2017-07-22, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Jo det finns just rapporter ang folk som har gått av daga med klonazepam, men det har inte med medicinen i sig att göra, utan det att hjärtat lägger av tack vare upprepade Grand mal, som ej klonazepamen klarade av att förhindra.
I bland är ej CNS till fördel.
Folk får lätt den uppfattningen att det var medicin som var det letala, då det egentligen var underskattad och säkert svårbehandlad epilepsi.
Har du andra erfarenheter så skulle det vara intressant att höra dessa och då borde klonazepam tänkas om, och kanske ej tillämpas, hjärtstopp är en rätt så allvarlig biverkning
Citera
2017-07-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Håller dig till dina ordinerade doser så ska det vara lugnt.

Tänkte mer hypotetiskt om det kan bli någon krock mellan preparaten.

Citat:
Överdosera ej, men varför det står så tror jag nog är för att de långtidsverkande ska få sin effekt(klona)
Medans alprazolam, i guess tar du vid svåra ångestattacker.
Där av står det så, läkaren tänker smart och han vill inte se en toleransutveckling , lika lite som dig
Nej inget farligt, ld50 är typ omöjlig att svälja innan du spyr, vi talar tusentals tabletter, om du ej blandar eller har något annat problem med hälsan.

Tar båda varje dag, 2mg vardera (+1mg xanor depot på morgonen), och har aldrig upplevt någon "berusning" av det, inte heller vid kombo med alkohol, så toleransen kanske redan är förstörd? (Har ju även gått av 600mg lyrica nyligen så spelar säkert in)
Citera
2017-07-22, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av host.

Tar båda varje dag, 2mg vardera (+1mg xanor depot på morgonen), och har aldrig upplevt någon "berusning" av det, inte heller vid kombo med alkohol, så toleransen kanske redan är förstörd? (Har ju även gått av 600mg lyrica nyligen så spelar säkert in)
Tolerans är redan och hälsar på dig, tyvärr.
Ta endast klonazepamen läkaren har förskrivet till dig.
När det är panik, inta då alprazolamen, men endast i panik, när du veeeeekligen mår skit.
Typ enkel kbt = jag vet att jag har dessa, går det åt helvette med ångesten så har jag en livlina...
U got me bro?
Sedan så inta ej två droger som samtidigt fäster på samma receptorer regelbundet.
Där kommer både tolerans samt effekt av medicinen att försvinna, då dina membran blir påfrestade från två olika neutransmittor.
Boom.

Inte så lätt, men fakta straight up.
Citera
2017-07-22, 14:42
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Jo det finns just rapporter ang folk som har gått av daga med klonazepam, men det har inte med medicinen i sig att göra, utan det att hjärtat lägger av tack vare upprepade Grand mal, som ej klonazepamen klarade av att förhindra.
I bland är ej CNS till fördel.
Folk får lätt den uppfattningen att det var medicin som var det letala, då det egentligen var underskattad och säkert svårbehandlad epilepsi.

Jo sant med jag syftade på missbrukar som missbrukar ikto, inte folk med epilepsi som har ikto på recept.
Citera
2017-07-22, 14:47
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:

Ja du får korstolerans.
Citera
2017-07-22, 15:16
Bannlyst
Citat:
Jo sant med jag syftade på missbrukar som missbrukar ikto, inte folk med epilepsi som har ikto på recept.
Ok, ok, jo konstigt nog så finns det fall där plötslig hjärtstopp har förekommit.
Men, det har nog legat en del andra bakomliggande faktorer där, så som ett dålt hjärtfel.
Men, jag är ärligt inte helt hundra, men jag är nästan säker på att så är fallet.
Det finns inget som tyder på att någon av bensodiazepiners uppsättning påverkar hjärtat på så sätt att hjärtstopp kan förekomma utan combo.
Senast redigerad av DiegoCosta 2017-07-22 kl. 15:20.
Citera
2017-07-22, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ok, ok, jo konstigt nog så finns det fall där plötslig hjärtstopp har förekommit.
Men, det har nog legat en del andra bakomliggande faktorer där, så som ett dålt hjärtfel.
Men, jag är ärligt inte helt hundra, men jag är nästan säker på att så är fallet.
Det finns inget som tyder på att någon av bensodiazepiners uppsättning påverkar hjärtat på så sätt att hjärtstopp kan förekomma utan combo.

Det jag tror skulle döda i sådana fall är kalium, på en person med kaliumnivå som är helt åt helvettan.
Då uppsättningen faktiskt SKULLE kunna tyda på det när jag tänker efter
Senast redigerad av DiegoCosta 2017-07-22 kl. 15:26.
Citera
2017-07-22, 22:41
Medlem
Citat:
Tolerans är redan och hälsar på dig, tyvärr.
Ta endast klonazepamen läkaren har förskrivet till dig.
När det är panik, inta då alprazolamen, men endast i panik, när du veeeeekligen mår skit.
Typ enkel kbt = jag vet att jag har dessa, går det åt helvette med ångesten så har jag en livlina...
U got me bro?
Sedan så inta ej två droger som samtidigt fäster på samma receptorer regelbundet.
Där kommer både tolerans samt effekt av medicinen att försvinna, då dina membran blir påfrestade från två olika neutransmittor.
Boom.

Inte så lätt, men fakta straight up.

Men läkaren har ju förskrivit all denna benso. Nu vill han att jag börjar med cymbalta (snri) och han menar dessutom att min ångest lär öka explotionsartat första dagarna så jag får ta obegränsat med både ikto och xanor närmsta veckan, han sa typ "du tar så mycket du behöver, det enda viktiga är att du inte tar ditt liv"... högst förvirrad. Men som sagt så är nog hela mitt gaba-system fucked up
Citera
2017-07-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ja du får korstolerans.

Men på vilket sätt skulle det vara farligt? Alltså jag menar direkt livshotande. Likt benso+opiater=andningsdepp.
Citera
2017-07-23, 10:05
Medlem
KringExs avatar
Den här frågan har säkert ställts förut, har letat svar men hittar inget.
Tar koffein bort effekten av Iktoivil (Klonazepam)?
Citera
2017-07-23, 10:40
Bannlyst
Citat:
Men på vilket sätt skulle det vara farligt? Alltså jag menar direkt livshotande. Likt benso+opiater=andningsdepp.
Om du menar alkohol och bzd så knappast letalt, visst kan du ha otur, men läs mina föregående poster så förstår du en aning mer. Alprazolam och klonazepam påfrestar tillsammans på membran, alkohol och valfri Benso gör det än mer, dock svårt att få ld50 om du ej har någon bakomliggande sjukdom.
Mvh
Citera
2017-07-23, 11:30
Medlem
KringExs avatar
Sväljer ni ikton eller lägger ni den under tungan? blir det någon effektskillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in