Citat:
Ursprungligen postat av
Cymbaltazzz
Jag har sett en del avsnitt och mycket utav det som "medierna" berättar är rena bullshiten, saker som inte kan verifieras och när något sk medium kommit med några påståenden så har man i vissa avsnitt fått höra i slutet att produktionen inte hittar någon person som har levt på adressen som stämmer in på beskrivningen. Frågan är huruvida vissa medium är faktiskt äkta och talar sanning. Men jag är 100 % säker att vissa är bara bluffare, tex Jörgen Gustafsson. Så jävla pinsamt att se på när han sitter ljuger folk rakt upp i ansiktet. Eller så är samtliga inhyrda medium bluffare och isf borde inte ett sånt program göras öht.
Håller med om att en del inte är trovärdiga alls och bara verkar fiska helt random (cold reading?).
Medan andra är mer raka utan att kasta sig fram och tillbaka mellan olika namn och platser, personlighetsdrag som typ ''det känns som att han var väldigt snäll och omtänksam när han levde''...
Jörgen tycker jag är en av de s.a.s, bra mediumen. Han är så seriös hela tiden heller.
En grej som måste vara det största i hans karriär är ju när han pekade ut en plats i Japan, visade sig att det var där den försvunna flickan som de sökte bodde. Polisen har tidigare sökt överallt men gått bet. Jörgen åker dit och scoutar i området, förnimmer vägen hon gått och platsen där hon begått självmord, pekar sedan ut den platsen, polisen söker igenom området Jörgen pekat ut och hittar henne exakt där, självmördad.
Jag menar...
Det går helt enkelt inte att använda sig av någon cold reading, research whatever i det fallet. Det går inte.