2017-08-05, 11:40
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murky-bongwater
Lars Verner (VPK) skall ha haft den största "riksdagspenisen"
Borg ligger runt 21-22cm. Verner låg nära 26cm.

Eskil Erlandsson skall vara snäppet vassare. Finns bilder på bulan.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...rGovZXmtxL.jpg

http://www.ulvesund.nu/wp-content/up.../vingard_2.jpg

http://fotolasse.se/alatorp/Eskil/Eskil8.jpg
Senast redigerad av riskybizzy 2017-08-05 kl. 11:46.
Citera
2017-08-05, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Detta är en skvallertråd. Jag saknar skvaller på vilka personer/familjer som var inbjudna till denna fest.

Är det någon som vet?

Eftersom det inte läckts några bilder eller filmer på Anders Borgs viftande med sin kraftfulla(?) penis, så kan vi dra slutsatsen *hoppsan!* att det inte fanns några fattiga människor med på festen. Detta visste vi redan.
För hade det funnits en enda fattig individ med på festen, så hade bilder/filmer redan sålts till t ex den brittiska tabloidpressen. Det finns säkert bildbyråer som betalar grova pengar för grova grejer. Särskilt om dessa "grova grejer" ses hanteras av en svensk, tidigare finansminister..
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
"Jag bestämde mig nu på morgonen efter att ha läst tidningarna, säger Kristoffer Samsing..." (SVT TEXT)

Hahaha!!!!!! Vad är det som hänt på LÖRDAGSMORGONEN som bidrog till det beslutet!!!!!!?????
Nån "krönika" han läst?????

Skogstokig.
Han vill kanske få 15 minuter i rampljuset?

Det är väl bara när kändisar är inblandade som polis och åklagare på eget initiativ gör egna anmälningar utan att eventuell målsägande hört av sig. Om det hade varit en vanlig Svensson eller Muhammed så hade först en målsägande fått höra av sig för att göra en polisanmälan. För tänk om någon ringer anonymt till polisstationen och säger "Jag har hört att Muhammed Svensson i Rotebro visat kuken för Lisa Larsson på en fest". En sådan anmälan skulle polisen hunnit lägga ned redan innan telefonsamtalet är avslutat. I Anders Borgs fall finns det inga förstahandsuppgifter. Anders Borg vet själv inte vad som hänt och det som Borg anklagas för är något så vagt som "en uppgiftslämnare" som uppgett att han visat sitt organ, klappat män i rumpan och varit otrevlig. Det här kommer kanske att bli intressant om någon målsägande hör av sig och vill gå vidare med en polisanmälan.

Det är också lite tröttsamt att läsa alla "krönikörer" och alla möjliga andra som uttalar sig om detta alldeles tvärsäkert att Borg har begått brott och han borde straffas för det här enbart på hörsägen och tredje och fjärdehandsuppgifter. Några journalister och krönikörer undrar varför Anders Borgs vänner stöttar honom och inte uppmanar hans offer att gå till polisen istället. Något mer korkat måste vara svårt att skriva. Det ena utesluter ju inte det andra. Självklart att Borgs vänner stöttar honom, men de har säkert inga problem med om det blir polissak av det hela. Man kan ju stötta någon ändå fast personen begått fel eller till och med begått ett brott. Det betyder ju inte att man försvarar handlingen i sig. Men vi får väl se hyenorna skriva nu de första dagarna. Sedan får vi hoppas på en mer anständig granskning där vi får veta vad som verkligen hänt och om någon anser sig blivit utsatt för brott. Just nu verkar händelseförloppet vara ganska oklart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror att värden och alla närvarande var så chockade att de blev helt paffa!

Värden bjuder in till kalas och är säkert uppfylld över hur viktig han själv är, när han bjuder viktiga personer som dessutom tackar ja.

Det enda de kunde ha gjort är att bokstavligt sätta sig på honom tills han hade somnat. Men vem vågar peta på en så upphöjd och viktig person?

I efterhand så borde de ha väckt Dominika och kanske ringt sjötaxi. Men det är lätt att vara efterklok.

Det är något visst med damerna ur Army of Lovers som får de mest uppsatta av alla män i kungariket att uppföra sig som svin.

Man kan ju vara chockad, men man har fortfarande ett ansvar som arrangör för en fest gentemot andra inbjudna gäster.

Grand Hotel skulle inte heller kunna låta en gäst härja vilt och ursäkta sig genom att personalen var ”chockad”.

Amtörmässigt var ordet.

Herr Tjajkovski skulle ha kunnat kalla på en taxi och beordat AB att kliva ombord. Dominika skulle ha fått välja ifall hon ville följa med eller ej.

Det är förresten lite för enkelt att skylla på damerna i Army of Lovers för männens dåliga beteende. Snarare är det väl så att gränslösa män söker sig till sällskapet av gränslösa damer.

Ingen tvingade kungen att doppa den i la Camilla och ingen har tvingat kuk-Anders att bli sambo med Dominika. Dessa män har gjort sina val helt själva enligt eget omdöme – som nu bevisligen har visat sig ha sina brister..
Citera
2017-08-05, 11:44
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Hon lång tid tog inte det... Hade hans kukviftade ens kommit utan en flashback tråd?
Troligtvis inte.
FB ger oss trälar makt.
Citera
2017-08-05, 11:45
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Vad är det för en polis som anmält Borg? Är det en sedvanlig PK-polis som vill ha lite i sitt CV? En "aktivistpolis" nu i dessa Pridetider? Att den gode Anders skojade till lite efter nån drink och pillade på gylfen är väl inget att bråka om. De som gnäller på denna petitess är säkert sossar, feminister, de goda medborgarna osv. Patetiskt.
Citera
2017-08-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nu är en polisanmälan upprättad i ärendet. För sexuellt ofredande, olaga hot och vad det nu var.

Enligt Sveriges Radio nu kl 11.

Ojdå, där var jag inte först direkt. Sorry.
Tråkigt att polisens resurser används så vårdslöst! Medan det finns "riktiga" brott att utreda, så skall man alltså utreda hurvida någon på fyllan visat snoppen, och sagt fula ord mm. Detta under tiden då marockanska gatubarnen rånar och misshandlar äldre på södermalm.
Vem har inte kört helikopter på nån fest och sedan ångrat detta! Anders är ju djupt ångerfull, och har hängts ut i media med brsllorna neddragna. Nu får det vara nog! Använd polisens resurser till något vettigt, tror inte så många som var med på festen ligger sömlösa och fruktar för sina liv.
Citera
2017-08-05, 11:46
Medlem
labambass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiccardoTubbs
Polisen säger själv att dom lade in en anmälan efter att ha läst krönikor och artiklar.

Var är offren i det här som ska anmäla om det nu verkligen är så? Det måste ju vara upp till dom eller hur. Nu går istället den nya tredje överhögheten media, eller en falang inom media ärendet åt dom i tron att dom som var där antingen inte vill eller kan anmäla det själva.

I min värld är kajutan rejält på sniskan efter det här.

Du verkar inte känna till allmänt åtal. Lagen är sådan att när polis eller åklagare har fått reda på att ett brott eventuellt har skett är de skyldiga att utreda brottet. Det gäller även om brotts-offret inte vill att polis eller åklagare ska utreda det. Det innebär också att brottsoffret inte själv måste anmäla brottet.
Citera
2017-08-05, 11:48
Medlem
riskybizzys avatar
Ett sätt att gå vidare i härvan är att leta bildbevis på bulan såsom gjordes på Eskil. Ut och googla och posta bilder på Borgs bula. Jag har som sagt min källa men alla bevis är välkomna.
Citera
2017-08-05, 11:51
Medlem
Z2361s avatar
Får hoppas att det leder till åtal just för att få läsa en förundersökning kring detta.

Jag undrar om A.B gjorde den riktiga helikoptern eller om han fuskade och tog hjälp av handen?
Citera
2017-08-05, 11:51
Medlem
labambass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Ett sätt att gå vidare i härvan är att leta bildbevis på bulan såsom gjordes på Eskil. Ut och googla och posta bilder på Borgs bula. Jag har som sagt min källa men alla bevis är välkomna.

http://www.svenskbladet.se/politik/i...te_mindre.html
Citera
2017-08-05, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
A. B växte väl upp i Skarpnäck-eller hur?

Du måste vara tydligare, det går inte att bara skriva initialerna A.B.

De intressantaste trådarna på forumet handlar om personer med initialerna A.B

Anders Borg och Anton*o Bo*k.

De har mer än initialerna gemensamt, typ tarvlig kvinnosyn, dålig hantering av sprit, hantering av kuken offentligt med alla närvarande på en fest.

Vi får nu bevaka hur rättsväsendet behandlar A.Bs buksvåger A.B och jämföra hur rättvisans kvarnar mal i förhållande till låg och hög i det socioekonomiska träsket Sverige förvandlats till..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in