2017-08-02, 17:59
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Med andra ord så går det ju att testa förbindelsen med andevärlden trots att du påstår motsatsen med en dåres envishet i inlägg efter inlägg!?!

Hur ska man kunna ta dig på allvar menar du?
På vilket sätt skulle man kunna testa förbindelsen, menar du?
Citera
2017-08-02, 18:02
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Därför att de kommunicerar på en annan frekvens. Jag tror inte att man skulle se några förändringar på hjärnan eftersom man talar på ett "utomkroppsligt" vis, alltså utan hjälp av vare sig hjärna eller hörsel.

Vilken frekvens är denna? Vilken frekvens kommunicerar vi levande på?

Vad är ordet frekvens betydelse enligt dig? (Jag har som civilingenjör inom området elektronisk kommunikation betydelsen helt klar för mig ska jag tillägga).

Vad skiljer dessa självpåtagna medium från oss vanliga dödliga som inte har kontakt med andeväsen?
Vad utvecklar man genom att deltaga i de svindyra mediekurser som poppat upp ur jorden som svampar på sistone?
Citera
2017-08-02, 18:04
Medlem
Citat:
På vilket sätt skulle man kunna testa förbindelsen, menar du?

Det är ju bara att vara "uppmärksam" enligt vad du påstår i detta inlägg:

Citat:
Om man är riktigt uppmärksam så kan man t.o.m själv ibland höra andekontakten tala. Jag hörde det i ett TV-program som heter "Dead Famous". Det är verkligen dags att ta dom här sakerna på allvar.

Påstår du att det inte går att spela in tv-ljudet som redan är inspelat?
Citera
2017-08-02, 18:05
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Om man är riktigt uppmärksam så kan man t.o.m själv ibland höra andekontakten tala. Jag hörde det i ett TV-program som heter "Dead Famous".
Du står och stampar på ruta 1.
Hur vet man att andevärlden existerar och att den i så fall kan tala?

Citat:
Det är verkligen dags att ta dom här sakerna på allvar.
Mycket snack. Du tar ju inte de hör sakerna på allvar.
Citera
2017-08-02, 18:12
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Vilken frekvens är denna? Vilken frekvens kommunicerar vi levande på?

Vad är ordet frekvens betydelse enligt dig? (Jag har som civilingenjör inom området elektronisk kommunikation betydelsen helt klar för mig ska jag tillägga).

Vad skiljer dessa självpåtagna medium från oss vanliga dödliga som inte har kontakt med andeväsen?
Vad utvecklar man genom att deltaga i de svindyra mediekurser som poppat upp ur jorden som svampar på sistone?
De kommunicerar på en högre nivå, om det är lättare att förstå för dig.
En del människor är musikaliska, andra har sifferminne och en del kan tala med andevärlden. Det är en gåva, helt enkelt.
Citera
2017-08-02, 18:18
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Du står och stampar på ruta 1.
Hur vet man att andevärlden existerar och att den i så fall kan tala?

Mycket snack. Du tar ju inte de hör sakerna på allvar.
Därför att jag hörde den tala i det TV-program som jag nämnde.
Citera
2017-08-02, 18:18
Medlem
Citat:
De kommunicerar på en högre nivå, om det är lättare att förstå för dig.
En del människor är musikaliska, andra har sifferminne och en del kan tala med andevärlden. Det är en gåva, helt enkelt.

Frekvenser har ingen "högre nivå". En demodulerad radiosändning låter exakt likadant oavsett om bärvågen är LF eller UHF som ett exempel.

Du använder med andra ord en helt snedvriden definition av vad begreppet "frekvens" betyder.

Frågan är varför ni spöktroende förvanskar vetenskapliga uttryck på det här viset?
Citera
2017-08-02, 18:20
Medlem
Citat:

Så man hade med andra ord kunnat testa denna påstådda kommunikation med andevärlden om man hade velat?
Citera
2017-08-02, 18:20
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Här kan man kanske inflika att det är intressant att läsa ansökningarna till Randis test, och den löpande korrespondensen mellan de som söker och Randis representanter. Det verkar alltid bli problem så fort de sökande upptäcker att man testupplägget kommer att omöjliggöra fusk etc.... märkligt va....

Mycket intressant läsning

http://www.internationalskeptics.com...splay.php?f=43
Randi hade en TV-show (avsnitt finns på YT) där han bjöd in intet ont anandes "medium". Det är intressant att se deras ansikten när det inför rullande kameror inser att de deltar i ett test där det inte går att fuska.
Citera
2017-08-02, 18:22
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nu var frågan hur man vet att det var andevärlden som talade. Att du tror att det var andevärlden framgick tydligt.
Citera
2017-08-02, 18:25
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Så man hade med andra ord kunnat testa denna påstådda kommunikation med andevärlden om man hade velat?
Om man har lämplig teknisk utrustning borde man kunna göra det. Frågan är om den utrustningen existerar.
Citera
2017-08-02, 18:27
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nu var frågan hur man vet att det var andevärlden som talade. Att du tror att det var andevärlden framgick tydligt.
Därför att det inte var en mänsklig röst utan en annan typ av röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in