2017-08-08, 16:54
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Jag skiter i hur mycket Häcken maskade och fördröjde spelet, det hade vilket annat lag som helst gjort i samma situation - Hammarby också.

Det jag stör mig på är att man spelar ut bollen när en egen spelare har kramp, och sedan förväntar sig att få den tillbaka. Sen blir man helt skogstokiga när det inte sker.

Precis som Hamad poängterar i intervjun: hade det varit en skada åstakommen av motståndaren, eller en allvarligare skada/huvudskada är det klart att man ska ha tillbaka bollen (sedan är det också domaren som ska avgöra när spelet ska stoppas, ingen annan). Så var det inte i det här fallet.

Kan vi diskutera det; och inte maskning, publikreaktioner, hur ärevördiga Hamad och Rosenberg är och allt annat ovesäntligt skit som inte hör hit?

Ja, bra rutet! Hamnat fel med mina senaste inlägg.
Citera
2017-08-08, 16:54
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det enda du har rätt i är att det inte är i slutminuterna. Men man ser ju på klippet visst att han går ut. Sedan så visar ju fjärdedomaren att han ska byta först men han tar sån tid på sig att Bajen byter först.

Kollade du på videon?
Man ser honom gå vid två tillfällen i videon. När han pratar med domaren och de sista metrarna innan han han når bänken. Var ser du att honom "vandra långsamt möjligast över planen"?
Citera
2017-08-08, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrStorfurste
Man ser honom gå vid två tillfällen i videon. När han pratar med domaren och de sista metrarna innan han han når bänken. Var ser du att honom "vandra långsamt möjligast över planen"?
Fram tills att Nyberg går fram och säger till honom samt de sista tio meterna, däremellan joggar han.

Det där var det sista jag skrev om den muppen. Vill någon fortsätta diskussionen om honom så kan den kontakta mig i PM.
Citera
2017-08-08, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrStorfurste
Nu lägger jag mig i Yasin-diskussionen lite, den är så bisarr att det tamefan är skrattretande.

Yasin spelar högerytter och varit högerytter under i stort sett hela sin karriär. Han spelade även högerytter under matchen mot er. Hela matchen finns på länken nedan. Spola fram till 68:10 på matchklockan. Häcken kontrar, bollen spelas till högerkanten (Yasins position!) och Yasin avslutar från samma kant. Därefter bytts Yasin ut. Så jag ställer faktiskt samma fråga till dig som Trazke gjorde. Varför håller du, Hamad och andra bajare på och pratar om att Yasin spelade på vänsterkanten och helt plötsligt fick för sig att springa till högerkanten vid bytet när det är så fruktansvärt uppenbart att det bara är ett rent påhitt från Hamads sida?

http://highlights.allsvenskan.se/playlist/a6pof7xotrk4p

På samma video ser vi också han joggar nästan hela vägen till bänken, inte "vandrar långsamt". Tycker inte bytet tar ovanligt lång tid mot vad som är normalt, möjligtvis lite längre men ingenting extremt som bajare hävdar. Sen skulle väl inte jag heller säga att minut 69 är slutminuter, men det är väl mer en semantisk fråga.

Underbart! Jag har velat se slutet av matchen i sin helhet igen men inte vetat var den fanns.

Jag har kollat sista 20 minuterna innan kalabaliken nu och flera saker slog mig. Hamad är en bekräftad lögnare, man ser tydligt att Yasin är på sin ordinarie position ute till höger.

Häckens maskande är KRAFTIGT överdrivet! Ojala tog upp bollen en gång för att hindra en snabb igångsättning av spelet när han låg i fel position - taktisk varning. Egbuchulam sparkade bort bollen i besvikelse över att han fick en frispark emot sig i vad som skulle blivit ett friläge, dumt men knappast något extremt maskande.

Att Hammarby hade något tryck på Häcken överhuvudtaget tror jag inte heller många anser.

Slutligen är Ojala inblandad i en närkamp vilken avslutas med att han hoppar över liggande Hammarbyspelare och det är tydligt att det är där krampen slår till.
Senast redigerad av trazke 2017-08-08 kl. 17:21.
Citera
2017-08-08, 17:10
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Jag skiter i hur mycket Häcken maskade och fördröjde spelet, det hade vilket annat lag som helst gjort i samma situation - Hammarby också.

Det jag stör mig på är att man spelar ut bollen när en egen spelare har kramp, och sedan förväntar sig att få den tillbaka. Sen blir man helt skogstokiga när det inte sker.

Hammarbyarna hade agerat exakt likadant om situationen varit den omvända. Så vad är din poäng?
Citera
2017-08-08, 17:14
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Slutligen är Ojala inblandad i en närkamp vilken avslutas med att han hoppar över liggande Hammarbyspelare och det är tydligt att det är där krampen slår till.
Fixa läkarintyg nästa gång så kanske ni får tillbaka bollen. Man undrar ju var gränsen går.
Citera
2017-08-08, 17:19
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Häckens maskande är KRAFTIGT överdrivet! Ojala tog upp bollen en gång för att hindra en snabb ingångsättning av spelet när han låg i fel position - taktisk varning. Egbuchulam sparkade bort bollen i besvikelse över att han fick en frispark emot sig i vad som skulle blivit ett friläge, dumt men knappast något extremt maskande.

Att Hammarby hade något tryck på Häcken överhuvudtaget tror jag inte heller många anser.

Som objektiv betraktare håller jag med. Häckens påstådda extrema maskande känner jag inte igen över huvud taget. Hammarby hade en del bollinnehav i andra men de skapade fan inte särskilt många chanser.
Citera
2017-08-08, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Fixa läkarintyg nästa gång så kanske ni får tillbaka bollen. Man undrar ju var gränsen går.

Det verkar som det behövs just mot Hammarby iallafall. Övriga 15 lag i serien kan säkert nöja sig med gentlemannaregler. Sedan vet jag inte vad som är värst, det som faktiskt skedde eller att man försvarar det i efterhand samtidigt som man slänger skit på Häcken.

Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Som objektiv betraktare håller jag med. Häckens påstådda extrema maskande känner jag inte igen över huvud taget. Hammarby hade en del bollinnehav i andra men de skapade fan inte särskilt många chanser.

Det är så uppenbart att det är en efterhandskonstruktion för att rädda sitt egna anseende. Vad gäller Hammarbys "tryck" i slutet av matchen så var det faktiskt ännu mildare än vad jag tyckte det var live.
Citera
2017-08-08, 17:58
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Hur ofta har inte vi maskat i samband med uddamåls-ledningar på bortaplan genom åren? Hade du försvarat aik eller dif och tyckt det var ok om vi ledde med 1-0 och de gör exakt samma sak när spelarna inte är beredda? Hade kanske tyckt det var ok om bollen togs och rullades hem och startades från Wiland, men verkligen inte ok att starta anfallet när mer än hälften av Häckens lag var på offensiv sida av bollen.

Alla lag maskar, vissa mer än andra. Häcken spelade osportsligt, vi spelade osportsligt. Därmed borde saken vara utagerad, dessutom vann ju Häcken efter ännu ett svandyk av Paulinho så vad är problemet?

Häcken fick två gula för maskning, även Yasin borde fått ett kort. Till det borde någon av firma Lindgren/Abrahamsson/Abubakari varnats för gesterna vid 2-1-målet. Men det är skitsamma nu och vi förlorade, gå vidare för fan.

Ser att Fröjdfeldt varit ute och kommenterar om att sportsligheten dog i Stockholm i söndags. Det var alltså inte maskningarna, filmningarna eller hetsandet mot publik och motspelare efter det avgörande målet som åsyftades utan att vi inte gav tillbaka bollen efter att Abrahamsson - i strid med riktlinjerna från domarna - spelade ut bollen vid eventuell kramp på en medspelare. Kan hålla med om att vi borde spelat hem bollen till backlinjen istället för att anfalla direkt men jag förstår att det blev så här i stridens hetta. Själv var jag skogstokig större delen av matchen på Gentlemännen från Hisingen.
Citera
2017-08-08, 18:25
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Alla lag maskar, vissa mer än andra. Häcken spelade osportsligt, vi spelade osportsligt. Därmed borde saken vara utagerad, dessutom vann ju Häcken efter ännu ett svandyk av Paulinho så vad är problemet?

Problemet är att ni försöker skylla eran fadäs på Häcken. Ni beter er som småungar som vägrar ta ansvar för någonting. Hur fan skulle det se ut om malmöiter skyllde Rosenbergs utvisning på Djurgården? Det vore patetiskt, eller hur? Och det ni håller på med är inte mindre patetiskt.
Citera
2017-08-08, 18:41
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho

Häcken fick två gula för maskning, även Yasin borde fått ett kort. Till det borde någon av firma Lindgren/Abrahamsson/Abubakari varnats för gesterna vid 2-1-målet. Men det är skitsamma nu och vi förlorade, gå vidare för fan.

Ser att Fröjdfeldt varit ute och kommenterar om att sportsligheten dog i Stockholm i söndags. Det var alltså inte maskningarna, filmningarna eller hetsandet mot publik och motspelare efter det avgörande målet som åsyftades utan att vi inte gav tillbaka bollen efter att Abrahamsson - i strid med riktlinjerna från domarna - spelade ut bollen vid eventuell kramp på en medspelare. Kan hålla med om att vi borde spelat hem bollen till backlinjen istället för att anfalla direkt men jag förstår att det blev så här i stridens hetta. Själv var jag skogstokig större delen av matchen på Gentlemännen från Hisingen.
Ja, man är ju glad att Fröjdfeldt lagt av, mindre glad när man ser att han är coach åt domarna i allsvenskan. Vad trött man blir när man läser "fair play dog".

http://www.dn.se/sport/fotboll/domarcoachen-om-hammarbyhacken-fair-play-dog-i-sondags/
Nu kommenterar tidigare toppdomaren Peter Fröjdfeldt, numera coach för domarna i allsvenskan, händelsen.

– Fair play dog, säger han.
Citera
2017-08-08, 19:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Ja vi kan släppa det. Vad tror vi om Häcken resten av säsongen nu då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in