2017-08-02, 17:11
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Det är just det jag anser att man ska kontrollera under vetenskapliga former. Vad du ser på ett teve-program kan precis lika gärna vara en förvanskning av verkligheten.

Jag förstår inte hur du kan vara så avig till att verkligen få det du tror på bekräftat.
Om du läser mina inlägg så ser du att jag har förslag på hur man kan göra, och att det där med andra dimensioner inte spelar någon som helst roll.

Hoppar du över vissa inlägg? Eller är du verkligen så faktaresistent som du verkar?
Om man är riktigt uppmärksam så kan man t.o.m själv ibland höra andekontakten tala. Jag hörde det i ett TV-program som heter "Dead Famous". Det är verkligen dags att ta dom här sakerna på allvar.
Senast redigerad av enfindam 2017-08-02 kl. 17:15.
Citera
2017-08-02, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Om man är riktigt uppmärksam så kan man t.o.m själv ibland höra andekontakten tala. Jag hörde det i ett program som heter "Dead Famous". Det är verkligen dags att ta dom här sakerna på allvar.
Visst, under KONTROLLERADE FORMER, inte som ett underhållningsprogram där vare sig du eller jag vet vad som är klippt, vad som mediumen verkligen vet med mera.

VARFÖR vill du inte att man studerar ämnet med vetenskapliga metoder?
Citera
2017-08-02, 17:15
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Vad finns det för anledning att tro någonting annat?

Ah, och jag som trodde dig när du påstod att du har ett "öppet sinne".
Citera
2017-08-02, 17:19
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Visst, under KONTROLLERADE FORMER, inte som ett underhållningsprogram där vare sig du eller jag vet vad som är klippt, vad som mediumen verkligen vet med mera.

VARFÖR vill du inte att man studerar ämnet med vetenskapliga metoder?
Det här var faktiskt på riktigt.
Vår vetenskap har inte kommit så långt och saknar de verktyg som behövs för att studera sådana här fenomen. Vi får väl se vad framtiden har att utvisa.
Citera
2017-08-02, 17:21
Medlem
Citat:
Det här var faktiskt på riktigt.
Vår vetenskap har inte kommit så långt och saknar de verktyg som behövs för att studera sådana här fenomen. Vi får väl se vad framtiden har att utvisa.

Hur vet du det när de medium som tillfrågats om de vill ställa upp i tester alla flyr sin kos likt rädda harar?
Citera
2017-08-02, 17:33
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Hur vet du det när de medium som tillfrågats om de vill ställa upp i tester alla flyr sin kos likt rädda harar?
Ett medium fungerar som en länk mellan jordelivet och andevärlden. Deras uppgift är att förmedla det andevärlden vill säga till oss. Av naturliga skäl går inte den kommunikationen att "testas".
Citera
2017-08-02, 17:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ett medium fungerar som en länk mellan jordelivet och andevärlden. Deras uppgift är att förmedla det andevärlden vill säga till oss. Av naturliga skäl går inte den kommunikationen att "testas".

Så ett medium kan egentligen precis lika väl vara en stor fet lögnare?
Citera
2017-08-02, 17:37
Medlem
Citat:

Kan du beskriva de "naturliga skäl" som omöjliggör tester?

Det vore t.ex mycket intressant att göra ett MR-test av ett mediums hjärna för att se om samma centrum som är aktivt vid normal kommunikation aktiveras vid seanser, eller om de centrum som aktiveras när någon ljuger visar på extra höga värden av blodgenomströmning och aktivitet.
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2017-08-02 kl. 17:43.
Citera
2017-08-02, 17:48
Medlem
Citat:

Det vore t.ex mycket intressant att göra ett MR-test av ett mediums hjärna för att se om samma centrum som är aktivt vid normal kommunikation aktiveras vid seanser, eller om de centrum som aktiveras när någon ljuger visar på extra höga värden av blodgenomströmning och aktivitet.

Här kan man kanske inflika att det är intressant att läsa ansökningarna till Randis test, och den löpande korrespondensen mellan de som söker och Randis representanter. Det verkar alltid bli problem så fort de sökande upptäcker att man testupplägget kommer att omöjliggöra fusk etc.... märkligt va....

Mycket intressant läsning

http://www.internationalskeptics.com...splay.php?f=43
Citera
2017-08-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det verkar alltid bli problem så fort de sökande upptäcker att man testupplägget kommer att omöjliggöra fusk etc.... märkligt va....

Måååånga "naturliga skäl" blir det!

Tackar för länken!
Citera
2017-08-02, 17:56
Medlem
enfindams avatar
Citat:

Därför att de kommunicerar på en annan frekvens. Jag tror inte att man skulle se några förändringar på hjärnan eftersom man talar på ett "utomkroppsligt" vis, alltså utan hjälp av vare sig hjärna eller hörsel eller några andra organ.
Senast redigerad av enfindam 2017-08-02 kl. 18:01.
Citera
2017-08-02, 17:57
Medlem
Citat:
Om man är riktigt uppmärksam så kan man t.o.m själv ibland höra andekontakten tala. Jag hörde det i ett TV-program som heter "Dead Famous". Det är verkligen dags att ta dom här sakerna på allvar.

Med andra ord så går det ju att testa förbindelsen med andevärlden trots att du påstår motsatsen med en dåres envishet i inlägg efter inlägg!?!

Hur ska man kunna ta dig på allvar menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in