2017-08-07, 23:45
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Hur illa man än tycker om mff så är det inte oförtjänt eller tur att dom avgör sent, varken på Friends eller idag för att ta några exempel.

Ni leder serien överlägset och har avgjort den sedan länge.
Enda hoppet inför nästa säsong är väl om hela föreningen bestämmer sig för att lägga ner och börja satsa på typ bordtennis.
Nej, det är verkligen ett underbetyg till resten av serien att inte kunna straffa MFF i de matcher de inte dominerat. Det tycker jag är den stora förklaringen till MFF:s överlägsenhet. Hade vi varit på den nivå som krävs för att konkurrera om guld hade vi om inte avgjort så i alla fall haft en ledning i matchens slutskede. Sedan är det klart att MFF spelare för spelare är bäst på pappret och har bredast trupp, men avståndet till nästa lag borde inte vara så här stort.
Citera
2017-08-07, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Det läskiga är att man knappt känner sig jätteglad över segern. Visst, sättet vi vann/vinner på är såklart fantastisk för stunden men nu i efterhand är man mest nöjd. En känsla av tillfredsställelse, och det är allt. Det var roligare att vinna förr. Nu har vi lagt ribban på en nivå att besvikelsen blir större vid missat guld än glädjen vid vunnet guld.

Vi har alltså nått dit nu.

Nu ska vi bara avverka 12 matcher eller något också.

Jag som började gå på matcher på slutet av 1970-talet som en liten påg med min far, så var detta normaltillståndet under hela min uppväxt.

Normalt att man vinner Allsvenskan, medan man knyter näven i fickan då laget inte är överst i tabellen. Ingen anledning att fira överdrivet då man vinner...
Citera
2017-08-08, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag som började gå på matcher på slutet av 1970-talet som en liten påg med min far, så var detta normaltillståndet under hela min uppväxt.

Normalt att man vinner Allsvenskan, medan man knyter näven i fickan då laget inte är överst i tabellen. Ingen anledning att fira överdrivet då man vinner...

Inte för att vara sån, men med tre guld från 1976-2003 känns det inte som "ett normaltillstånd under min uppväxt", eller?
Citera
2017-08-08, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Inte för att vara sån, men med tre guld från 1976-2003 känns det inte som "ett normaltillstånd under min uppväxt", eller?
Mellan 1970 till 1990 vann Malmö FF Allsvenskan tio gånger. Men mest minnesvärt var finalen i Europacupen i fotboll 1978/1979.
Citera
2017-08-08, 00:45
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:

Japp, känns skönt att ordningen är återställd.

En seger är en seger och så är det med det, oavsett hur spelet såg ut. Det är målen som räknas och det är bara i att infinna sig att även ett fruktansvärt mediokert Malmö, kan dominera allsvenskan. Man ska väl inte klaga, men jag har sett dem vara bättre än såhär och ändå sluta 5:a, så det är onödigt att klaga.

I övrigt har måste det nog gått och blivit usel klass på domarna i allsvenskan. Han den där araben som dömde idag var tamejfan undermålig. Är det inkvotering?
Citera
2017-08-08, 08:04
Medlem
Citat:
Mellan 1970 till 1990 vann Malmö FF Allsvenskan tio gånger. Men mest minnesvärt var finalen i Europacupen i fotboll 1978/1979.

Hur många av de vinsterna var SM-guld? Vinna grundserien ger väl inget om man inte vinner slutspelet för att få SM-guldet?

12 omgångar kvar, 10 poäng upp till säker mark för de onämnbara=4 vinster mer än lagen ovanför. Nedräkningen har inletts. MFFs och Örebros tur att lägga sig i nästa omgång så att avståndet ovanför strecket ökar än mer efter att AIK vunnit.
Citera
2017-08-08, 09:15
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
I övrigt har måste det nog gått och blivit usel klass på domarna i allsvenskan. Han den där araben som dömde idag var tamejfan undermålig. Är det inkvotering?
Tycker du? Jag tycker att han gjorde en bra match överlag. Han synade många av Malmös tjuvknep (Rakips filmande och Rosenbergs armbågar bland annat) och som MFF-supporter ser jag gärna att fler domare gör det så beteendet försvinner. Vi behöver inte armbåga och dyka oss till ett allsvenskt guld, vi är för bra för det.
Citera
2017-08-08, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag såg inte matchen men om det är som du säger och ni hade haft en jättepress sista minuterna vid 0-1 och en mffare väldigt lägligt får kramp då och spelar ut bollen. Hade du velat att ni spelat tillbaka?

Genuin fråga faktiskt.

Försöker du påskina att ni hade en "jättepress" mot oss? Vad skapade ni egentligen? Var det en hörna och ett skottläge utanför straffområdet? Jag kan inte påstå att jag kände mig särskilt nervös innan ni gjorde äckelmålet.
Citera
2017-08-08, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Japp, känns skönt att ordningen är återställd.

En seger är en seger och så är det med det, oavsett hur spelet såg ut. Det är målen som räknas och det är bara i att infinna sig att även ett fruktansvärt mediokert Malmö, kan dominera allsvenskan. Man ska väl inte klaga, men jag har sett dem vara bättre än såhär och ändå sluta 5:a, så det är onödigt att klaga.

Mohammed Al-Hakim dömde tydligen MFF igår. Han är en av de bättre domarna i Sverige just nu i mina ögon.

När det gäller inkvotering är det snarare så att vi får se inkovotering av ljushyade personer med anor långt tillbaka i Sverige som domare med tanke på att utvecklingen är så att de enda som orkar med domarutbildningen som unga där föräldrar skriker skit om domarna som är 15 år är ungdomar med invandrarbakgrund eller de med anor lång tillbaka i Sverige och bor i utsatta områden..
Citera
2017-08-08, 09:27
Medlem
mishimas avatar
Jag tyckte Al-Hakim var bra igår. Straffen, varningarna och utvisningen var korrekta. Kommer inte ihåg om han missade något kort.
Citera
2017-08-08, 09:43
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ni var 30 pers på plats och undrar var vi tog vägen? Måste ligga något i vattnet på baksidan som gör att ni inte kan tänka klart. Det är förövrigt ingen ramsa som går så.

Och där avgör mff på stopptid mot dif. Jag såg inte målet men hoppas det var efter en kramp"skada" där man ej spelar tillbaka bollen. Bra malmö!
Nä vi var 24, inte 30 st.
Citera
2017-08-08, 09:45
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Hur många av de vinsterna var SM-guld? Vinna grundserien ger väl inget om man inte vinner slutspelet för att få SM-guldet?

12 omgångar kvar, 10 poäng upp till säker mark för de onämnbara=4 vinster mer än lagen ovanför. Nedräkningen har inletts. MFFs och Örebros tur att lägga sig i nästa omgång så att avståndet ovanför strecket ökar än mer efter att AIK vunnit.

Att vinna "grundserien" var väldigt mycket större än man kan tro. Det var det laget som fick spela i Europacupen, iallafall något av åren. SM-guld i all ära, men slutspelen fick aldrig den statusen som i hockeyn. Man gladdes fortfarande stort åt att vinna själva Allsvenskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in