2017-07-22, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Admin
Internt admin pris då för de är ju de som ruvar på hemlisarna 😀
Läste i början av allt här i tråden att ett vittne som träffat P när han klivit av här i hallsberg inte uppfattade något konstigt med honom.
Vad är det för vittne ?
Citera
2017-07-22, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Citerar från Nyheter 24:

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/889764-patrik-forsvunnen-hallsberg-pappa-jorgen-kritik-polisen

Stämmer det att man började söka först efter två dagar? Minns inte riktigt nu. Och när visste man att Patrik hade gått av tåget i Hallsberg egentligen? Efter att filmerna granskats? När berättade kvinnan på tåget att Patrik gått av i Hallsberg?

För det är ju absolut viktigast att hitta en person så fort som möjligt. Helst inom 24 timmar.

"Enligt Jörgen har Patrik aldrig försvunnit förut. Inte ens korta perioder. Familjen känner heller inte till någon anledning för att Patrik skulle hålla sig borta frivilligt.

– Däremot kan det vara möjligt att han har tagit en paus ifrån allting. Vi visste som sagt att han inte mådde bra alls helgen innan, säger Jörgen.

Paus?

– Ja, att han vill hålla sig undan och vara i fred. Den bilden har dykt upp mer nu när jag var uppe i Hallsberg, och efteråt har jag funderat lite på när man ser han gå av tåget där. Jag tycker ju att han borde insett att han inte var i Mjölby, för han har ju åkt genom där förut, säger Jörgen till Nyheter24."

Min teori hela tiden! Så Patrik kanske bara vill vara i fred!!
Citera
2017-07-22, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
"Enligt Jörgen har Patrik aldrig försvunnit förut. Inte ens korta perioder. Familjen känner heller inte till någon anledning för att Patrik skulle hålla sig borta frivilligt.

– Däremot kan det vara möjligt att han har tagit en paus ifrån allting. Vi visste som sagt att han inte mådde bra alls helgen innan, säger Jörgen.

Paus?

– Ja, att han vill hålla sig undan och vara i fred. Den bilden har dykt upp mer nu när jag var uppe i Hallsberg, och efteråt har jag funderat lite på när man ser han gå av tåget där. Jag tycker ju att han borde insett att han inte var i Mjölby, för han har ju åkt genom där förut, säger Jörgen till Nyheter24."

Min teori hela tiden! Så Patrik kanske bara vill vara i fred!!

Eller så har pappan tagit till sig den teorin, för att den är lättare att bära, än tanken om att sonen har avlidit..
Citera
2017-07-22, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Eller så har pappan tagit till sig den teorin, för att den är lättare att bära, än tanken om att sonen har avlidit..
Nja, tror snarare att pappan blivit öppnare efter det så katastrofala som en fd admin skrev här och avslöjade hur det är i HP-gruppen. Nu är jag brutalt ärlig men jag tror faktiskt att nåt hände i familjerelationen som fick Patrik att ta beslutet att dumpa sina väskor i Hallsberg och dra vidare. Har också tänkt mycket på om han var deperimerad när han lämnade Falun för att åka hem, vem följde honom till tåget? Det borde väl en lärare eller kurskamrat göra och den personen borde väl kunna veta hur han var klädd?
Citera
2017-07-22, 01:24
Medlem
Fick just veta att den berömde "rutan" AF blivit blockerad även hon nu av admin. Detta efter att hon gjort nya, mer exakta och bra kartor med rutnät med tydliga siffror.
Citera
2017-07-22, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaFlash
Fick just veta att den berömde "rutan" AF blivit blockerad även hon nu av admin. Detta efter att hon gjort nya, mer exakta och bra kartor med rutnät med tydliga siffror.

Men jisses! Hur tänker de?!
Citera
2017-07-22, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Men jisses! Hur tänker de?!

Ja det undrar jag med! Jag ser inte Rutan i gruppen längre? Har dom blockerat henne helt? 😱
Citera
2017-07-22, 02:24
Medlem
Låt säga att Patrik var deprimerad och skulle resa hem. Utbildningen var avklarad och allt. Han behövde inte vara kvar på avslutningen. Han var ledsen och ville bara hem. Men vem följde denna ledsna kille till tåget? För ingen lämnar väl en deppig kille åt sitt öde? Vem följde honom? Vem vet hur han mådde och vilka kläder han bar?
Citera
2017-07-22, 03:10
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaFlash

"A.F" verkar inte ha lagt ut någon ny karta.
Den nya, utan siffror finns kvar!
Varken, "Rutan", hennes karta eller ens länken till kartan finns kvar!
"Rutan" är nog FÖR omtyckt!
Konkurrensen om publikens gunst har blivit allt mer märkbar!
Inte många i sekten tål, att just "DE" inte vann!
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-22 kl. 04:05.
Citera
2017-07-22, 03:16
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Låt säga att Patrik var deprimerad och skulle resa hem. Utbildningen var avklarad och allt. Han behövde inte vara kvar på avslutningen. Han var ledsen och ville bara hem.

Patrik kanske var ledsen just för att han skulle hem. Visst, mamman har väl uttalat sig om att Patrik ville hem, och det ville han kanske, men vi vet inte detta. Ingen här har kunnat höra deras eventuella samtal.

Patrik ska ha mått dåligt, enligt mamman, helgen innan han skulle åka hem, om jag minns rätt. Han kanske mådde dåligt för att han skulle åka hem. Han hade väl sina musikkompisar i Falun?

Terminen var slut och han skulle tillbringa sommaren hemma i Skåne med familjen och antagligen inte träffa sina musikkompisar. Men förhoppningsvis har han även ett umgänge med kompisar i Skåne. Någon som vet hur är det med det?

Ibland verkar det dock som om föräldrarna talar för honom, lägger orden i hans mun, och att Patriks eventuella vilja nonchaleras av föräldrarna som nästan omyndigförklarar honom.
Citera
2017-07-22, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tänkte också på lilla brittiska Maddie som försvann i Portugal. Hennes föräldrars beteende och lugn var långt ifrån normalt

Hennes föräldrar startade en fond och gav ut en bok. Detta gjorde dem ekonomiskt oberoende med ett fett konto på banken.
Gör inga jämförelser med detta fall men det är inte i mål än.
Citera
2017-07-22, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Patrik kanske var ledsen just för att han skulle hem. Visst, mamman har väl uttalat sig om att Patrik ville hem, och det ville han kanske, men vi vet inte detta. Ingen här har kunnat höra deras eventuella samtal.

Patrik ska ha mått dåligt, enligt mamman, helgen innan han skulle åka hem, om jag minns rätt. Han kanske mådde dåligt för att han skulle åka hem. Han hade väl sina musikkompisar i Falun?

Terminen var slut och han skulle tillbringa sommaren hemma i Skåne med familjen och antagligen inte träffa sina musikkompisar. Men förhoppningsvis har han även ett umgänge med kompisar i Skåne. Någon som vet hur är det med det?

Ibland verkar det dock som om föräldrarna talar för honom, lägger orden i hans mun, och att Patriks eventuella vilja nonchaleras av föräldrarna som nästan omyndigförklarar honom.

Denna typ av föräldrar förekommer tyvärr. De vill inte inse att deras telningar växer upp och vill leva ett eget liv. De har inte klippt navelsträngen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in