2017-08-04, 14:33
Medlem
Bizmarcks avatar
Sitter och följer kommentarerna på hans Facebook. Hur kan det bara vara positiva ryggdunkningar? Det är ju öppet mål för sarkasm och ironi för fan. Sitter nån och redigerar bort kommentarer för glatta livet?
Jag har ej FB och vet inte hur sånt funkar. Är för gammal för det.
Citera
2017-08-04, 14:33
Medlem
Det är sällan att det spårar ur så här grundligt första gången det spårar ur. Känns rent spontant som att det har hänt tidigare fast kanske i någon lättare version och med färre vittnen.

Man måste också ha i åtanke att A.B säkerligen har rest utomlands en hel del i den nya rollen.

Vem vet vad som har hänt på div. skumrasknattklubbar runt om i världen? En för dem okänd berusad man som kör propellern kastas väl bara handlöst ut i rännstenen utan några större åthävor?
Citera
2017-08-04, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Antagligen måste man ha djupa alkoholproblem om man beter sig som Anders Borg gjorde.
Inte nödvändigtvis. Det finns obehagligt nog gott om människor som inte har alkoholproblem (i den klassiska bemärkelsen) men som vid grov berusning börjar bete sig som svin.
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Jag personligen har väldigt svårt för personer som blir personlighetsförändrade vid alkohol, såna vill jag inte umgås med.

Klarar man inte sprit så ska man inte dricka, svårare än så är det inte.

Jag håller helt och fullt med. Om man vet om att man tenderar att bli ett svin när man dricker så skall man ta det piano. Om man inte har den mentala förmågan att ta det piano och sluta dricka vid lagom berusningsgrad skall man låta alkohol vara.

Sen kan ju även den mest anständige få en snedfylla någon enstaka gång men att hala fram könsorganet och hota folk hör nog till ovanligheterna bland de anständiga åtminstone.

Herr Borg är gammal nog för att känna till hur han själv reagerar på alkohol så antingen söp han ner sig med vilje (på grund av någon orsak) men utan att förvänta sig ett sådant uppträdande, eller så blev han itutad mer än han klarade av andra (en gammal finansminister torde dock ha förmågan att säga nej), eller så har han problem. Om han har problem så borde det dock visat sig tidigare med liknande historier men det borde media grävt fram för flera år sedan isf.
Citera
2017-08-04, 14:34
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Håller med.

Tänk om du själv, ekonomichefen, VD:n, eller styrelseordföranden i företaget där du jobbar skulle gjort så på senaste personalfesten, tror du någon av er skulle fått behålla jobbet? Eller fått tröstande beröm på Facebook? T o m diverse krishanterare vill ge Borg en eloge för "styrkan att våga träda fram"!!
Det här skulle inte hända i verkligheten - din verklighet.
Men eliten sätter sig över all moral. De skapar lagar för andra, men lever enligt egna regler.

Se hur makten perverterar omdömet. Ju högre upp man sitter, desto enklare slipper man undan. Man får hög ersättning just för ett ansvar och ett omdöme man sedan länge gjort sig av med.

Jo visst är det så men baksidan är ju att du blir uthängd som ingen vanlig skulle bli. Jagad och ifrågasatt och uppgrävd gång på gång.
Citera
2017-08-04, 14:35
Medlem
BorgeHs avatar
Blackout, det var ett svagt undanglidande av Anders Borg. Varför står han inte för det han gjort? Varför sade han inte:"Det var en privat fest, när jag är privat släpper jag loss!"? Det hade en riktig karl sagt, vi hade inte heller sprungit runt med vår snopp i pincett och velat jämföra den med andra mer normala män!

Vad då pressad livssituation? Hur fan tror han vi som bor i betongförorterna har det? Vi som måste upp varje morgon och åka till jobbet, så länge vi har det kvar. Vi som fått vår bil uppeldad av hans importerade "vinstlotter" så vi måste åka buss?

Hade vi fått glida runt och prata strunt och skit mellan varven för direktörer och både få politikerpension och höga arvoden för föredraget hade vi inte klagat. Vi hade inte heller flippat ut på fester, för det krävs det mer.

Om nu du Anders inte tycker att din polska ekonomiskt intresserade väninna inte längre suger av dig så bra utan bara tjatar om att du skall skaffa henne det ena efter det andra, så dumpa den "gränslösa" polska yrkeskvinnan. Alla tycker du skulle gjort det för länge sedan.
Citera
2017-08-04, 14:35
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QvinnanK
.

Den riktiga " Anders " avslöjas mer och mer...det var kanske fel åklagare beslut att lägga ner förundersökningen mot honom i " mutaffär ".

Trams.
Läs Leif GW:s kommentar om den historien.
Det var en av van det Kwasts stjärtgossar som försökte dra en chansning. Gick åt helvete förståss.
Citera
2017-08-04, 14:36
Medlem
RCI856645964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det är sällan att det spårar ur så här grundligt första gången det spårar ur. Känns rent spontant som att det har hänt tidigare fast kanske i någon lättare version och med färre vittnen.

Man måste också ha i åtanke att A.B säkerligen har rest utomlands en hel del i den nya rollen.

Vem vet vad som har hänt på div. skumrasknattklubbar runt om i världen? En för dem okänd berusad man som kör propellern kastas väl bara handlöst ut i rännstenen utan några större åthävor?

Jag tänker lite tvärtom. Känns som en sån där grej som händer när någon inte druckit på ett tag. Upplever honom dessutom inte som person med alkoholproblem. Däremot empatiproblem... :-)
Citera
2017-08-04, 14:37
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Edit: Betydligt mer intressant i den här soppan är ju vem skvallerbyttan var som inte förstod att det var en privat – inte offentlig – tillställning, där det som händer på Husarö stannar på Husarö.

Satan vad lack jag skulle varit om ärke-idioten Reinfeldts banditpolare Borg grabbat tag i mitt skrev, sen kallat min fru för hora och därefter uttalat hot mot mig och frun samt dessutom visat upp sin äckliga dase. Är tämligen säker på att de flesta med glädje spridit ut Anders Borgs vansinnesbeteende på festen, oavsett om den var "privat".
Citera
2017-08-04, 14:38
Medlem
RiverStyxs avatar
Fan vad underbart. Sitter och har tråkigt och nyhetsflödet är helt ointressant och så dyker en sån här pangnyhet upp!

En stupfull Anders Borg, av alla människor, som halar fram kuken och skriker könsord!

I love it!
Citera
2017-08-04, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hon glömde att infa om att man ska vara måttlig med alkohol när man tar andra droger.

Precis. Jag satsar en peng på att benso är med i mixen.
Citera
2017-08-04, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Sitter och följer kommentarerna på hans Facebook. Hur kan det bara vara positiva ryggdunkningar? Det är ju öppet mål för sarkasm och ironi för fan. Sitter nån och redigerar bort kommentarer för glatta livet?
Jag har ej FB och vet inte hur sånt funkar. Är för gammal för det.

Folk som i andras ögon har mycket plus och guldstjärnor för gott uppförande och uträttat livsverk och som omedelbart pudlar tenderar att ha lite fallhöjd att rädda sig med. Folk som är illa omtyckta sågas tämligen omgående. Inget nytt under solen här inte.
Citera
2017-08-04, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Fast samtidigt är det väl oftast familjefester som brukar spåra som värst? Folk beter sig mer avslappnat bland folk dom känner.

Det olämpliga som jag ser det är att han blottat sig för ungar och tagit andra på kuken, sånt ska man låta bli.

Det var en företagsfest och barnen sov som tur var vid 23-tiden när Borg spårade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in