Djurgårdens IF
Jönköpings Södra-Örebro SK
IF Elfsborg-IFK Göteborg
Osportsliga BK Häcken-GIF Sundsvall

Hur går tankarna?
Nu måste vi i Hammarby tillbaka till 3 p igen, dessutom hoppas jag att våran trupp är bredare än omgången innan (exkl. avstängningar). Den här matchen känns som att den kan definiera för vilka platser i tabellen vi ska kämpa för under hösten. Även om vi inte kommer ha med toppen att göra så vill man ändå vara där och nosa och inte behöva snegla neråt kvalatrecket likt övriga säsongen sedan återkomsten.
Citera
2017-08-09, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Allsvenskans 19 omgång:
Malmö FF-Kalmar FF
Halmstad BK-IK Sirius
Överhypade Bajen-Östersunds FK
AIK-De onämnbara
IF Elfsborg- Underpresterande IFK Göteborg
Överhypade Häcken-GIF Sundsvall

Hur går tankarna?
Nu måste vi i Hammarby tillbaka till 3 p igen, dessutom hoppas jag att våran trupp är bredare än omgången innan (exkl. avstängningar). Den här matchen känns som att den kan definiera för vilka platser i tabellen vi ska kämpa för under hösten. Även om vi inte kommer ha med toppen att göra så vill man ändå vara där och nosa och inte behöva snegla neråt kvalatrecket likt övriga säsongen sedan återkomsten.

Jag tror på följande
Kalmar slår AIK
Halmstad tar pinne av Sirius
Östersund vinner över Bajen
AIK vinner mot de onämnbara
Norrköping och Djurgårn kryssar
Jönköping vinner sin match
I Borås blir det oavgjort som vanligt
Häcken får stryk av Giffarna.

På det sättet ökas avståndet mellan de onämnbara och lagen ovanför och vi får lite spänning i toppen
Citera
2017-08-09, 10:16
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Kommentatorerna såg ju hela matchen och den ena tyckte ju "fy fan vad dåligt".

Finns det nån som inte är bajare som håller med er. Sluta försvara beteendet.
Iofs, kan ju inte bli mer pinsamt nu.

Jag är inte bajare och jag tycker man gjorde helt rätt! Hatar maskning och filmningar, och kan detta vara ett sätt att få bort skiten... Be my guest! Ska det försökas mjölka tid, ner till hörnflaggan och grisa där istället. Tråkigt att kolla på, absolut! Men det är åtminstone fair.
Citera
2017-08-09, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Livet kommer gå vidare, även för de förfördelad Gentlemännen från Hisingen. släpp det nu.

Jag bara konstaterade att ni fortsätter försöka rättfärdiga erat beteende trots att den absoluta lejonparten av Sverige tycker att ni gjorde fel.
Citera
2017-08-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Allsvenskans 19 omgång:
Malmö FF-Kalmar FF
Halmstad BK-IK Sirius
Gentlemännen från Vackra Södermalm-Östersunds FK
AIK-AFC Eskilstuna
IF Elfsborg-IFK Göteborg
Osportsliga BK Häcken-GIF Sundsvall

Hur går tankarna?

Vi vinner aldrig mot textilarbetarna på deras plast, så max en pinne, med det i åtanke så får våra tabellgrannar gärna bli utklassade, dvs vinst för ÖFK mot de tvålsnattande tattarna från Söder och hemmavinst för J Södra på Stadsparksvallen mot gnällpellarna.
Citera
2017-08-09, 11:02
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag bara konstaterade att ni fortsätter försöka rättfärdiga erat beteende trots att den absoluta lejonparten av Sverige tycker att ni gjorde fel.

Samma lejonpart anser säkerligen också att Paulinhos matchavgörande filmningar är fel, vilket dessutom har stöd av regelboken till skillnad från Bajens agerande. Förra matchen avgjordes av hans svandyk och frisparken som föranledde 2-1-målet i söndags såg även den billig ut (med reservation för att jag inte sett reprisen).

Ni vann bägge matcherna, gå vidare med livet istället. Förhoppningsvis kommer både Bajen och våra motståndare framöver behålla bollen efter uppenbara maskningar.
Citera
2017-08-09, 12:35
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Fröjdfeldts uttalande är ju helt otroligt... Reglerna nedan är ju ganska tydliga och han ska alltså vara domarcoach, men ändå tycka att domaren gjorde rätt som inte agerade när häckenspelarna betedde sig som idioter.

https://www.facebook.com/Bajenland/photos/a.650584531623318.1073741827.202841686397607/1844031675611925/?type=3&theater
Ja, idiotiskt uttalande, men helt förväntat. Jag försöker fundera på hur jag reagerat om något annat lag gjort samma sak, men tror faktiskt inte jag hade blivit superirriterad, tycker det är mer irriterande när målvakter, som Carlberg alltid gör, fejkar skador utan någon påföljd.

Skulle absolut inte säga nej till en utveckling där man spelar vidare vid dessa situationer. och det är ju helt enligt regelboken
Citera
2017-08-09, 13:29
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Så nu har domarnas riktlinje tidigare varit såsom Bajen gjorde i söndags. Sätter ju agerandet i lite bättre perspektiv.

Men alla lag utom Bajen alldeles nyss verkar ändå varje år följa den gemensamma hederskodexen.

Jag minns något (engelskt?) lag som tydligt före säsongsstart sade att man skulle följa reglerna istället för hederskodexen men det är helt klart ovanligt med spontana brott mot hederskodexen. Vilket ju bevisas av att Bajen inte hänvisar till en konsekvent linje man hållit under hela säsongen, utan istället verkar mena att Häcken just i denna match brutit mot någon regel eller hederskodex som gör att brott mot hederskodexen är motiverat just i den situationen.
Citera
2017-08-09, 13:42
Medlem
civilians avatar
Har helt och hållet ändrat min inställning till Bajens agerande mot Häcken. Min spontana reaktion var att det förstås är fullständigt oacceptabelt att inte spela tillbaka bollen, men ju mer jag funderar på det, desto mer benägen är jag att backa Hamads beslut. Det bästa vore att alla gemensamt beslutar att slopa denna "hederskodex" och låter domarna hantera sådant i fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in