2017-08-04, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag älskar Flashback för att det finns folk här som orkar leta rätt på sådana detaljer! Ja, man skulle VÄLDIGT gärna vilja veta om han kommer att gå dit. Men min gissning är att Borg och Reinfeldt redan har pratat om detta över telefon, mail eller på annat sätt, sinsemellan, och kommit överens om att det är bättre att Borg håller sig borta ett tag nu.

Aj fan... den inplanerade fågeldansen fick ställas in på födelsedagspartyt.
Citera
2017-08-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittåt
Jag gillar honom för att han visar sig vara mänsklig. De krav som ställs på någon slags påvelik oförvitlighet på alla som syns i media tycker inte jag är rimliga och sunda.

För övrigt så tror jag att även du, om du någon gång råkat ut för en karatefylla, visat upp mindre vackra sidor av dig själv.

Jag menar också att ursäkten "Men jag var ju full" faktiskt i många fall är OK. Möjligen fel att bli så full, men man kan faktiskt bli som en annan person då. Det kan många vittna om. Hänt har hänt och det är bara att gå vidare.

Nej, du blir inte en annan person. Du tappar hämningarna och uppför dig som du skulle ha gjort om inte din moraliska kompass skulle strejka.

Helt säker på att detta varken var första eller sista gången det sker, han måste få hjälp med sitt drogproblem.
Citera
2017-08-04, 16:15
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Nåja det kan väl kvitta vad de gör med honom. Han har väl tjänat tillräckligt med kosing för att hålla sig dyngrak livet ut om han så skulle vilja. Förhoppningsvis får han hjälp.

Man kan till och med få moralisera lite kring honom, men fan ta dem om de gör politik av det hela.
Citera
2017-08-04, 16:16
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbeygi
Att visa kuken för andra män innebär att man är pedofil och kråka. Det är inte första gången han gör så och politiker brukar göra så när de blir packade. Det är därför landet behöver alla dessa kriminella som konsumerar vård och lånade pengar samtidigt som de säljer knark och jobbar svart.

Jag sa aldrig att han var pedofil Det var väl vuxna män han pillade på snoppen Kråka vet jag inte vad det står för gissar på bög? Jag kan tänka mig att det går vilt till på fester där politiker och näringsliv är inbjudna Borg hade bara otur att det läckte Gamle Palme lekte väl sensuella lekar med prostituerade.
Citera
2017-08-04, 16:18
Medlem
riskybizzys avatar
Har en god vän som var studerade med Anders. Vet inte värdet av infon men han skall tydligen vara extremt välhängd.
Citera
2017-08-04, 16:18
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Fan bryr sig. Han är på en privat fest och tar en grogg för många. Inhibitionerna släpper och han kör helikoptern.

Ifall detta aldrig har hänt dig är du antingen:
1. Tråkig jävel.
2. Pryd fitta
3. Inte har några vänner i.e har aldrig varit på fest.
4. Nykterist --> se #1

Det enda riktigt tråkiga här är att Anders Borg inte har några riktiga vänner som tar hand om honom när han blev rövfull.

Word, tänkte oxå på det, varför var det ingen som sa "Kom Anders så tar vi en liten prommenix o tar en cigg" Tycker han förtjänar att få flippa lite, skrattade hjärtligt när jag läste artikeln och har nog mer respekt för honom nu än före. Han verkar riktigt festlig. Ingen ångest Anders!
Citera
2017-08-04, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Illa illa. Varifrån kommer detta smaskiga skvaller?

I inlägg #140 citeras ett inlägg som nu är borttaget(?) där det beskrivs vad som har hänt.
Och det känns mkt väl som att det skulle kunna stämma..
Men hur kan orginalinlägget vara borta är frågan?
Citera
2017-08-04, 16:20
Medlem
Holdingbreaths avatar
Hur ska skandal påverka syn på Moderaterna nu?
Citera
2017-08-04, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Har en god vän som var studerade med Anders. Vet inte värdet av infon men han skall tydligen vara extremt välhängd.

Black cock alltså? Jaha det var kanske inträdesbiljetten till skatan Dominika
Citera
2017-08-04, 16:22
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Det är riktigt att man alltid gör bäst i att ställa sig oerhört kritisk till allt som Aftonbladet sätter på pränt, men vi måste ju också väga in Blottare Borgs egna ord i våra försök att närma oss sanningen. Om din version var den riktiga så varför skulle Blottare Borg be om ursäkt? för vad skulle han söka hjälp? varför menar Blottare Borgs polskjudiska popstjärna att detta inte var hans rätta jag?
Är ursäkten för Aftonbladets lögner? ska hjälp sökas för patologiskt sarkasmande? är det inte Blottare Borgs rätta jag att skoja med sina vänner på fest?

Kort sagt finns det väl ingen som helst jävla anledning att lägga sig på rygg med blottad strupe om man bara skojat till det lite grand. Bättre kan du.
1. Mediastrategi. Han är van att hantera media och det här är trots allt det bästa i situationen, när Aftonslasken satt tänderna i hans strupe. Att Aftonslasken fått sådant grepp om honom, kan de tacka Flashbacks hysteriska sladdertaskor för.
2. Han har inte sagt att han ska söka psykiatrisk eller ens professionell hjälp, som jag påtalat tidigare, utan bara att han ska "ta hjälp". Det betyder, som sagt, i princip inget alls.
3. Hon är med på mediastrategin att utåt mer eller mindre acceptera det som Aftonslasken insinuerar istället för att – futilt – försöka ge en sanningsenlig bild av bagatellen. (Tänk på hur körd Putilov var redan från början trots att han kämpade Aftonslaskens lögner.)
4. Ja, det är smart mediahantering i en hopplös situation.
5. Nej, han har inte sagt att han ska "söka" hjälp; det är något som Aftonslasken och drevet på FB fått dig att tro. Han har sagt – mycket vagt – att han ska "ta hjälp".
6. Jo, det är hans "rätt" att skoja med vännerna på fest, men nu hade han oturen att en skvallerbytta som ville honom illa deltog i den privata festen och såg en chans att tjäna en slant genom att erbjuda Aftonslasken ett frö till ett substanslöst drev mot en politiker på "fel" sida.

Han har gjort bedömningen att det inte finns chans att i kamp med hatsajten Aftonslasken nå ut med sin version av det inträffade, nämligen att det var en bagatellartad händelse som råkade ske inför någon som ville honom illa. Kanske har han haft kontakt med mediestrateger efter Aftonslaskens första publicering som gav upphov till den här tråden där det initialt spekulerades om vem det kunde vara som spårat ur.
Citera
2017-08-04, 16:22
Medlem
halvsvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det visste jag inte, kan du inte berätta mer?

Nej..
Det fanns skäl till att Filippa såg svart och drog också...
Schweinfeldt och Borg var en riktigt dynamisk duo

Kanske dyker det upp nån manlig journalist som skriver om det gamla byket nu.
Citera
2017-08-04, 16:24
Medlem
När en kvinnlig politiker på vänsterkanten gjorde bort sig på biopremiär fanns inte Facebook (1996). Hon förklarade sig i Rapport. Det tycks Borg klara sig undan. Ok, Borg är inte politiker nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in