Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-09, 18:21
  #1
Medlem
Samizdats avatar
Nu när det preliminära spelschemat har publicerats kan det väl vara dags för en ny tråd.

Vi har sagt hej då till Falkenbergs FF, Gefle IF och Helsingborgs IF, och välkomnar (nåja) AFC Eskilstuna, Halmstads BK och IK Sirius.

Allsvenska lag 2017:
AFC Eskilstuna
AIK
BK Häcken
Djurgårdens IF
GIF Sundsvall
Halmstads BK
Hammarby IF
IF Elfsborg
IFK Göteborg
IFK Norrköping
IK Sirius
Jönköpings Södra
Kalmar FF
Malmö FF - regerande mästare
Örebro SK
Östersunds FK

Spelschemat som publicerats är som sagt preliminärt, det kommer fastställas nästa vecka men inte offentliggöras förrän vecka 51. Hur som helst, i skrivande stund är detta omgång 1:

2 april 2017
Halmstads BK - Östersunds FK
GIF Sundsvall - AFC Eskilstuna
IFK Norrköping - Hammarby IF
IFK Göteborg - Malmö FF
Kalmar FF - IF Elfsborg
AIK - BK Häcken
Djurgårdens IF - IK Sirius
Örebro SK - Jönköpings Södra

---

Kommer MFF försvara guldet?
Vilka åker ut?
Hur står sig nykomlingarna?
Vad har ni för förväntningar på ert lag?
__________________
Senast redigerad av Samizdat 2016-12-09 kl. 18:25.
Citera
2016-12-16, 12:25
  #2
Medlem
9300 sålda årskort i Malmö.

Att hif inte är med i år kommer nog inte märkas på publiksnittet iaf.

Annars ser det väl bra ut. Just nu är man väl mest intresserad vart sagan om Isak slutar och vilka pengar.
Citera
2016-12-16, 16:37
  #3
Medlem
kostymnisses avatar
Det blir en mellansäsong för vår del, det känns lång väg. Det har varit mellansäsonger sedan 2007 så det börjar bli segt...

I övrigt kommer ingen under 20 får chansen hos oss med mindre än att alla andra är skadade...

Trist att inleda mot MFF direkt, jag hade hellre sett ett bonkelag i första matchen hemma så man får en till publikmatch.

Ur hoppas jag AFC åker (uppgjorda matcher etc...) och sedan får givetvis gärna Östersund åka ur så man slipper den j-a resan. Upp med två gräslag och ut med två plast.
Citera
2016-12-16, 22:56
  #4
Medlem
motvalls avatar
Ett stort frågetecken för min del, många tränare har bytts och många lovande unga finns bakom trupperna som vill ta plats likt Alexander Isak gjorde förra säsongen. Den med bäst trupp och spel vinner som alltid, den mest bäst talanger eller sevärdigaste spel kommer vi andra gilla mest utom vår egen klubb. Men vore det inte vara dax för gnaget att vinna något igen?
__________________
Senast redigerad av motvall 2016-12-16 kl. 23:00.
Citera
2016-12-17, 03:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
1. Kommer MFF försvara guldet?
2. Vilka åker ut?
3. Hur står sig nykomlingarna?
4. Vad har ni för förväntningar på ert lag?
(innan Silly)
1. Ja, allt annat vore ett fiasko. Henke hade tagit guld med Malmö.
2. Jönköping & Eskilstuna
3. De "överraskar" före sommaruppehållet men ligger i botten när serien är slut. Åker ut före 2020.
4. Lägre än inför 2016, men hoppas på top-3... igen, inga derbyförluster, gå så pass långt att det blir någon europamatch mot ett "riktigt" lag, inte åka ut snöpligt i cupen. Nya styrelsen ger ordning i ekonomi och avtal. En ny spelarfavorit dyker upp och att Pertan får den cred han förtjänar för lång och trogen tjänst. Jag skulle gärna se en extra stor supporterhybris också. (avser Gnaget för er som är nya)
Citera
2016-12-17, 11:44
  #6
Medlem
J Södra tycker jag ändå har ett ganska så bra eget spel, sedan hade dom en del riktiga plattmatcher såklart.
Citera
2016-12-17, 13:31
  #7
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
J Södra tycker jag ändå har ett ganska så bra eget spel, sedan hade dom en del riktiga plattmatcher såklart.
Ja, och bara fyra lag släppte in färre mål. Sedan gjorde J Södra förvisso näst färst mål, vilket så klart är ett problem - särskilt när Cibicki (10 mål & 5 assist) inte längre finns kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
3. De "överraskar" före sommaruppehållet men ligger i botten när serien är slut. Åker ut före 2020.
Vilket vågat påstående. Så länge Eskilstuna åker ut direkt är jag nöjd. Uppsala och Halmstad får gärna vara representerade i Allsvenskan.
Citera
2016-12-18, 15:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det blir en mellansäsong för vår del, det känns lång väg. Det har varit mellansäsonger sedan 2007 så det börjar bli segt...

I övrigt kommer ingen under 20 får chansen hos oss med mindre än att alla andra är skadade...

Trist att inleda mot MFF direkt, jag hade hellre sett ett bonkelag i första matchen hemma så man får en till publikmatch.

Ur hoppas jag AFC åker (uppgjorda matcher etc...) och sedan får givetvis gärna Östersund åka ur så man slipper den j-a resan. Upp med två gräslag och ut med två plast.


I Teorin är det väl bara gnaget som 2017 har förutsättningarna att ställa upp mot MFF? Krävs dock stor summa Isak cash och en smart silly.

Annars behöver väl götet fortsätta fixa ekonomin så de är nog inget större hot. Häcken kan bli farliga, Peking tror jag får ett mellanår och kan inte läget i Elfsborg.

Bajen bör klättra i systemet i år.
Citera
2016-12-18, 18:25
  #9
Medlem
Så får man naturligtvis inleda mot AFC av alla lag. Som upplsgt för förlust. Sundsvall torskar alltid mot nykomlingar känns det som. Dock lite tidigt att sia om vart vi står då vi bara är inne i december, men förhoppningsvis blir vi bättre än ifjol. Lite tveksam till hur Joel Cedergren klarar av jobbet som ensam tränare. Sedan Rogga kickades vann vi bara en match under Joels styre.
Citera
2016-12-19, 11:34
  #10
Medlem
Sedan har ju flera klubbar bytt tränare också. Den mest märkliga värvningen är ju helt klart att Magnus Pehrsson tar över MFF. Vad har han åstadkommit som tränare? Man ska väl inte döma honom innan säsongen dragit igång, men det luktar ju flopp lång väg. Och Melkemichel till Djurgården? Okej han tog upp AFC till Allsvenskan men är lite skeptisk till att han det som krävs att basa över en storklubb. Men å andra sidan är det alltid underhållande när hans lag förlorar en match så man lär nog få sig ett gott skratt ibland
Citera
2016-12-19, 11:44
  #11
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Sedan har ju flera klubbar bytt tränare också. Den mest märkliga värvningen är ju helt klart att Magnus Pehrsson tar över MFF. Vad har han åstadkommit som tränare? Man ska väl inte döma honom innan säsongen dragit igång, men det luktar ju flopp lång väg. Och Melkemichel till Djurgården? Okej han tog upp AFC till Allsvenskan men är lite skeptisk till att han det som krävs att basa över en storklubb. Men å andra sidan är det alltid underhållande när hans lag förlorar en match så man lär nog få sig ett gott skratt ibland

Tycker bara de är roligt att Melkemichel är tillbaka. Änteligen en tränare som inte är identisk med de andra. Åge kunde flippa i media under CL-åren men annars är de flesta likadana. "Laget kämpade bra, vi hade otur" osv.

MP vet jag inte vad tanken är med. En from tränare som ledningen i Malmö kan styra?
Svårt å se att någon håller han i handen när de stormar.
Citera
2016-12-19, 11:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Tycker bara de är roligt att Melkemichel är tillbaka. Änteligen en tränare som inte är identisk med de andra. Åge kunde flippa i media under CL-åren men annars är de flesta likadana. "Laget kämpade bra, vi hade otur" osv.

MP vet jag inte vad tanken är med. En from tränare som ledningen i Malmö kan styra?
Svårt å se att någon håller han i handen när de stormar.
Klassikern är ju att Melkemichel flippar ur på domaren varje gång hans lag förlorar en match så visst lite kul är det ju. Men om Djurgården tänkt sig bli ett topplag borde dom kanske anställt någon annan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback