Citat:
Ursprungligen postat av
Flesch
Vem är det som menar att man inte skall tro på sådant som står på Flashback?
Vi säger så här: om du bor i Alingsås och endast besökt gyn och ortopeden där finns det ingen anledning för en sjuksköterska på lungmottagningen i Gullspång att läsa vad du gjort på gyn och ortoped i Alingsås. Där är det förhoppningsvis enkelt att upptäcka missbruk. Om en läkare på kirurgen i Alingsås har varit inne och läst din journal upp och ner utan ha koppling till dig är missbruket också relativt lätt att upptäcka, speciellt om läkaren spenderat lång tid att läsa. Jag jobbar ungefär med sånt här så jag vet också att när man faktiskt har anledning att läsa någons journal så gör man det så snabbt man bara kan och stänger ner så fort man hittat det man letat efter, just på grund av att allt loggas.
Jag kan självklart inte verifiera att det jag fick i PM stämmer, men personen ville att jag skulle föra den informationen vidare och då gjorde jag det. Jag har ingen aning om vem personen i fråga är, men jag fick uppfattningen att denne hade någorlunda koll på Latrin i alla fall.
Hjälp! Förlåt! Inser nu att det kunde låta som att jag syftade på dig, och så var det verkligen inte menat! Syftade på CH:s reaktion, att gå så långt som att traska till en polisstation på grund av något som står på ett forum som hon dels menar att hon inte läser, och dels menar endast far med osanning.
Aha, du tänker så. Ja, det är ju mer än rimligt. Jag vet inte hur jag tänkte, för jag utgick blint ifrån att personen som i så fall skulle ha läst journalen (punkt, punkt, punkt) skulle ha funnits i samma län som CH. Så hade det inte alls behövt vara, om så vore fallet (tre menande punkter igen).