2017-07-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Mina tankar efter att ha gjort ett tågbyte i Hallsberg: Nu skulle jag vidare mot Stockholm och jag har gjort den resan några gånger tidigare. Jag har aldrig gillat Hallsbergs station, jag förvillar mig nästan alltid. Dels räknar tågvärden upp många tågnummer och spår innan man anländer, sen är stationen rätt stor. Inte Stockholmsstor, men jag finner inte logiken i hur man planerat stationsbygget. Det är stora avstånd mellan tåg på samma plattform och ska man dessutom byta plattform rinner tiden snabbt iväg.

Reagerade över att jag på den plattform där jag befann mig fanns inte en enda lapp uppe angående Patriks försvinnande.

Informationstavlan vid "min" plattform sitter inne i den byggnad där man kan ta sig via rulltrappa och en slags glasgång till andra delar av stationen. Även detta är aningen bökigt. Jag skulle inte byta plattform, men ändå måste jag tränga mig in där andra resenärer susar fram för att få koll på mitt tåg.

Hallsbergs station har gett mig lite kalla kårar tidigare och nu gör den det än mer.

Vill även kommentera det många skrivit angående att Patrik går med bestämda steg där på filmen från övervakningskameran. När jag känner mig osäker och är tveksam om jag hamnat rätt...då går jag med säkra och bestämda steg. Jag vill inte att någon ska förstå att jag är vilse. Vill inte förödmjuka mig själv. Kan låta konstigt för vissa...men i min värld ett återkommande beteende. Jag går undan där jag är ensam...nyttjar mitt blixtsnabba googlande...och hittar därefter rätt.

Jag har varit övertygad om att P tagit sitt liv, men börjar vackla. Känns som att svaret finns inom familjen. På ett vis vill jag veta...men samtidigt skulle jag inte vilja ha Flashbacks åsikter om mitt eget familjeliv.

Hej vännen, jag har upplevt liknande känsla på Hallsberg station, att man är helt utlämnad åt sig själv där för att finna rätt tåg eller rätt perrong,allt skyndar på, och det finns inte någon trevlig väntsal att sitta i.
Jag visste att man var tvungen att ta sig upp i glasgången för att se tågavgångarna, så att han gick däråt med "bestämda"var ju inte så värst konstigt. Han ville ju se vilken perrong han skulle ta nästa tåg. på....
Tänk paniken inombords när han tagit hissen dit upp med all packning och ser med ve och fasa att INGET enda tåg går dit han ska......
Då kan man nog verkligen bli knäckt.....
Inte undra på att han ville ut ur "hamsterburen"(glasgången)för att kippa efter luft....
Citera
2017-07-22, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Tror att Patrik gjorde det medvetet, det går att ladda mobilen på alla tåg om han inte har glömt laddaren förstås

Ja vem vet, med den "papphammars-otur" som han verkar ha., sitter den säkert kvar i uttaget på hans inackorderingsrum på skolan i Falun....suck....
Citera
2017-07-22, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allie3831
Men så är det. Läste rättegångsprotokollet för Långshyttemordet. Där var det flera sidor med utdrag från Flashback.
Det lär ju inte vara till fördel för föräldrarna när pappan skäller ut folk och kritiserar polisen och sätter sej själv i centrum.
Fick jag reda på att P håller sej undan så ska jag personligen ordna en swichinsamling till hans fördel här på Flashback.

Hann inte lämna mina tips om att de ska titta uppåt bland träden också innan jag blev blockad. När man söker går man mest in bland snår och ris, tittar i vattnet och liknande, men glömmer bort att titta upp i träd. Det är precis lika viktigt som att titta ner. Nu är det mycket grönare och mer löv än det var i maj
Citera
2017-07-22, 14:03
Medlem
Hittade den här videon som en av hans bästa polare har lagt upp: https://www.facebook.com/patrik.ljungkvist/videos/10207257622233956/
Citera
2017-07-22, 14:05
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
"Enligt Jörgen har Patrik aldrig försvunnit förut. Inte ens korta perioder.
Hur långt är en kort period? En timme, en dag, eller en vecka?
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Familjen känner heller inte till någon anledning för att Patrik skulle hålla sig borta frivilligt.
Nää... Det har väl förekommit att en vuxen myndig man inte alltid delger sina föräldrar allt man känner eller grubblar över. Patrik har sitt eget liv och gör vad han vill även om han bor hemma hos föräldrarna.
Citera
2017-07-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men sa hon verkligen normal? Var det inte mer åt, inget ovanligt eller något liknande?

Är inte det samma sak?
Citera
2017-07-22, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allie3831
Men så är det. Läste rättegångsprotokollet för Långshyttemordet. Där var det flera sidor med utdrag från Flashback.
Det lär ju inte vara till fördel för föräldrarna när pappan skäller ut folk och kritiserar polisen och sätter sej själv i centrum.
Fick jag reda på att P håller sej undan så ska jag personligen ordna en swichinsamling till hans fördel här på Flashback.

Jag swischar gärna
Citera
2017-07-22, 14:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Är inte det samma sak?

Jo, ungefär. Nu hinner jag inte kolla upp vad det stod om det, men normalt kanske är lite starkare. Har för mig att kvinnan uttryckte det lite vagare, som att hon inte hade märkt något speciellt.

Förlåt, är nog lite för petig. Glöm det.
Citera
2017-07-22, 14:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Hittade den här videon som en av hans bästa polare har lagt upp: https://www.facebook.com/patrik.ljungkvist/videos/10207257622233956/

Den är så fin.
Måste vara svårt för hans kompis. Särskilt när Patrik säger "Du har hela livet framför dig...."

Vi har sett den tidigare. Gör inget att se den igen!
Citera
2017-07-22, 14:19
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om datorer gick att spåra skulle man lätt kunna spåra alla datorer som stulits. Det finns nämligen inget simkort i en dator. Det finns inget som kopplar upp sig mot en mast.

Jo, då... Det finns laptops (bärbara datorer) som har simkort. Annars kan man köpa en USB-dongel med SIM-kort och stoppa i USB-uttaget.

Apples MacBook har dock inte det, men man kan använda sin iPhone som "hotspot" från iPhone eller iPad (om nu den sistnämnda har har sim-kort.)

Men nu hade väl Patrik en Androidtelefon från Samsung, så jag antar att det finns något liknande på dessa mobiler.
Citera
2017-07-22, 14:21
Medlem
Det här att kurskamrater och vänner inte hörs någonstans KAN vara att de vet vad som hänt.
Om de inte är väldigt slipade och går in och låtsas som om de inte vet nåt alls, är det lättare att tiga.
Citera
2017-07-22, 14:31
Medlem
CallePhilles avatar
...och så var de bara 11 Admin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in