Citat:
Ursprungligen postat av
ziracorn
"Jag bestämde mig nu på morgonen efter att ha läst tidningarna, säger Kristoffer Samsing..." (SVT TEXT)
Hahaha!!!!!! Vad är det som hänt på LÖRDAGSMORGONEN som bidrog till det beslutet!!!!!!?????
Nån "krönika" han läst?????
Skogstokig.
Han vill kanske få 15 minuter i rampljuset?
Det är väl bara när kändisar är inblandade som polis och åklagare på eget initiativ gör egna anmälningar utan att eventuell målsägande hört av sig. Om det hade varit en vanlig Svensson eller Muhammed så hade först en målsägande fått höra av sig för att göra en polisanmälan. För tänk om någon ringer anonymt till polisstationen och säger
"Jag har hört att Muhammed Svensson i Rotebro visat kuken för Lisa Larsson på en fest". En sådan anmälan skulle polisen hunnit lägga ned redan innan telefonsamtalet är avslutat. I Anders Borgs fall finns det inga förstahandsuppgifter. Anders Borg vet själv inte vad som hänt och det som Borg anklagas för är något så vagt som "en uppgiftslämnare" som uppgett att han visat sitt organ, klappat män i rumpan och varit otrevlig. Det här kommer kanske att bli intressant om någon målsägande hör av sig och vill gå vidare med en polisanmälan.
Det är också lite tröttsamt att läsa alla "krönikörer" och alla möjliga andra som uttalar sig om detta alldeles tvärsäkert att Borg har begått brott och han borde straffas för det här enbart på hörsägen och tredje och fjärdehandsuppgifter. Några journalister och krönikörer undrar varför Anders Borgs vänner stöttar honom och inte uppmanar hans offer att gå till polisen istället. Något mer korkat måste vara svårt att skriva. Det ena utesluter ju inte det andra. Självklart att Borgs vänner stöttar honom, men de har säkert inga problem med om det blir polissak av det hela. Man kan ju stötta någon ändå fast personen begått fel eller till och med begått ett brott. Det betyder ju inte att man försvarar handlingen i sig. Men vi får väl se hyenorna skriva nu de första dagarna. Sedan får vi hoppas på en mer anständig granskning där vi får veta vad som verkligen hänt och om någon anser sig blivit utsatt för brott. Just nu verkar händelseförloppet vara ganska oklart.