2017-08-08, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flesch
HAHAHA
Herrejävlar alltså. När man tror att hon inte kan bli mer korkad

Jag har fått ett tips från en användare som vill vara anonym:
"Igår gick Latrin själv in på polisstationen i Södertälje och anmälde att någon skulle ha tittat i hennes sjukjournaler och att hon läst det på Flashback. Hon hade en printscreen"

Jag vet egentligen inte om jag vill skriva detta eftersom Latrin läser här och kan dra nytta av detta men... I mitt län kan man begära loggutdrag där man ser vem som läst ens journal och när, samt hur lång tid personen lagt ner på att läsa. Om man märker att någon obehörig har snokat i ens journal tror jag verkligen inte att man polisanmäler det?! Man tar väl först kontakt med vårdenheten i fråga och tar det där ifrån? Kanske gör en "intern" anmälan så att säga?
Latrin däremot...
- Någon postar på Flashback "jag har kollat i Latrins journal"
- Latrin tar en printscreen
- Och lämnar den till snuten
Jag tror verkligen inte att det är så man går till väga? Rätta mig gärna!

Hade personen ifråga sett och hört henne på polisstationen alltså?
Citera
2017-08-08, 22:39
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
HAHAHA
Herrejävlar alltså. När man tror att hon inte kan bli mer korkad

Jag har fått ett tips från en användare som vill vara anonym:
"Igår gick Latrin själv in på polisstationen i Södertälje och anmälde att någon skulle ha tittat i hennes sjukjournaler och att hon läst det på Flashback. Hon hade en printscreen"

Jag vet egentligen inte om jag vill skriva detta eftersom Latrin läser här och kan dra nytta av detta men... I mitt län kan man begära loggutdrag där man ser vem som läst ens journal och när, samt hur lång tid personen lagt ner på att läsa. Om man märker att någon obehörig har snokat i ens journal tror jag verkligen inte att man polisanmäler det?! Man tar väl först kontakt med vårdenheten i fråga och tar det där ifrån? Kanske gör en "intern" anmälan så att säga?
Latrin däremot...
- Någon postar på Flashback "jag har kollat i Latrins journal"
- Latrin tar en printscreen
- Och lämnar den till snuten
Jag tror verkligen inte att det är så man går till väga? Rätta mig gärna!

Det här är verkligen extremt roligt. Spännande reaktion från någon som menar att man inte skall tro på sådant om står på Flashback...

Hur vet man ens om någon obehörig läst? Jag menar, man kan ju ha ett helt vårdteam, den som skrivit ut medicin kan vara en läkare man inte mött och det kan finnas andra man inte vet namnet på som av någon anledning har skäl att kolla i ens journal...? I min egen finns allt ifrån gynanteckningar till blodtrycksmätning, så jag antar att det i regel är ganska många människor som har anledning att läsa den?

Nu vet jag inte hur det ser ut i CH:s fall, men eftersom hon vill göra en utredning om ADHD (oklart om sådan görs/gjorts) så antar jag att hon givit samtycke att dela den med (hur man nu uttrycker det) en hel avdelning ungefär? Sedan att hon (åtminstone enligt henne själv) åker till akuten i tid och otid måste ju leda till att en massa människor till och med måste få titta i den?
Citera
2017-08-08, 22:43
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Håller helt med Wanda. Det är inte Chatrin det är synd om. Det är alla hennes brottsoffer. Barnen kommer att bli lidande i framtiden pga hennes handlingar.

Joråsåatt...det blev klarlagt redan för ett par år sedan i tråden.
Citera
2017-08-08, 23:20
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Joråsåatt...det blev klarlagt redan för ett par år sedan i tråden.

Synd om bastarderna också faktiskt, kan inte vara kul att växa upp med den där mamman. Hälsa på mamma i fängelset måste vara hemskt. Nästan ännu värre att få besök av sina ungar när man sitter i fängelse.

Herregud bara orden fängelse och barn hör ju verkligen inte ihop med varandra hur kan man vara så satans dum att man begår brott som gör att man riskerar fängelse när man har barn?

🇩🇪🖐🏻
Citera
2017-08-09, 00:23
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Men som ovan påpekat är det ju inte säkert att det är EM som avses och dessutom - jag skulle tro att många redan innan barnet är fött bestämmer gudförälder, så det är ju inte omöjligt, även om han nu tyvärr avled innan födseln.

Enligt egen blogguppgift hade hon väl en kusin som hon stod väldigt nära och numera är avliden.

Tror hon skrev om honom på finest.se (blogginlägget numera bortplockat) ca våren 2014 i samband med att hon skulle gå på en modevisning och typ ville hedra honom för att han hade gått bort några år tidigare. Samma dag som modevisningen skulle ha varit hans födelsedag, om han fortfarande hade levt. Framgick ej om han avled pga. att han blivit skjuten.

Tidsmässigt skulle det rent teoretiskt kunna passa som gudfar åt K1. (Dvs. 2014 och "några år tidigare" skulle väl landa på 2011-2012 ungefär).
Citera
2017-08-09, 00:44
Medlem
Fleschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Det här är verkligen extremt roligt. Spännande reaktion från någon som menar att man inte skall tro på sådant om står på Flashback...

Hur vet man ens om någon obehörig läst? Jag menar, man kan ju ha ett helt vårdteam, den som skrivit ut medicin kan vara en läkare man inte mött och det kan finnas andra man inte vet namnet på som av någon anledning har skäl att kolla i ens journal...? I min egen finns allt ifrån gynanteckningar till blodtrycksmätning, så jag antar att det i regel är ganska många människor som har anledning att läsa den?

Nu vet jag inte hur det ser ut i CH:s fall, men eftersom hon vill göra en utredning om ADHD (oklart om sådan görs/gjorts) så antar jag att hon givit samtycke att dela den med (hur man nu uttrycker det) en hel avdelning ungefär? Sedan att hon (åtminstone enligt henne själv) åker till akuten i tid och otid måste ju leda till att en massa människor till och med måste få titta i den?

Vem är det som menar att man inte skall tro på sådant som står på Flashback?
EDIT: Latrin såklart sjukt trög jag är

Vi säger så här: om du bor i Alingsås och endast besökt gyn och ortopeden där finns det ingen anledning för en sjuksköterska på lungmottagningen i Gullspång att läsa vad du gjort på gyn och ortoped i Alingsås. Där är det förhoppningsvis enkelt att upptäcka missbruk. Om en läkare på kirurgen i Alingsås har varit inne och läst din journal upp och ner utan ha koppling till dig är missbruket också relativt lätt att upptäcka, speciellt om läkaren spenderat lång tid att läsa. Jag jobbar ungefär med sånt här så jag vet också att när man faktiskt har anledning att läsa någons journal så gör man det så snabbt man bara kan och stänger ner så fort man hittat det man letat efter, just på grund av att allt loggas.

Jag kan självklart inte verifiera att det jag fick i PM stämmer, men personen ville att jag skulle föra den informationen vidare och då gjorde jag det. Jag har ingen aning om vem personen i fråga är, men jag fick uppfattningen att denne hade någorlunda koll på Latrin i alla fall.
Senast redigerad av Flesch 2017-08-09 kl. 01:06.
Citera
2017-08-09, 00:51
Medlem
Fleschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Det är väl sagt i tråden att han fyller år 11/9?

EDIT: på sidan 174 här i tråden finns diskussion om E Moussa och Cattens påstådda BFF-status!

Det är bättre du säger vilket nummer inlägget hade, eftersom en del inte använder sig av samma antal inlägg per sida men ska försöka leta upp det tills vidare!
EDIT jag hittade det!

Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Men som ovan påpekat är det ju inte säkert att det är EM som avses och dessutom - jag skulle tro att många redan innan barnet är fött bestämmer gudförälder, så det är ju inte omöjligt, även om han nu tyvärr avled innan födseln.

Okok det är rörigt nu alltså, jag kan ha drömt men hade bara för mig att Latrin skrutit om denna vänskap tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Hade personen ifråga sett och hört henne på polisstationen alltså?

Det var den uppfattningen jag fick, antingen har personen i fråga sett det själv eller hört det från någon annan som sett henne.
Du som skickade PM får gärna göra det igen och reda ut det här

EDIT #2
Jag vettefan vad jag har ställt ihop för jävla megainlägg. Ber om ursäkt att ni får vakna till värsta röran här i tråden. Jag går och lägger mig nu innan jag rör till det ännu mer
Senast redigerad av Flesch 2017-08-09 kl. 01:05.
Citera
2017-08-09, 01:08
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:

Vi säger så här: om du bor i Alingsås och endast besökt gyn och ortopeden där finns det ingen anledning för en sjuksköterska på lungmottagningen i Gullspång att läsa vad du gjort på gyn och ortoped i Alingsås. Där är det förhoppningsvis enkelt att upptäcka missbruk. Om en läkare på kirurgen i Alingsås har varit inne och läst din journal upp och ner utan ha koppling till dig är missbruket också relativt lätt att upptäcka, speciellt om läkaren spenderat lång tid att läsa. Jag jobbar ungefär med sånt här så jag vet också att när man faktiskt har anledning att läsa någons journal så gör man det så snabbt man bara kan och stänger ner så fort man hittat det man letat efter, just på grund av att allt loggas.

Jag kan självklart inte verifiera att det jag fick i PM stämmer, men personen ville att jag skulle föra den informationen vidare och då gjorde jag det. Jag har ingen aning om vem personen i fråga är, men jag fick uppfattningen att denne hade någorlunda koll på Latrin i alla fall.

Hjälp! Förlåt! Inser nu att det kunde låta som att jag syftade på dig, och så var det verkligen inte menat! Syftade på CH:s reaktion, att gå så långt som att traska till en polisstation på grund av något som står på ett forum som hon dels menar att hon inte läser, och dels menar endast far med osanning.

Aha, du tänker så. Ja, det är ju mer än rimligt. Jag vet inte hur jag tänkte, för jag utgick blint ifrån att personen som i så fall skulle ha läst journalen (punkt, punkt, punkt) skulle ha funnits i samma län som CH. Så hade det inte alls behövt vara, om så vore fallet (tre menande punkter igen).
Citera
2017-08-09, 06:15
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarletto
Til syvonde och sist tycker du alltså inte att CH ska arbeta, försöka få in pengar på ett Lagligt sätt?

Vill påminna att det inte finns någon utmätning mot Catrin. Hon kommer aldrig ta ett eget initiativ till att betala tillbaka på sin skuld till BO.

Kronofogden gör utredningar vartannat år, den senaste var i april. Så nästa utredning blir väl om ca 2 år, om de håller sig till mallen.

Om du tror att Catrin på eget bevåg kommer betala tillbaka på sina skulder råder jag dig verkligen till att läsa på om Catrin.

Finns mycket läsvärda dokument i trådstarten.
Citera
2017-08-09, 07:53
Medlem
jackflashs avatar
Jag tycker att vi efter den senaste soppan skall utgå från att INGET som kommer från Catrin är sant. Inga döda kusiner eller bokade lyxresor.

Minns hur det lät när hon skrev at jon bokat utlandsresa för någon månad sedan. Folk här blev som tokiga på henne samtidigt som jag manade till lugn. ALLT hon säger är lögn tills motsatsen är bevisad. Ok?
Citera
2017-08-09, 08:34
Medlem
Citat:
EDIT: Latrin såklart sjukt trög jag är

Intressanta uppgifter men som oftast ska man inte tro på allt man läser i tråden var det någon som sa?

CH vet vi sedan tidigare läser inte i tråden därför förvånande att hon skulle traska in hos farbror blå och anmäla att någon ev läst hennes journal, förövrigt har min polares fru inte varit inne och läst CH journal. 😉

Dock var det lite roligt att trolla med Callesto, som nappade direkt...

Nu är det snart en månad kvar till rättegången och enligt Callesto kommer CH att infinna sig
denna gång,

vad tror vi om det?
Senast redigerad av denisa 2017-08-09 kl. 08:38.
Citera
2017-08-09, 08:55
Medlem
Jag tror att hon innerst inne vill ha det avklarat, säg 50/50 % chans. Det kan mycket väl bli så att ångesten tar över (som förra gången) och då hamnar hon väl på sjukan med diffusa symptom. Kanske panikångestattack. Hoppas hon får hjälp och stöd av sin familj att ta sig dit, för alla brottoffers skull åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in