2017-08-09, 09:02
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flesch
HAHAHA
Herrejävlar alltså. När man tror att hon inte kan bli mer korkad

Jag har fått ett tips från en användare som vill vara anonym:
"Igår gick Latrin själv in på polisstationen i Södertälje och anmälde att någon skulle ha tittat i hennes sjukjournaler och att hon läst det på Flashback. Hon hade en printscreen"

Jag vet egentligen inte om jag vill skriva detta eftersom Latrin läser här och kan dra nytta av detta men... I mitt län kan man begära loggutdrag där man ser vem som läst ens journal och när, samt hur lång tid personen lagt ner på att läsa. Om man märker att någon obehörig har snokat i ens journal tror jag verkligen inte att man polisanmäler det?! Man tar väl först kontakt med vårdenheten i fråga och tar det där ifrån? Kanske gör en "intern" anmälan så att säga?
Latrin däremot...
- Någon postar på Flashback "jag har kollat i Latrins journal"
- Latrin tar en printscreen
- Och lämnar den till snuten
Jag tror verkligen inte att det är så man går till väga? Rätta mig gärna!
Hon la väl själv upp någon bild på hennes blogg vill jag minnas och sedan länkades den vidare här? Hinner inte leta på mobilen nu.
Citera
2017-08-09, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Vill påminna att det inte finns någon utmätning mot Catrin. Hon kommer aldrig ta ett eget initiativ till att betala tillbaka på sin skuld till BO.

Kronofogden gör utredningar vartannat år, den senaste var i april. Så nästa utredning blir väl om ca 2 år, om de håller sig till mallen.

Om du tror att Catrin på eget bevåg kommer betala tillbaka på sina skulder råder jag dig verkligen till att läsa på om Catrin.

Finns mycket läsvärda dokument i trådstarten.

Du belyser något väldigt viktigt här, att CH hittills gjort allt för att inte betala sina skulder, eller betala sina brottsoffer en krona!

CH har tidigare flertal ggr nämnt att det sköter div "myndigheter", utan att förklara vad det innebär.
Det är dock konstaterat att hennes skulder ökar ju längre tiden går, och efter den kommande rättegången förmodligen kommer öka mer om hon blir dömd?

Oviljan att göra rätt för sig, är stark och det är en av alla olika punkter som gör CH till en minst sagt annurlunda och empatilös bedragare.
Citera
2017-08-09, 09:16
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Nu är det snart en månad kvar till rättegången och enligt Callesto kommer CH att infinna sig
denna gång,

vad tror vi om det?
Nu är nog Callesto precis på pricken lika opålitlig som CH. Så vad Callesto skrev bör man bäst ta med ett ton salt.

Hon måste snart få missfall. Hon måste få den fejkade graviditeten ur världen innan lögnen blir alltför uppenbar. Jag tror det blir missfall i samband med rättegången. Hon inser nog att rättegången måste ur vägen, men jag tror inte hon tar sig över tröskeln utan tvångshjälp.
Senast redigerad av Kamelfittan 2017-08-09 kl. 09:20.
Citera
2017-08-09, 09:18
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Sal 1 har 50 platser.

Finns en facebookgrupp för de som skulle besökt rättegången i maj. Antar att den blir aktuell nu igen. Minns inte vem här inne som är admin för den?
Tack för infon. 50 platser för press och haters. Man avundas inte GM direkt. Det kommer kännas i magen när hon vaknar den morgonen... Hoppas Callesto kommer som stöd för GM
Citera
2017-08-09, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenDagmar
En undran jag har (lite OT) är om domare och nämndemän läser om fallen de ska döma? Tex i massmedia och på sociala medier. Ingen kan ju hindra dem men finns det någon regel som säger att de inte får?

Sverige är en rättsstat, inte en bananrepublik.

Alla som dömer, dvs både yrkesdomare och nämndemän, måste avlägga domared innan de får sitta ting. Domareden handlar bl a om att inte döma på rykten och skvaller.

Oavsett om man läst saker i en tidning eller på sociala medier ska rätten vara "nollställda" när förhandlingen startar. Dvs de får inte redan har tagit ställning eller ens vara i närheten av att ha börjat ta ställning. Detta eftersom rätten enbart ska och får döma på det som framkommer under förhandlingen. Om någon i rätten redan känner sig det minsta påverkad innan förhandling ska den personen avsäga sig aktuell förhandling. Det handlar om rättsäkerhet.
Citera
2017-08-09, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Att just namnet Mou**a dök upp som namnförslag berodde väl på en uppgift att "orsaken att K1 inte längre hade en gudfar pga. denne blivit skjuten till döds". Alltså inte att det nödvändigtvks rörde sig om just Mou**a.

Däremot finns tidigare uppgift om att CH haft ett ex som även var hennes bartenderkollega, numera avliden. Kanske är det denna person? (Enligt uppgift blåste hon iofs även honom på pengar, frågan är om han var gudfar).

(källa (FB) Järnabon Catrin Hedlund som bla sålde falska biljetter, fälld för bedrägeri )

CH har aldrig varit bästis med E**ie Mo***a, hon närvarade inte ens på begravningen.
Och hennes ex J**i*r var absolut inte gudfar till k1. Vem ställer upp som gudfar efter ha blivit blåst på 30.000kr?
Citera
2017-08-09, 10:37
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneaky08
CH har aldrig varit bästis med E**ie Mo***a, hon närvarade inte ens på begravningen.
Och hennes ex J**i*r var absolut inte gudfar till k1. Vem ställer upp som gudfar efter ha blivit blåst på 30.000kr?

Dessutom kan man ju fråga sig hur allvarligt själva benämningen av "gudfar" är. Om man låter någon vara formell gudfar/gudmof/fadder, så är det ju formellt kopplat till barnets dop, dess kristna uppväxt etc. Namnet på personen som blir gudfar etc. ska då även formellt dokumenteras av kyrkan.

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fadder

Frågan är om CH verkligen har/har haft någon gudfar som blivit formellt tilldelad det ansvaret. Eller om hon bara tycker att det låter coolt
Citera
2017-08-09, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube

Alla som dömer, dvs både yrkesdomare och nämndemän, måste avlägga domared innan de får sitta ting. Domareden handlar bl a om att inte döma på rykten och skvaller.

Oavsett om man läst saker i en tidning eller på sociala medier ska rätten vara "nollställda" när förhandlingen startar. Dvs de får inte redan har tagit ställning eller ens vara i närheten av att ha börjat ta ställning. Detta eftersom rätten enbart ska och får döma på det som framkommer under förhandlingen. Om någon i rätten redan känner sig det minsta påverkad innan förhandling ska den personen avsäga sig aktuell förhandling. Det handlar om rättsäkerhet.

Tack för klargörande! 👍

En annan tanke är att hon kanske håller sig borta från sociala medier för att dölja att det inte finns någon gravidmage?
Citera
2017-08-09, 12:32
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube

Rykten och skvaller är ju en sak, men CH har ju själv förklarat upprepade gånger att hon inte tänker göra rätt för sig, "hustle for life" et c. Detta lär väl inte tas upp i rätten, det kanske är med all rätt, men det stör mig att hon kan sitta i rätten och lova bot och bättring och förklara vilka insikter hon kommit till samtidigt som hon i sin blogg länge sagt tvärtom (och även visat likgiltighet genom att lägga pengarna på nöjen i stället för att beta av offren en för en med återbetalningar. Många bäckar små Catrin, även om jag förstår att hela summan känns övermäktig om man ser den som ett enda skadestånd).

Till kommentaren ovan (glömde citera och ser inte nu), även om hon försöker dölja för oss om det nu inte fanns någon graviditet, hur fixar hon verkligheten? Hon måste väl röra sig på byn? Och familjen?
Citera
2017-08-09, 12:46
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Måste klargöra en sak här, jag hoppas inte att jag gör bort mig och har fel nu, men det verkar som många i tråden missuppfattat vad Bloggbevakning är för något. Som du skriver här Luxors, LT Södertälje räknas som media då det är en dagstidning (självklart). Nöjesguiden är också en tidning - men Bloggbevakning däremot - det är en privat blogg som endast ligger på Nöjesguidens bloggportal och har ingenting med själva tidningen att göra. Antar jag?
Då antar du delvis fel, Bloggbevakning är en blogg som existerar under Nöjesguidens utgivningsbevis så i det avseendet är den att betrakta som en del av mediaföretaget Nöjesguiden.
Citera
2017-08-09, 14:33
Medlem
Fleschs avatar
Citat:
Det var den uppfattningen jag fick, antingen har personen i fråga sett det själv eller hört det från någon annan som sett henne.
Du som skickade PM får gärna göra det igen och reda ut det här

Fått svar från anonyma källan:
"Jag vet bara att någon sett själva anmälan och det är Catrin som varit inne på en av täljes polisstationer och upprättat anmälan.
Det står i en anmälan hur den inkommit, via tel, mail osv. Denna gång gick hon själv in.
Däremot kommer detta inte leda någon vart eftersom personen som skrev att någon sköterska eventuellt skulle gå in och titta bara trollade. Men Catrin blev uppenbart rädd att få sin senaste lögn avslöjad och gick rakt i fällan.

Hon ville ju också anmäla den eller de som läckt hennes uppgifter från polisen. Det hon inre fattar är att hela myndigheten läcker värre än ett durkslag och med tanke på vad folk anmäler idag så finns det noll resurser att börja reda ut interna läckor. Lite så fungerar det på sjukhus också. Men Catrin hoppas väl på VIP-behandling även där."
Citera
2017-08-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloggbruden
Bröderna sköts till död 2010-07-01 och K1 är född 2010-09-11.

Stackars Ed*ie som var en hårdförd gangster och efter sin död bli nämnd i denna tråden. Det kan fan inte va det han hoppades på när han var vi livet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in