2017-08-05, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Inte speciellt effektivt tyvärr...

Det verkar som Catrin utnyttjar luckorna i systemet...

Vilka luckor?
Citera
2017-08-05, 11:40
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callesto
Jag har läst alltihop, från början till slut och det tog mig ett bra tag..

Att Catrin kommer att neka i rätten är inget jag tror hon kommer stå fast vid. Det har "hintats" om att hon kommer att erkänna, eller det är vad jag tror eftersom hon lägger ner sociala medier offentligt. Catrin skriver själv att hon är beroende av både blogg och div sociala medier, men ändå så lägger hon ner det - 2mån innan rättegången? Ingen som reagerat på det?

Att barnen tar skada av att hon lever på bedrägeripengar? Hur tänker du där? Hon blev dömd, gick hos fri/kriminalvården men har inte betalat skadestånd, så ja de blir kanske lidandes av hennes skulder, (hon kan ej ta lån) men inte mer än så? Barnen är fortfarande ovetandes vad jag förstått, men självklart kommer det komma en dag då de får höra i tex skola, men varför oroa sig för det redan idag?

Jag tror Catrin mår extremt dåligt men vill inte visa upp det offentligt. Hon är gravid i snart 4-5 månaden, ska upp i rätten och riskerar fängelse? Hur bra mår man egentligen då?

Jag VET att detta tar på henne psykiskt, säga vad man vill, men hon är en människa med känslor, även fast hon kanske inte känner med just brottsoffrerna.
Detta skriver jag då hon är nära vän med en av mina nära vänner, och får en hel del "insider-information".

Jag tänker mig också att hon mår mycket dåligt eftersom hon gjort andra människor illa och särskilt för att det blivit offentligt för så många. Det är väl en självklarhet egentligen, men vad spelar det för roll?
Det hör väl i så fall till som en del av det naturliga straffet- att man skäms helt enkelt, men hon kan ju själv hjälpa till att dämpa det genom att inte fortsätta ljuga om ditt och datt. Ljust det ljugandet föder ju ilskan och det fortsatta grävandet och skrivandet om henne, vilket i sin tur föder ännu sämre mående hos henne själv.
Ni som på något sätt kan nå henne, råd henne till rätt val istället. Det är bara hon själv som kan lindra och förändra sitt tillstånd och tillvaro.
Senast redigerad av Addhoc 2017-08-05 kl. 11:42.
Citera
2017-08-05, 11:42
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Om så är fallet, du tror inte att Sveriges rättssystem sköter detta?
Sveriges rättssystem har gång på gång visat sig vara oförmöget att hantera dessa typer av internetbedrägerier vilket flera gånger tagits upp i media. Det är snarast ett unikum att en förundersökning har genomförts som faktiskt lett till åtal.

Denna tråd är ett viktigt instrument för att dels hålla koll på och varna för Catrin Hedlund, så att hon inte kan fortsätta profitera på blåögda biljettköpare. Sen är det även otroligt fascinerande att från avstånd se denna tågkrasch i ultrarapid.
Citera
2017-08-05, 11:42
Medlem
Citat:
Du tror inte att hon kan ha sagt så för att inte "gola" ner de kriminella? Det tror nämligen jag. Och polisen är nog mycket väl medveten om det men orkar inte göra en större sakav det.
Jag vet att Catrin pressades på förhöret (de första i arresten) och att hon knappt svarade på frågor. Hon sa en del men inte mkt. Och i de senaste förhöret så hänvisade hon till vad hon sagt i tidigare förhör. I ett polisförhör kan du ljuga hur mkt som helst utan att bli dömd för att du ljög.

Ni vet uppenbarligen inte vem som är/var gudfar till K1?

Nu handlar tråden om bedragaren Catrin Hedlund och inte vem som är gudfar till K1.
Du började ditt första inlägg att skriva att barnen inte skall blandas i, varför då komma med påstående om någon gudfar som inte har något med CH bedrägerier att göra samt hör inte in i tråden alls och han/hon som person bör inte avslöjas här.

Tack å hej säger jag till dig nu!
Citera
2017-08-05, 11:44
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ni vet uppenbarligen inte vem som är/var gudfar till K1?
Nej, men låt mig gissa: någon kriminell frisörbög till assyrier från Slöddertälje som du tycker är jättehäftig men också lite spännande farlig?
Citera
2017-08-05, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag tänker mig också att hon mår mycket dåligt eftersom hon gjort andra människor illa och särskilt för att det blivit offentligt för så många. Det är väl en självklarhet egentligen, men vad spelar det för roll?
Det hör väl i så fall till som en del av det naturliga straffet- att man skäms helt enkelt, men hon kan ju själv hjälpa till att dämpa det genom att inte fortsätta ljuga om ditt och datt. Ljust det ljugandet föder ju ilskan och det fortsatta grävandet och skrivandet om henne, vilket i sin tur föder ännu sämre mående hos henne själv.
Ni som på något sätt kan nå henne, råd henne till rätt val istället. Det är bara hon själv som kan lindra och förändra sitt tillstånd och tillvaro.

Håller med dig!

Vet att Catrin går på bla kbt och att hon tagit sig själv i kragen, genom tex heltidsjobb som hon inte haft tidigare. Man har även följt upp att hon går på sin kbt, osv.

Jag förstår att hon inte betalar något på skulderna, då hon har ca 1 miljon och att hon väntar på skuldsanering.
Dock så väntar man med sådant för att se om hon blir dömd, hur mycket skadeståndet ev kommer att vara på osv.

Vi är många som är på henne och faktiskt vill henne väl, men det blir inte bättre bara för att man skriker på henne eller hugger. Hon VET att hon gjort fel, sen att hon väljer att inte betala skadestånden är pga det jag skrev ovan.
Citera
2017-08-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Nu handlar tråden om bedragaren Catrin Hedlund och inte vem som är gudfar till K1.
Du började ditt första inlägg att skriva att barnen inte skall blandas i, varför då komma med påstående om någon gudfar som inte har något med CH bedrägerier att göra samt hör inte in i tråden alls och han/hon som person bör inte avslöjas här.

Tack å hej säger jag till dig nu!

Men ändå så spekuleras det vem hennes pojkvän är samt att man faktiskt många gånger diskuterat barnen samt K1 pappa?
Citera
2017-08-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Nej, men låt mig gissa: någon kriminell frisörbög till assyrier från Slöddertälje som du tycker är jättehäftig men också lite spännande farlig?

Absolut inte.
Citera
2017-08-05, 12:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Håller med dig!

Vet att Catrin går på bla kbt och att hon tagit sig själv i kragen, genom tex heltidsjobb som hon inte haft tidigare. Man har även följt upp att hon går på sin kbt, osv.

Jag förstår att hon inte betalar något på skulderna, då hon har ca 1 miljon och att hon väntar på skuldsanering.
Dock så väntar man med sådant för att se om hon blir dömd, hur mycket skadeståndet ev kommer att vara på osv.

Vi är många som är på henne och faktiskt vill henne väl, men det blir inte bättre bara för att man skriker på henne eller hugger. Hon VET att hon gjort fel, sen att hon väljer att inte betala skadestånden är pga det jag skrev ovan.

Är det så att ni även råder henne till att sluta vara offentlig så gott det går?
Hon borde för sin egen skull sluta skriva något över huvud taget och definitivt lägga av med att posta bilder på barnen i tid och otid (liksom övriga ungefär halva befolkningen förvisso).
Men med tanke på den situation hon satt sig och sina barn i (tänker in deras framtid här) så är det ju extra viktigt att inte posta bilder på dem, jämfört med hur viktigt det är för hederliga människor.
Likaså borde hon inte locka till intresse för potentiella illvilliga personer med allsköns bilder och inlägg om graviditeter, semestrar och bilar.
Förstår hon inte vad hon håller på med? All publicitet är inte bra publicitet, eller är det så att hon tror det motsatta?
Citera
2017-08-05, 12:23
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Har följt denna tråd länge (av och till) men aldrig kommenterat förrän nu, och måste säga att det verkar inte finnas någon klok människa här inne.
Det finns inget tvång att varken läsa eller följa denna tråd, eller några andra trådar överhuvudtaget? Jag kan hålla med om att vissa personer ägnar GM mer fokus än vad som är konstruktivt, men de kan vara personer som GM är skyldig en rysligt massa pengar. Hon är skyldig en massa personer en massa pengar. Hon har lurat och bedragit en massa personer. Om nu GM bestämmer sig för att ersätta de personer hon bedragit, visat på genuin ånger för sina brottsoffer och på riktigt lovat bott, bättring och upprättelse för offren så skulle denna tråd högst sannolikt dö ut.
Citat:
Jag tror inte att Catrin bryr sig om vad ni skriver, varken om henne eller hennes barn...
Jo, det gör hon i allra högsta grad, och denna tråd är indirekt bra för henne. Den gör det krångligt för henne att fortsätta med sina brott. Det blir också komplicerat för henne att ljuga i sin/a blogg/ar. Eftersom hon visat sig totalt oförmögen att formulera en enda sanningsenlig mening blir det omöjligt för henne att blogga. För hennes verkliga liv är så katastrofalt torftigt så att hon måste ljuga för att framkalla varje gnutta av flärd och glamour. Hon kallar sig toppbloggerska men kan inte ens berätta namnet på fadern till det påhittade barnen. Vilken annan toppbloggerska mörkar sin partner? Är man i en relation inte stolt över sin partner? Vill man inte berätta för hela världen om hur fantastisk partnern är? Det kanske inte ens finns någon partner eller graviditet.

Jag tror det kliar i fingrarna på GM så svårt efter att hon inte kunnat blogga på ett tag att hon till och med skulle kunna tänka sig att regga ett konto här för att göra sin röst hörd. Vad tror du?
Citat:
Jag följer Catrin på hennes privata instagram, och av någon anledning får jag vara kvar, och det är förmodligen för att jag inte delat någon information varken här eller på andra sidor.
Vi är flera i tråden som följer och får vara kvar på hennes privata instagram.
Senast redigerad av Kamelfittan 2017-08-05 kl. 12:27.
Citera
2017-08-05, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Är det så att ni även råder henne till att sluta vara offentlig så gott det går?
Hon borde för sin egen skull sluta skriva något över huvud taget och definitivt lägga av med att posta bilder på barnen i tid och otid (liksom övriga ungefär halva befolkningen förvisso).
Men med tanke på den situation hon satt sig och sina barn i (tänker in deras framtid här) så är det ju extra viktigt att inte posta bilder på dem, jämfört med hur viktigt det är för hederliga människor.
Likaså borde hon inte locka till intresse för potentiella illvilliga personer med allsköns bilder och inlägg om graviditeter, semestrar och bilar.
Förstår hon inte vad hon håller på med? All publicitet är inte bra publicitet, eller är det så att hon tror det motsatta?

Min vän (Catrins och min gemensamma vän) och några fler har sagt åt henne att hålla låg profil, måste hon uppdatera så gör en privat instagram. Den röda sportbilen som hon då och då kör runt i är hennes mammas. Sen spekulerar folk hejvilt kring den frågan. Catrin har tidigare "fläkt" ut allt hon gör mestadels för hon känt att hon struntar ivad folk tycker och tänker, samtidigt har hon tyckt det är kul att folk spekulerat i vad hon gör, om graviditeten är äkta osv. Men det där verkar ha lossnat nu och hon tar sakta men säkert tag i sitt liv.

Jag vet med 300% säkerhet att hon är en bra mamma oavsett vad hon gjort tidigare/vad som påståtts här.
Hon spenderar väldigt mycket tid med barnen, bakar, ritar, dagsutflykter, leker i olika lekparker m.m. Barnen har en trygg och stabil mamma rent psykiskt. De har även rena och hela kläder, ett städat hem, alltid mat i både kyl och frys. Jag som utomstående, som ändå har en viss inblick i hennes familjeliv / vardag, tycker det är ledsamt när man går på hennes mammaroll så hårt.
Citera
2017-08-05, 12:30
Medlem
Vad händer på hennes privata IG då? Dela gärna med er till en som inte ingår i den innersta kretsen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in