[quote=SvartaBjorn|61766404]Tog några citat ur högen (inte menat att lämna någon utanför med flit

).
Jag tror allvarligt att Catrin kommer att få ett fängelsestraff. Hon är åtalad för grovt bedrägeri och där är straffskalan mellan sex månader till sex år. Med tanke på mängden av bedrägerier (19 stycken som lett till åtal om jag inte räknat fel) samt att två av dessa ligger på belopp runt 40 000 kr så bör hon inte ens landa runt sex månader utan en bra bit högre upp på skalan. Flera av brotten är även begångna då hon redan var dömd till skyddstillsyn (försvårande). Jag har svårt att se att detta skulle falla in under normalgraden när det kommer till bedrägeri (fängelse i högst två år) som är vad Catrin erkände sig skyldig till (vad hände med att neka in i döden?) utan kommer att landa som grovt.
Att hon är ensamstående mamma till två barn (varav den ena har hon bara delad vårdnad om) eller att hon "lyckats" bli gravid är något hon själv skulle tänkt på men som inte ska spela någon roll för rätten.
Catrin förtjänar att få ett kännbart straff. Hon är en yrkesförbrytare. Värt att tänka på är att det finns många fler fall som är polisanmälda som åklagaren inte ens driver till åtal. Hur många fler fall finns det därute som inte blivit polisanmälda då de bedragna inte ens ansett det lönt att göra?
Nej, spärra in människan och låt hennes barn få växa upp hos någon/några vettiga personer som kan ge dem sunda förutsättningar för att leva normala, hederliga liv framöver!
*Ber om ursäkt att flera av er hann posta medan jag satt och filade på mitt inlägg.*[/QUOTE
Håller med allt i ditt inlägg!
Hoppas rätten ser hennes manipulativa drag, att hon skyller på sina egna barn, att de är orsaken till att hon bedragit okända på pengar för att ha råd att köpa leksaker till dom?
Och att hon begick nya brott under sin skyddstillsyn
Komiskt att att hon "nekar in i döden" varje gång hon åker dit?
(skrev varje för att jag tror att det kommer bli fler för hennes del)
Sjukt skruvad människa
CH' s grabbarna förtjänar, liksom alla barn, att få växa upp i en trygg miljö, i ett hyfsat normalt hem utan morsa som "handlar på impulser".
Men verkligheten ser tyvärr annorlunda ut för många....
Kan K1 pappa passa på att begära vårdnaden om CH åker in i fängelse?