2018-04-02, 19:15
Medlem
Vilken tragisk människa hon är!
Hon springer runt med en fejk MK väska och tror hon är Järnas svar på Paris Hilton.
Förstår mig inte på denna kvinna stackars ungar och stackars barn.
Citera
2018-04-02, 22:36
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hoppas verkligen hennes offer har fått tillbaka pengarna när hon har råd med tre utlandsresor på en sommar.

Kan med 100% säkerhet säga att de inte har sett ett öre.
Citera
2018-04-02, 23:08
Medlem
Det märkligaste av i detta är att inget BO gjort hembesök.
Citera
2018-04-03, 22:08
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Kan med 100% säkerhet säga att de inte har sett ett öre.

Ett under, hur man i Sverige, kan leva ett "normalt" liv med runt miljonen i skulder/skadestånd. Allt som krävs, är i grova drag, att bedra människor på pengar och aldrig skaffa sig en hederlig inkomst.

Hon kommer aldrig förändras. Hennes blogginlägg är copy/paste från två år tillbaka - sedan ny rättegång. Nästa gång torde det dock bli ett kännbart fängelsestraff.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2018-04-03 kl. 22:12.
Citera
2018-04-03, 22:15
Medlem
Hade Catrin varit medlem av Hells Angels eller Bandidos så hade Tull, Skatteverk, Kronofogden och Gränspolis tagit allt av henne på flygplatsen.
Det är skillnad på folk och folk. Eller folk och stat.
Citera
2018-04-03, 22:30
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Hade Catrin varit medlem av Hells Angels eller Bandidos så hade Tull, Skatteverk, Kronofogden och Gränspolis tagit allt av henne på flygplatsen.
Det är skillnad på folk och folk. Eller folk och stat.

Så är det. Hennes roll som offer- ensamstående, sjuk, Mamma ger henne en slags immunitet mot verklig rättvisa.

Känns dock som brottsoffren skulle kunna ta det här vidare civilrättsligt, finns säkerligen en hel del juridiskt insatta som skulle kunna ta sig an detta pro bono. Vill till och med minnas att det funnits sådana erbjudanden.

Vissa brottsoffer har ju blivit bedragna på kännbara summor. Skulle också vara ett sätt att skydda presumtiva offer.
Citera
2018-04-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Så är det. Hennes roll som offer- ensamstående, sjuk, Mamma ger henne en slags immunitet mot verklig rättvisa.

Känns dock som brottsoffren skulle kunna ta det här vidare civilrättsligt, finns säkerligen en hel del juridiskt insatta som skulle kunna ta sig an detta pro bono. Vill till och med minnas att det funnits sådana erbjudanden.

Vissa brottsoffer har ju blivit bedragna på kännbara summor. Skulle också vara ett sätt att skydda presumtiva offer.
Jag förstår inte varför offeren tar saken i egna händer.
Eller gör något av det du skriver ovan.
Citera
2018-04-03, 23:14
Medlem
GilGrissom82s avatar
Ganska intressant att det, enligt hennes blogg- och IG-inlägg, alltid är mamman som verkar betala för utlandsresorna. Eller så är hon bara väldigt mån om att det ska framstå som att mamman betalar. Så inte BO och KFM kan kräva in sina rättmätiga ersättningar.
Citera
2018-04-03, 23:25
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ganska intressant att det, enligt hennes blogg- och IG-inlägg, alltid är mamman som verkar betala för utlandsresorna. Eller så är hon bara väldigt mån om att det ska framstå som att mamman betalar. Så inte BO och KFM kan kräva in sina rättmätiga ersättningar.

KFM gör utmätningar vartannat år. Är inte helt hundra på det här, men vill minnas att fogden jag talade med sist sa det.

En person dömd för bedrägeri flertal gånger som Catrin bör KFM behandla annorlunda, men det verkar inte finnas något intresse. Hon har en skuld närmare 1 miljon, det är helt ofattbart att en sådan omoralisk person kan leva ett vanligt liv.
Citera
2018-04-04, 07:12
Medlem
Provrorsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
KFM gör utmätningar vartannat år. Är inte helt hundra på det här, men vill minnas att fogden jag talade med sist sa det.

En person dömd för bedrägeri flertal gånger som Catrin bör KFM behandla annorlunda, men det verkar inte finnas något intresse. Hon har en skuld närmare 1 miljon, det är helt ofattbart att en sådan omoralisk person kan leva ett vanligt liv.

Inte ens ett vanligt liv skulle jag säga, snarare ganska glassigt. Jag kan inte åka på tre utlandssemestrar och då tjänar jag ändå 30.000 i månaden.
Citera
2018-04-04, 07:16
Medlem
Har ni information om att tjuven Catrin har pengar på kontot eller inkomst ska ni kontakta kronofogden.
Citera
2018-04-04, 13:28
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hoppas verkligen hennes offer har fått tillbaka pengarna när hon har råd med tre utlandsresor på en sommar.
Citat:
Ursprungligen postat av Provrorsbarn
Inte ens ett vanligt liv skulle jag säga, snarare ganska glassigt. Jag kan inte åka på tre utlandssemestrar och då tjänar jag ändå 30.000 i månaden.
En liten undran:
Hur får ni en resa till Böda Camping(?) till utlandssemester?
Eller vet ni om ytterligare en resa förutom de till Grekland och Gran Canaria som hon nämnt på bloggen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in