2016-08-16, 14:55
  #7549
Medlem
Lite nybörjarfrågor . Varför är det muskelavslappnande ? Fattas att det tas upp i blodet och skickar signaler till hjärnan och man blir avslappnade men hur kommer benzo till musklerna ? Får man sänkt ögonlock av terapudisk dos ? Och är det något som stannar kvar ?
Citera
2016-08-16, 14:56
  #7550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Upplever att jag fått större påsar under ögonen sedan jag tagit Ikto innan jag gått o lagt mig.

Är det jag som lurar mig själv eller kan det finnas något samband tro?

Du borde väl sova bättre och tyngre på benzo så borde varit tvärtom ? Men om någon annan kuning så vill jag också veta
Citera
2016-08-16, 15:09
  #7551
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Lite nybörjarfrågor . Varför är det muskelavslappnande ? Fattas att det tas upp i blodet och skickar signaler till hjärnan och man blir avslappnade men hur kommer benzo till musklerna ? Får man sänkt ögonlock av terapudisk dos ? Och är det något som stannar kvar ?

Om du läser FAQ:n om benso så kanske du förstår lite bättre hur dom fungerar muskelavslappnande, alternativt wikipedia.
Ja, man kan få hängiga ögonlock och se trött ut även av terapudisk dos.
Citera
2016-08-16, 18:18
  #7552
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Du borde väl sova bättre och tyngre på benzo så borde varit tvärtom ? Men om någon annan kuning så vill jag också veta
Har väldigt mörkt pigment, så får lätt påsar.

Har dock inte sovit så jävla bra, vetefan varför. Är liksom "klarvaken" när jag vaknar, fast samtidigt dåsig typ. Svårt o beskriva. Kan mycket möjligt vara att jag sover med öppet fönster också, skriks o härjas av somalierna runt 7 tiden varje dag och typ alltid runt då jag vaknar, så kan som sagt vara det.

Somnar fort som fan gör man iaf Råkade somna med headsetet på halva natten... Det om något lär inte vart bra hehe..
Citera
2016-08-16, 18:27
  #7553
Bannlyst
Fattar inte denna ,testat flera ggr. Händer inget. INGET

Har en polare som blir helt borta på dessa 4mg.....snacka om olika reaktioner på benzo
Citera
2016-08-16, 18:52
  #7554
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aderenalin
Fattar inte denna ,testat flera ggr. Händer inget. INGET

Har en polare som blir helt borta på dessa 4mg.....snacka om olika reaktioner på benzo

Mjo, vi reagarar alla olika
Citera
2016-08-17, 12:56
  #7555
Medlem
Hej! Käkat ikto 5 dagar i rad hade 30 från början men sista 2 dagarna har jag käkat 6 respektive 8 mg. Har jag nån nämnvärd at att vänta? Har 8,5mg som jag inte tänkt ta då jag inte vill äta mer än 5 dagar i rad. Vad tror ni guys? max 50 mg på 5 dagar vad har jag att vänta mig?
Citera
2016-08-17, 16:02
  #7556
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
För dom allra flesta sker en toleransökning med Klonazepam så hoppas inte på för mkt

Enligt min psykiatriker är klonazepam en av de bättre bensodiazepinerna då man sällan behöver höja dosen. Har själv 1-6 mg vid behov men klarar en vanlig dag på 2 mg. Har dock bara ätit denna dos drygt ett år så jag ska väl inte säga något än men detta är den benso som funkat bäst för mig.
Citera
2016-08-18, 19:55
  #7557
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucidacid
Hej! Käkat ikto 5 dagar i rad hade 30 från början men sista 2 dagarna har jag käkat 6 respektive 8 mg. Har jag nån nämnvärd at att vänta? Har 8,5mg som jag inte tänkt ta då jag inte vill äta mer än 5 dagar i rad. Vad tror ni guys? max 50 mg på 5 dagar vad har jag att vänta mig?
Har du bara ätit i 5 dagar i rad nu? Om det är första gången nu på länge, kommer du inte få at.
Beror helt på hur långt uppehåll du hade innan
Citera
2016-08-21, 22:41
  #7558
Medlem
Kungen av alla Benso!
Citera
2016-08-23, 03:06
  #7559
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Kungen av alla Benso!

Den var helt verkningslös för mig. Gjorde en testbeställning från BB med 10 av varje (Alprazolam, Diazepam och Klonazepam) och började med deras Rivotril. Då jag inte kände någon effekt på en tablett så intogs en till. Jag följde detta mönster under resten av dagen och innan jag visste ordet av, så var de slut. Ingen som helst märkbar effekt på mig.

Tråkigt, då den verkar vara väldigt uppskattad av andra.
Citera
2016-08-23, 03:15
  #7560
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Tråkigt, då den verkar vara väldigt uppskattad av andra.

Jag delar din besvikelse för klonazepam. +1 helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in