Citat:
Ursprungligen postat av
Bengt-Bedrups-hatt
Satan vad lack jag skulle varit om ärke-idioten Reinfeldts banditpolare Borg grabbat tag i mitt skrev, sen kallat min fru för hora och därefter uttalat hot mot mig och frun samt dessutom visat upp sin äckliga dase. Är tämligen säker på att de flesta med glädje spridit ut Anders Borgs vansinnesbeteende på festen, oavsett om den var "privat".
Du gör dig en bild av vad han gjort som inte är den enda som kan göras utifrån Aftonslaskens insinuanta beskrivning av incidenten.
Att han använde ordet "hora" innebär inte att han använde det som okvädinsord, utan det kan (som jag förklarat) ha använts enbart sarkastiskt (dvs. med kaninöron) och alltså på det sätt som t.ex. Almqvist använde det.
Att han uttalat hot, innebär inte att han gjort sig skyldig till olaga hot, utan det kan vara ett simpelt ultimatum, som Aftonslasken inte kan/vill skilja från hot, och det kan röra sig om ett skämtsamt, sarkastiskt "hot".
Att han grabbat tag i någons skrev, betyder inte att han gjort det på totala främlingar, utan han kan ha gjort det på nära vänner som är någotsånär beredda på och vana vid dylikt beteende.
Att Aftonslasken insinuerar "vansinnesbeteende" betyder inte att det var frågan om det i verkligheten. Tänk på att det är Aftonslasken som sprider slaskjournalistiken och hoppa inte så högt som hatsajten vill att ni ska hoppa!
Så här ser slaskpressens "journalistik" om kända politiker ut:
http://sockerbitar.se/wp-content/upl...el_schyman.jpg