Citat:
Ursprungligen postat av
Darrar
Jag fattar inte hur hon efter domen kan sitta och svara på kommentarer om sin träning efter att hennes son dömts. Sitter hon inte med sonen efter domen och diskuterar? Nu har det gått 2.5 timmar sedan domen. Förutom egen instagram så är hon inne hos de andra deltagarna och skriver fantastiska bästa vännen kommentarer. Vad gör sonen nu? Inte prata förstånd och framtid i alla fall. Ser Anna sonens kontaktperson från socialtjänsten som barnvakt? Är frivården sonens nya barnvakt så hon kan sitta på instagram?
Ja det är helt ofattbart, eller hur? För de flesta föräldrar skulle det ju vara deras största sorg att deras son blev så här. Vilken skamkänsla de flesta skulle känna. Jag personligen skulle inte kunna sluta undra var jag gjorde fel som förälder och vad jag kunde göra för att i någon mån kunna fixa detta.
Problemet är ju att alla vet om det nu. Jobb kanske han får men alla kommer att prata bakom ryggen på honom på arbetsplatsen, och hålla honom på armlängds avstånd. Förhållanden ska vi inte ens prata om. Vilken normal familj vill ha en våldtäktsman till svärson? Som mamma skulle jag oroa mig för hans framtid något oerhört, att fjanta runt på instagram skulle vara det sista jag gjorde.
Att familjen inte reagerade starkt första gången socialtjänsten blev inblandad säger ju allt. Det är ju en varningssignal om något.