2017-07-10, 17:40
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Jag hoppas verkligen, för hennes grabbars skull att detta inte stämmer?
Vore en katastrof, igen, om det visar sig att ytterligare anmälan inkommit idag på större belopp dessutom!
Men om det stämmer, kommer det isåfall förändra tidpunkten för den planerade rättegången?

Det är tveksamt, mer troligt ytterligare en rättegång. Catrin kommer inte sluta bedra. Cashen ska in.
Citera
2017-07-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mejamaja
"Gåva" i Catrins värld är = stulna pengar från ett offer. Vet inte om det stämmer men hörde ett rykte om att det Kommit in ytterligare en polisanmälan idag. Om det stämmer återstår och se men om det stämmer ska det vara på ett lite högre belopp.

Kommer ryktet från en källa du bedömer trovärdig eller kan det vara en spin-off på tidigare obekräftade rykten?
Citera
2017-07-10, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife
Kommer ryktet från en källa du bedömer trovärdig eller kan det vara en spin-off på tidigare obekräftade rykten?

Jag bedömer källan trovärdig. sätt printar på konversation mm Men inget jag tänker visa för det ska ju ingå i förundersökningen.
Citera
2017-07-10, 19:11
Medlem
I senaste blogginlägget skriver Catten om att hon funderar på att hyra ett hus på minst 100kvm. Hone fan otrolig!

"Vi trivs i vår lägenhet som vi bor i nu och den är stor och fräsch, så det skulle funka i typ 2år till från dagens datum, men jag vill gärna ha EGET sovrum! Kan se framför mig vilken säng jag ska ha då, gardiner, lampor, ja ni vet allt sånt. "
Citera
2017-07-10, 19:27
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neeem
I senaste blogginlägget skriver Catten om att hon funderar på att hyra ett hus på minst 100kvm. Hone fan otrolig!

"Vi trivs i vår lägenhet som vi bor i nu och den är stor och fräsch, så det skulle funka i typ 2år till från dagens datum, men jag vill gärna ha EGET sovrum! Kan se framför mig vilken säng jag ska ha då, gardiner, lampor, ja ni vet allt sånt. "
Så länge räckte den låtsade ånger- och ansvarsfyllda attityden. Incroyable.

Way to go Hinse!
Citera
2017-07-10, 19:42
Medlem
Citat:
Jag bedömer källan trovärdig. sätt printar på konversation mm Men inget jag tänker visa för det ska ju ingå i förundersökningen.

Hoppas att detta tas upp i förundersökning och inte läggs ned, om det stämmer?
Vilka belopp rör dig sig om ca?

CH drömmer vidare och yrar på om att hyra hus, men hon glömmer fort att det finns ingen som ens skulle komma på tanken att hyra ut något till henne!
Själv kan hon inte ens stå på ett kontrakt för en mobil knappast hyra något och att köpa eget är väl att bara glömma?
Oavsett om hon fram igenom får arv eller dyl från ex morföräldrar
(om detta finns d.s) så finns det ingen bank som lånar ut till någon med miljonskuld hos KFM?
Dock borde hon se sig efter större boende om även hennes osynlige pojkvän (som inte längre finns kvar) skall flytta in samt en bebis.
CH borde ha eget sovrum med dörr, speciellt när den äldre grabben börjar bli äldre och därmed förstå mer, ja ni fattar va jag menar?
Citera
2017-07-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Det är tveksamt, mer troligt ytterligare en rättegång. Catrin kommer inte sluta bedra. Cashen ska in.

Synd att det inte kan ingå i den kommande, om nu ryktet stämmer?
Att hon skall sluta att bedra, finner jag nog som du tyvärr osannolikt. Hon har inget annat sätt att få fram pengar än att blåsa folk, såvida hon inte försöker leva normalt, och i hennes fall med alla hennes skulder, betyder det knappa marginaler!
Sen kan hon försöka predika att existensminimum inte är så tufft, mig veteligen har hon väl inte ens provat?
Citera
2017-07-10, 20:28
Citat:
Synd att det inte kan ingå i den kommande, om nu ryktet stämmer?
Att hon skall sluta att bedra, finner jag nog som du tyvärr osannolikt. Hon har inget annat sätt att få fram pengar än att blåsa folk, såvida hon inte försöker leva normalt, och i hennes fall med alla hennes skulder, betyder det knappa marginaler!
Sen kan hon försöka predika att existensminimum inte är så tufft, mig veteligen har hon väl inte ens provat?

Huruvida ryktet stämmer lär framtiden utvisa. Hon är precis som du säger totalt oförmögen att tjäna hederliga pengar, således finns det bara en väg att gå för Catrin.

Klart hon inte lever på existensminimum. Det är tufft att göra det.

Sedan hennes nya utsvävningar om att hyra hus, Jesus, hon har tappat conceptet helt. Och skulle hon mot all förmodan lyckas med det skulle någon vänlig själ på Flashback informera hyresvärden. Den "lyckan" att hyra ett hus (ekonomisk självmord) skulle bli kortvarig. Övre medelklass, sovandes i sitt vardagsrum, i en hyreslägenhet, som hon inte står på kontraktet, å nu ska det hyras hus. Det säger allt, helt verklighetsfrånvänd. Stackars barn.
Citera
2017-07-10, 20:45
Medlem
Lalandes avatar
Citat:

CH drömmer vidare och yrar på om att hyra hus, men hon glömmer fort att det finns ingen som ens skulle komma på tanken att hyra ut något till henne!
Själv kan hon inte ens stå på ett kontrakt för en mobil knappast hyra något och att köpa eget är väl att bara glömma?
(om detta finns d.s) så finns det ingen bank som lånar ut till någon med miljonskuld hos KFM?
Dock borde hon se sig efter större boende om även hennes osynlige pojkvän (som inte längre finns kvar) skall flytta in samt en bebis.
CH borde ha eget sovrum med dörr, speciellt när den äldre grabben börjar bli äldre och därmed förstå mer, ja ni fattar va jag menar?

Intressant att hon fortsätter skriva i vi-form. "Så nu har vi kikat lite om vi ev ska hyra ett hus ist?"

Jaja, lycka till med att hitta hyresvärd som är villig att hyra ut. Och lycka till med att hitta hus på 100 m2 med kallhyra för under 12 000 kr. Men pengar är väl inga problem när man har en mamsomat och en anonym donator som levererar gåvor i en aldrig sinande ström.

Jag har hyrt ut min bostad i några år och går aldrig i världen med på hyresgäster som använder mamma eller pappa som borgenär. Personer som över huvud taget låter föräldrarna sköta kontakten går också bort. Jag kräver anställningsbevis och namn på tidigare hyresvärd som jag även kontaktar. Samt att hyresgästen ska vara fri från betalningsanmärkningar och självklart googlar jag skiten ur människan innan den godkänns.

För egen del så kollar jag upp min boendesituation samt överväger mina chanser på bostadsmarknaden innan jag bestämmer mig för att skaffa ett tredje barn. Men man är ju olika...
Senast redigerad av Lalande 2017-07-10 kl. 20:53.
Citera
2017-07-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Intressant att hon fortsätter skriva i vi-form. "Så nu har vi kikat lite om vi ev ska hyra ett hus ist?"

Jaja, lycka till med att hitta hyresvärd som är villig att hyra ut. Och lycka till med att hitta hus på 100 m2 med kallhyra för under 12 000 kr. Men pengar är väl inga problem när man har en mamsomat och en anonym donator som levererar gåvor i en aldrig sinande ström.

Jag har hyrt ut min bostad i några år och går aldrig i världen med på hyresgäster som använder mamma eller pappa som borgenär. Personer som över huvud taget låter föräldrarna sköta kontakten går också bort. Jag kräver anställningsbevis och namn på tidigare hyresvärd som jag även kontaktar. Samt att hyresgästen ska vara fri från betalningsanmärkningar och självklart googlar jag skiten ur människan innan den godkänns.

Tycker du gör helt rätt när du hyr ut, självklart kollar man väll upp den ev nya hyresgästen?
Tror CH ljuger igen, inte kommer hon hyra något hus med sina barm, hennes sk höginkomstagande mamma bor väl i radhus, tror inte hon har råd att pynta 10-12000 varje månad till CH?
Någon partner tror jag inte CH har, tänker på pojkvännen som tidigare hängde hos henne varje dag så medsökande...äh va?!
Även om CH skulder genom ett mirakel skulle bli betalda, om hon vann på triss - lär väl CH ha mer än 20 - 50 KFM prickar i några år framöver?
Kanske någon skrivit om tidigare om och hur många prickar hon kan tänkas ha?
Citera
2017-07-10, 22:17
Medlem
Citat:

Vill inte uppge det då jag har egna erfarenheter hur Latrin påverkar sina brottsoffer. Så jag vill skydda den här personen. Men det är en summa runt en normal månadslön.
Citera
2017-07-10, 22:32
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Vill inte uppge det då jag har egna erfarenheter hur Latrin påverkar sina brottsoffer. Så jag vill skydda den här personen. Men det är en summa runt en normal månadslön.

Omg..
Har du sett bevis på att en pengaöverföring skett?
Sorry ska inte snoka mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in