2017-08-04, 15:03
Medlem
Enda alternativet för Borg nu ät att sluta kröka i alla fall offentligt, har sånt här hänt en gång så kan det ske när som helst. Vissa klarar inte spriten helt enkelt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Du gör dig en bild av vad han gjort som inte är den enda som kan göras utifrån Aftonslaskens insinuanta beskrivning av incidenten.

Att han använde ordet "hora" innebär inte att han använde det som okvädinsord, utan det kan (som jag förklarat) ha använts enbart sarkastiskt (dvs. med kaninöron) och alltså på det sätt som t.ex. Almqvist använde det.
Att han uttalat hot, innebär inte att han gjort sig skyldig till olaga hot, utan det kan vara ett simpelt ultimatum, som Aftonslasken inte kan/vill skilja från hot, och det kan röra sig om ett skämtsamt, sarkastiskt "hot".
Att han grabbat tag i någons skrev, betyder inte att han gjort det på totala främlingar, utan han kan ha gjort det på nära vänner som är någotsånär beredda på och vana vid dylikt beteende.

Att Aftonslasken insinuerar "vansinnesbeteende" betyder inte att det var frågan om det i verkligheten. Tänk på att det är Aftonslasken som sprider slaskjournalistiken och hoppa inte så högt som hatsajten vill att ni ska hoppa!
Så här ser slaskpressens "journalistik" om kända politiker ut: http://sockerbitar.se/wp-content/upl...el_schyman.jpg
Nä han mena nog "hora" på ngt subtilt och fint sätt och det där med att han visa snorren är ju något som ALLA gör när de druckit lite för mycket? ELLER?
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Dags att beställa "Tafsa inte"-armband från Dan Eliasson för att dela ut på festerna?

Anders Borg lämnade väl moderaterna och politiken med sin avgång, nu lär knappast vänsterdebattörerna bry sig om det, vilket är högst förståeligt.
Citera
2017-08-04, 15:04
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
I sig är det inget problem alls, det visas kukar och tjejer kallas för horor dagligen på fester. problemet är väl i kombination med hans uppdrag i större bolag och där man pratar förtroende i procenttal i styrelsen. Där kan det bli ett problem för Borg, skulle kunna tro att de bolag som han verkar i kan börja undra om han är rätt person på rätt plats och vad händer nästa gång? Går han loss med jaktgevären? Eller drämmer han åderpålen i bordet på Kinneviks Julbord och fest? En sån här skandal för en sådan peron kan komma att bli totalt förödande.
Vad det gäller Dominka så är det precis som du säger, hon är känd nymfoman och gillar att knulla. Verkligen inget nytt under solen. Dessutom är hon en av få tjejer som gillar att få den i pastejköket, hon backar inte för något. Om nu Herr Borg ligger inne med en modell större så måste hon ändå ses med respekt tycker jag Tror dock att Borg inte riktigt lever upp till hennes kravnivå och är på så sätt sexuellt frustrerad. Det yttrar sig i en snefylla när han vill visa kuken och kalla alla tjejer för horor och slampor. Misstänker att Dominika hemma vill bli kallad Hora och att han skall prestera med kuken men har nog inte riktigt levt upp till den nivån på ett tag. Får helt enkelt se om det blir en repris snart på någon fest eller om det inom några månader helt enkelt är över mellan judinnan och nörden.
Japp vi får se helt enkelt hur det artar sig. För övrigt ett mycket stiligt inlägg av dig.

Är ju klockrent att ha med Anders på fest, det visas penis och har man tur så får man bevittna mätning av olika manslemmar. Anders har växt enormt i mina ögon, från tråkig moderat med hårpiska och bögring till en blottande sexdåre som knaprar benzo mellan gin tonicen och whiskyn.
Citera
2017-08-04, 15:04
Medlem
Anders Borg har tre barn i övre tonåren med sin förra fru, en son och tvillingdöttrar. Det kan inte vara roligt för dessa att läsa om sin frånskilda pappa när han gjort bort sig offentligt så kapitalt och under den kommande höstterminen får dom säkert ta emot många pikar om sin utagerande pappa.
Citera
2017-08-04, 15:05
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Ursäkta, jag fattar inte vad du menar. Hur uttalas ett sarkastiskt hot på skämt som inte är ett riktigt hot? Och att kalla kvinnor för "hora" och "slampa" på ett sätt som inte riktigt räknas begriper jag inte heller...
Det är jättebra att du inser att du inte fattar och inte begriper. Det är första steget.

Börja med att ta reda på vad sarkasm betyder. Sedan bör det förstås påminnas om – igen – att det som Aftonslasken kallar "hot" inte nödvändigtvis måste vara det.
Citera
Medlem
Så kan det få. Det är ju gott med knark. Skulle gärna se Borg mäta dolmen emot Ullenhag.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Anders Borg har tre barn i övre tonåren med sin förra fru, en son och tvillingdöttrar. Det kan inte vara roligt för dessa att läsa om sin frånskilda pappa när han gjort bort sig offentligt så kapitalt och under den kommande höstterminen får dom säkert ta emot många pikar om sin utagerande pappa.

Han är ju fanimej Lennart Bladh.
Citera
2017-08-04, 15:06
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Nä han mena nog "hora" på ngt subtilt och fint sätt och det där med att han visa snorren är ju något som ALLA gör när de druckit lite för mycket? ELLER?
Nu är du sarkastisk eftersom du inte klarar av att formulera riktiga sakargument.

Inse nu att även Anders Borg behärskar sarkasmens konst och kom ihåg att Aftonslasken gärna ljuger, överdriver och förtiger fakta som förstör en bra historia.

Ditt problem ligger i att du gör dig en bild av hur Anders Borg agerat när han använt ordet "hora" och att du inte fullt ut tar hänsyn till att din bild av vad som skett inte är identisk med vad som hänt i verkligheten.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2017-08-04 kl. 15:09.
Citera
2017-08-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Patetiskt att vissa personer försvarar Anders Borg när han fullständigt spårar ur och beter sig svinaktigt. Det är exakt samma personer som skrev om när t ex Gudrun Schyman gjorde bort sig när hon var full förut.
Det är ingen ursäkt att man är utarbetad, att man druckit för mycket. Antingen har man i sig det här beteendet eller inte. Det är ingenting som kommer plötsligt. Låt säga att det varit Mona Sahlin i stället, då hade tonen här varit betydligt hårdare och man hade angripit henne brutalt.
Jag säger inte att Mona Sahlin inte har gjort många misstag, men ursäkta inte Anders Borgs beteende.

Helt rätt, och det märkliga (eller snarare kanske uppenbart) i sammanhanget är det snabba stödet och förlåtelsen på rekordtid.
Han visade sitt sanna jag, och som du nämner det är könet samt personen ifråga tydligen som rättfärdigar beteendet.

Även forumet visar sitt sanna jag, och det förtydligar endast att evolutionen bara är en ytlig fasad.
Citera
2017-08-04, 15:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Kräket Anders Borg är en globalist, Bilderbergare, bankir åt judiska banken Citigroup och allmänt judelakej, som är ihop med polska judinnan Dominika Peszynyski eller vad hon nu heter med sitt falska polska namn som lever på sexuella perversioner likt alla andra judar, där hon förmår folk att vara otrogna så goyim-mammor och goyim-pappor skall skiljas och barnen lida.

Att Anders Borg dinglar med sin penis på ett barnkalas, är inte alls märkligt. Pedofiler och sexuella pederaster finns det gott om bland maktfolket och bland judar.

Det var utmärkt summerat.

Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera
Detta och andra ordspråk (t ex in vino veritas) som nämner sanningen menar ju givetvis inte att fyllekajan (eller barnet) helt plötsligt inser sanningen om universom och blir något slags orakel.

Det ordspråken menar är att fyllekajan under påverkan kommer att vara mer sanningsenlig om sina tankar och innersta jag (jmf den drucknes ord är den nyktres tankar).

Detta stämmer också väl då alkohol sänker hämningar (vilket torde göra detta till ett av det bästa ordspråken).

Detta bekräftar också ALLA mina fördomar om Borg och hur man är funtad i huvudet om man är villig att krossa ett välfärdssamhälle medelst massinvandring för att uppnå sin nyliberala runkfantasi (kanske därför han greppade schnalen på festen)..

Dock tror jag att Reinfeldt spelar några divisioner över Borg och den dag han visar sitt verkliga innersta väsen publikt, gäller det att ha ett kors, lök och heligt vatten inom räckhåll...

Båda två är lika skyldiga och lika vidriga. FR må vara en fullblodspsykopat men när det väl kommer till kritan är han bara en liten jävla menlös skitunge som har allvarliga problem från barndomen med en mamma som är kulturmarxist.

Redan när GP fixade tiotals miljoner till sig och nya frugan och länsade Sagerska palatset så sa jag att för inga pengar i världen skulle jag vilja byta med honom. Vart han än vänder sig, bensinmack, ICA, bokaffär, middagar osv så kommer han möta blickar med förakt och hat. Att in under skinnet känna att miljoner människor hatar än är nog en svårare börda att bära än de tänkte när de valde att bli landsförrädare.

Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Kan det vara så att DP strulat med någon på festen och Anders blivit svartsjuk och spårat ur? Väldigt träffande om Anders då kallat frugan för hora och slampa samt velat jämföra penisstorlekar.
DP har tagit tillfället i akt och offentligt gått ut och deklarera sin kärlek till Anders för att rädda sitt eget skinn och rädda äktenskapet.
Vad tror ni om min teori?

Alla dina inlägg osar osund sympati för Borg. Det är bara att läsa tråden från början. Bra försök.

Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Anledningen att han får tröst, förståelse och förlåtelse på Fejjan är ganska intressant. Det handlar om samma mänskliga processer som all annat kappvänderi.

Fortfarande sitter det lite i ryggmärgen att Anders, han har inflytande och kontakter. Han ordnar egna tillställningar med intressanta människor, och de vill man fortfarande bli inbjudna till. Och då är det bättre att avvakta lite med fördömanden. Låt någon annan ta första steget. Det blir liksom en gradvis process.

Det första som kommer att ske är att han tappar lite stjärnglans. Inbjudningarna blir färre. Möjligheten till toppjobb för Borg avtar. Och det kommer inte Dominika att gilla. Ge det något år, så är de separerade. Och de sociala kontakterna med bekantskapskretsen minskar alltmer för Borg. Sakta men säkert försvinner han från makten.

Det är lite som asylsnyftet. Vännerna tycker synd om Anders nu, och dunkar uppmuntrande hans rygg. Men samtidigt så är han nu en NIMBY för de egna festerna. Kanske får han komma på de mer officiella tillställningarna, men de här spontana och kul partajen är borta. Det som kan återstå är träffarna med hans vildare killpolare, som troligen alltmer får röra sig mot de sunkigare syltorna tills de, om 10 år, sitter på en pizzeria ute i Sumpan och hinkar fulöl.

Tragiskt, Anders!

Hans livsöde kunde jag inte bry mig mindre om, men i rollen som landsförrädare känner jag noll empati för fanskapet. Borg tillhör gruppen som jag "inte ens skulle pissa på om han så låg och brann framför mina fötter".

Dessutom är den hårt pressade Mona Sahlins hot till expressenhornalisten när hon konfronteras i bedrägerihärvan "någon gång kan jag berätta allt om allt". Sedan blev det ...t y s t... om allt runt Mona.
1:50 in
https://www.youtube.com/watch?v=oljbgu2uM8M

Frågan är om Borg också vet för mycket om för många för att "de" ska våga lyfta bort honom från livet han förespeglats. Tänk om han börjar prata. Kanske är det så att Borg snart också kommer begå självmord som FR vakt i Sagerska palatset november 2012. Sköt sig tydligen i magen! Eller råka ut för en olyckshändelse som högste chefen för KSI (kontoret för särskild inhämtning) som drunknade en bit från sin bostad i Hässelby eller var det också självmord förresten. Eller att en kärnfrisk idrottande SÄPO-chef 2007 plötsligt avlider i en hjärtattack, strax efter han kritiserat att KSI riskerar bli en ny IB.

Lägger vi sedan till Olof Palme, Anna Lind, Algernon (Boforsaffären), Gustaf Adolf, Hammarskjöld så är det ganska många ur svenska eliten som "förolyckats" eller "begått självmord".

Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Värden Tomas Tjajkovski är en äcklig jude som rev sönder sina ID-handlingar när Sverige införde gränskontroller för några år sen.

I alla led och på alla kanaler ser man till att hålla lögnen levande. Sanningen är på gång att hinna i kapp dem och då kommer det på allvar bli ansträngt läge för dem.
Citera
2017-08-04, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Männen bar givetvis inte Eliassons armband #tafsainte bör vara krav att bära vid fester med eliten Inte undra på att Anders Borg vill att Sverige ska se ut som Afrika Hans beteende ses som det nya normala i Swefrica.

Att visa kuken för andra män innebär att man är pedofil och kråka. Det är inte första gången han gör så och politiker brukar göra så när de blir packade. Det är därför landet behöver alla dessa kriminella som konsumerar vård och lånade pengar samtidigt som de säljer knark och jobbar svart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in