Citat:
Ursprungligen postat av
Arthur Dent
Det är riktigt att man alltid gör bäst i att ställa sig oerhört kritisk till allt som Aftonbladet sätter på pränt, men vi måste ju också väga in Blottare Borgs egna ord i våra försök att närma oss sanningen. Om din version var den riktiga så varför skulle Blottare Borg be om ursäkt? för vad skulle han söka hjälp? varför menar Blottare Borgs polskjudiska popstjärna att detta inte var hans rätta jag?
Är ursäkten för Aftonbladets lögner? ska hjälp sökas för patologiskt sarkasmande? är det inte Blottare Borgs rätta jag att skoja med sina vänner på fest?
Kort sagt finns det väl ingen som helst jävla anledning att lägga sig på rygg med blottad strupe om man bara skojat till det lite grand. Bättre kan du.
1. Mediastrategi. Han är van att hantera media och det här är trots allt det bästa i situationen, när Aftonslasken satt tänderna i hans strupe. Att Aftonslasken fått sådant grepp om honom, kan de tacka Flashbacks hysteriska sladdertaskor för.

2. Han har
inte sagt att han ska söka
psykiatrisk eller ens
professionell hjälp, som jag påtalat tidigare, utan bara att han ska "ta hjälp". Det betyder, som sagt, i princip inget alls.
3. Hon är med på mediastrategin att utåt mer eller mindre acceptera det som Aftonslasken insinuerar istället för att – futilt – försöka ge en sanningsenlig bild av bagatellen. (Tänk på hur körd Putilov var redan från början trots att han kämpade Aftonslaskens lögner.)
4. Ja, det är smart mediahantering i en hopplös situation.
5. Nej, han har inte sagt att han ska "söka" hjälp; det är något som Aftonslasken och drevet på FB fått dig att tro. Han har sagt – mycket vagt – att han ska "ta hjälp".
6. Jo, det är hans "rätt" att skoja med vännerna på fest, men nu hade han oturen att en skvallerbytta som ville honom illa deltog i den privata festen och såg en chans att tjäna en slant genom att erbjuda Aftonslasken ett frö till ett substanslöst drev mot en politiker på "fel" sida.
Han har gjort bedömningen att det inte finns chans att i kamp med hatsajten Aftonslasken nå ut med sin version av det inträffade, nämligen att det var en bagatellartad händelse som råkade ske inför någon som ville honom illa. Kanske har han haft kontakt med mediestrateger efter Aftonslaskens första publicering som gav upphov till den här tråden där det initialt spekulerades om vem det kunde vara som spårat ur.