2017-07-22, 10:43
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
En Samsung. Han borde väl både kunna ladda den och använda wifi på tåget? Ändå tog batteriet slut. Glömde han ladda eller struntade han helt enkelt i det? Väldigt konstigt.

en annan version kan vara " mamma ger sig inte bara ringer och ringer P säger kan inte prata mer mina pengar är slut ,då fyller jag på säger mamman argg hjälpte inte för att få tyst på henne, nästa undanflykt blir batteriet är slut. och P stänger helt enkelt av mobilen för att få tyst på mamman .
om man har följt det här från början så kan iaf jag utläsa en väldigt hunsad son som är i princip som ett litet barn i föräldrarnas ögon .nu har han försvunnit antingen för gott "troligen" eller för ett tag ,då passar föräldrarna på att mjölka ut så mycket som möjligt av uppmärksamheten så länge det bara går mest pappan .mycket intressant och helt klart udda fall det här som kommer förvåna många när/om det blir löst .
Citera
2017-07-22, 10:43
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Vad hade Patrik för mobil? Det känns så udda att han hade kontantkort istället för abonnemang. Fanns det wifi på tåget?

Nej det är inte udda med kontantkort. Alla mina barn, 3 i samma ålder som P samt min tioåring har kontantkort.
Citera
2017-07-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Också en trådsanning att batteriet tog slut. Han kan lika gärna stängt av den själv eller så har telefonen blivit förstörd och slutat fungera av någon anledning.
Ok, trodde föräldrarna gått ut med den informationen i efterlysningen så tack för att du förtydligade. Själv tror jag att han medvetet stängde av den alt bytte simkort men det är min teori 🤔
Citera
2017-07-22, 10:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Precis vilket talar för att han INTE ville hem.
Det fanns också ett vittne precis i början som hade trffat P när han gått av tåget och påstod att han var helt normal. Nu vet jag inte om detta är sant för vittnen och vittnen.Ska finnas i början av denna tråd.
Det finns något i botten på det här som känns bizarrt på nåt vis. Jag vet inte vad men något ligger där.

Men sa hon verkligen normal? Var det inte mer åt, inget ovanligt eller något liknande?
Citera
2017-07-22, 10:55
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nej det är inte udda med kontantkort. Alla mina barn, 3 i samma ålder som P samt min tioåring har kontantkort.

samma här alla barn och alla dom känner kör kontant ,vill inte låsa sig utan kan byta nr när dom vill !
Citera
2017-07-22, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Också en trådsanning att batteriet tog slut. Han kan lika gärna stängt av den själv eller så har telefonen blivit förstörd och slutat fungera av någon anledning.

Precis, CallePhille, tror också att han stängde av den själv. En 22-årig man vet vad han gör. Konstigt är också att modern verkar till att veta hans exakta längd och vikt. Jag har själv barn i Patriks ålder men har ingen aning om deras exakta längd och vikt.

Det här fallet med Patrik gör en så berörd för det är något konstigt över alltihop. Jag får dåliga vibbar. Sen vet jag inte om det helt går att utesluta brott? När väskorna var slängda? Såg någon som skrev att varför är hans kompisar i Falun och brodern så tysta? Ja, varför är de det? Nej, här är verkligen något som inte stämmer

Hoppas att det blir ett slut snart, för allas skull och speciellt för Patrik
Senast redigerad av runarviking 2017-07-22 kl. 11:14.
Citera
2017-07-22, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
en annan version kan vara " mamma ger sig inte bara ringer och ringer P säger kan inte prata mer mina pengar är slut ,då fyller jag på säger mamman argg hjälpte inte för att få tyst på henne, nästa undanflykt blir batteriet är slut. och P stänger helt enkelt av mobilen för att få tyst på mamman .
om man har följt det här från början så kan iaf jag utläsa en väldigt hunsad son som är i princip som ett litet barn i föräldrarnas ögon .nu har han försvunnit antingen för gott "troligen" eller för ett tag ,då passar föräldrarna på att mjölka ut så mycket som möjligt av uppmärksamheten så länge det bara går mest pappan .mycket intressant och helt klart udda fall det här som kommer förvåna många när/om det blir löst .
Den här tystnaden från omgivningen är väldigt talande. Vill inte skriva en massa dåligt om föräldrarna för jag vet inget om dem men inte en människa har skrivit här och gått i god för dem. Folk borde vallfärda hit och försvara dem men det är locket på som med allt annat. Varför är det inte en enda människa här som känner eller har träffat Patrik och/eller hans familj. Varför dementerar eller bekräftar ingen våra spekulationer? Vi är liksom anonyma här 🤔
Citera
2017-07-22, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Precis vilket talar för att han INTE ville hem.
Det fanns också ett vittne precis i början som hade trffat P när han gått av tåget och påstod att han var helt normal. Nu vet jag inte om detta är sant för vittnen och vittnen.Ska finnas i början av denna tråd.
Det finns något i botten på det här som känns bizarrt på nåt vis. Jag vet inte vad men något ligger där.

Bizarrt är rätt ord. Och om den personen på filmen från tågstationen verkligen är Patrik, så syns det på filmen att personen går målmedvetet, han vet vad han ska göra och han irrar inte.
Citera
2017-07-22, 11:18
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Den här tystnaden från omgivningen är väldigt talande. Vill inte skriva en massa dåligt om föräldrarna för jag vet inget om dem men inte en människa har skrivit här och gått i god för dem. Folk borde vallfärda hit och försvara dem men det är locket på som med allt annat. Varför är det inte en enda människa här som känner eller har träffat Patrik och/eller hans familj. Varför dementerar eller bekräftar ingen våra spekulationer? Vi är liksom anonyma här 🤔

ja att ingen från hans bekantskapskrets har skrivit något någonstans är mkt udda ,ingen som läst av P's Instagram än ? och varför är denna admin CE fd H så bestämmande, vem är hon vilken anknytning har hon till familjen ?
Citera
2017-07-22, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ja att ingen från hans bekantskapskrets har skrivit något någonstans är mkt udda ,ingen som läst av P's Instagram än ? och varför är denna admin CE fd H så bestämmande, vem är hon vilken anknytning har hon till familjen ?

Mycket udda att ingen i hans bekantskapskrets skrivit

Tror inte CE fd H har något band till familjen mer än att hon står i direktkontakt med föräldrarna, jag vet att de sinsemellan diskuterar gruppmedlemmarna
Senast redigerad av runarviking 2017-07-22 kl. 11:35.
Citera
2017-07-22, 11:33
Medlem
Hej på er! Nyligen insläppt då jag väntat på bekräftelse från FBack..
Har följt er och följer P försvinnande varje dag. Att en 22 åring ev håller sig undan sina närmaste kan ha olika orsaker. Från första början var jag ganska säker på att personen valt att avsluta sitt eget liv men idag har jag en annan magkänsla faktiskt.
Även om det är svårt som anhörig så efter alla dessa intensiva sök så bör man nog ta en paus. P kommer att hittas en dag det är jag övertygad om.
Citera
2017-07-22, 11:34
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Tror inte CE fd H har något band till familjen mer än att hon står i direktkontakt med föräldrarna, jag vet att de sinsemellan diskuterar gruppmedlemmarna

ok nu är det iaf en mindre admin igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in