2017-07-18, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Han hade tydligen betalkort också. Det har inte använts, men om han varit på stationen och velat använda det till en ny tågbiljett så hade han kanske kunnat använda kortet.
Betalkortey hade inte använts när polisen kollade upp i början av försvinnandet, när de sedan fastslog att inget brott hade begåtts kollade de inte varje dag. Vem säger att han inte använt det de senaste 4 veckorna. Eftersom han är 22 år har inte föräldrarna mer tillgång till hans förehavanden med bankkort, uttag eller annan aktivitet o banken än vad dina eller mina föräldrar har.

När jag var 22 år visste inte mina föräldrar alls hur mycket pengar jag hade, mer än när jag sa att jag bara hade 120:- kvar och behövde handla lite mat - då satte de snällt över nån 500-ring, sen gick man på krogen ✌️Att man den hade betydligt mycket mer sa man ju inte 😜
Citera
2017-07-18, 12:46
Medlem
Jag tog en sväng runt Hallsberg i går kväll eftersom jag inte är riktigt bekant med området. Jag blev förvånad hur snårigt dungen norr om järnvägsbron är. Likaså "skogen" vid Ralavägen.

Stigen som syns över dungen på kartor som Eniro och Google är omöjlig att hitta (om man kommer från bron) om man inte vet om den. Jag har alltid tänkt mig att det är den vägen han gått men det tror jag inte. Man måste nog ha varit uppvuxen i Hallsberg för ett tag sedan för att veta om den. Jag hittade den inte ens trots att jag hade karta i mobilen.

I övrigt är det ett stängt staket runt hela Industrigatan så det går inte ens att komma mot Volvo den vägen utan att gå tillbaka mot "stan" eller gå Ralavägen och järnvägen. Patrik bör dock ha varit där på dagtid då grindarna säkert är öppna i staketet men då bara in till företagen där.

Något elskåp vid Woodys kan jag inte hitta. Jag hittade två i närheten. (Punkt 1 och 2 på kartan i länken.) Är det någon som vet var info kom ifrån att de hittats vid ett elskåp? 2:an..... ja.... mitt i "skogen" bredvid massa bikupor tror jag det var. Varför han skulle in där förstår jag inte i så fall. Kanske för att då gena på stigen mot stationen som sen tar slut.

I trapphuset på norra sidan stationen finns två kameror. Polisen bör ha sett om han gick ner där. I övrigt ser jag inga kameror på själva bron eller i trapphuset på södra sidan.

Punkt 1 Elskåp
Punkt 2 Elskåp
Punkt 3 Woodys
Punkt 4 Trapphus
Linjen är staketet.

Edit: Länken:
https://kartor.eniro.se/m/hnJB1
Citera
2017-07-18, 12:48
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Jag tror också att det kan vara så! Han kom in på malmö lärarhögskola i 2014 och det verkade som han hoppade av. Detta är bekräftat på hans facebook konto. Sen verkar det som han hoppade av och började studera i Falun istället för att helt enkelt komma bort från hans föräldrar eller pappa? Vi såg ju nyligen utbrottet han fick på en av medlemmarna där han kallade personen för ett pucko.

"För att helt enkelt komma bort från hans föräldrar."

Vems föräldrar menar du då? Eller menar du komma bort från sina föräldrar.

Det är många konstiga, och stundtals obegripliga, formuleringar i den här tråden. Det gör att missförstånden emellanåt står som spön i backen och att det som redan har klarlagts upprepas in absurdum.

Och som "lök på laxen" väljer vissa att kasta ut slumpvisa tecken (... / --- ?,,,,) som gör texten än mer obegriplig.

Den här tråden hade bara behövt vara en tredjedel så lång om folk kunde formulera sig och inte upprepa det som redan framkommit.
Citera
2017-07-18, 12:50
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peela
Om jag inte minns helt fel ska det ha varit norr om stationen.
Därav att de har letat nordöst.

De hade hoppats på fler övervakningsfilmer för att veta åt vilket håll Patrik gick. Visade sig att övervakningskameran vid gångbron bara filmar vissa tider, typ kväll. Det vill säga var den inte på när Patrik i så fall skulle ha gått över bron.

Det VERKAR definitivt, som om P "gått över bron!"
Citera
2017-07-18, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upuaut
Jag tog en sväng runt Hallsberg i går kväll eftersom jag inte är riktigt bekant med området. Jag blev förvånad hur snårigt dungen norr om järnvägsbron är. Likaså "skogen" vid Ralavägen.

Stigen som syns över dungen på kartor som Eniro och Google är omöjlig att hitta (om man kommer från bron) om man inte vet om den. Jag har alltid tänkt mig att det är den vägen han gått men det tror jag inte. Man måste nog ha varit uppvuxen i Hallsberg för ett tag sedan för att veta om den. Jag hittade den inte ens trots att jag hade karta i mobilen.

I övrigt är det ett stängt staket runt hela Industrigatan så det går inte ens att komma mot Volvo den vägen utan att gå tillbaka mot "stan" eller gå Ralavägen och järnvägen. Patrik bör dock ha varit där på dagtid då grindarna säkert är öppna i staketet men då bara in till företagen där.

Något elskåp vid Woodys kan jag inte hitta. Jag hittade två i närheten. (Punkt 1 och 2 på kartan i länken.) Är det någon som vet var info kom ifrån att de hittats vid ett elskåp? 2:an..... ja.... mitt i "skogen" bredvid massa bikupor tror jag det var. Varför han skulle in där förstår jag inte i så fall. Kanske för att då gena på stigen mot stationen som sen tar slut.

I trapphuset på norra sidan stationen finns två kameror. Polisen bör ha sett om han gick ner där. I övrigt ser jag inga kameror på själva bron eller i trapphuset på södra sidan.

Punkt 1 Elskåp
Punkt 2 Elskåp
Punkt 3 Woodys
Punkt 4 Trapphus
Linjen är staketet.

Det enda jag vet om elskåpet som stod utmed en väg (det syntes på fotot) är att efter det beskrivits utav vet ej vem , så åkte en tjej dit för att ta kort på elskåpet ifrån.vägen.På vilken tråd det fotot visades ,vet jag tyvärr inte.
Citera
2017-07-18, 13:31
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/889518-polisen-darfor-har-vi-slutat-leta-efter-patrik
Citat:
Den senaste sökinsatsen polisen gjorde var för omkring två veckor sedan, som pågick i några dagar.

– Vi har kört med våra hundar och allt vi kan, där det finns relevanta saker att gå på.

Det säkraste spåret: Övervakningsbilder

Det senaste säkra spåret av Patrik är från Hallsberg station, där han på en övervakningsfilm ses gå av tåget med två väskor. Dessa väskor hittades en bit bort från stationen, på olika platser.

Polisen har därefter noggrant sökt igenom ett fem kilometer långt område, från Hallsbergs station till Hällabrottet.
Det är längre än 5 km. Har de sökt i stråk eller överallt?
Citat:
Finns det någon anledning att tro att något har hänt?

– Erfarenhetsmässigt är det väldigt få fall där någon har varit borta så här länge utan att de har gjort något, säger Tyssell.

En förundersökning har inte inletts eftersom polisen inte misstänker något brott.

– Vi kan rent krasst inte göra polisära resurser när vi inte vet vad vi ska göra, säger Tyssell.

Citat:
Ursprungligen postat av Upuaut

Punkt 1 Elskåp
Punkt 2 Elskåp
Punkt 3 Woodys
Punkt 4 Trapphus
Linjen är staketet.

Bra! Mer sånt. Kan i och för sig ha varit lite mindre grönska och färre brännässlor osv 22 maj men oavsett, hur lätt är det att söka där? Det har varit bilder postade förut på en blå elbyggnad. Det var där väskan hittades? Var inte bevakningskamerorna i gångtunneln påslagna bara kväll/natt?
Citera
2017-07-18, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Betalkortey hade inte använts när polisen kollade upp i början av försvinnandet, när de sedan fastslog att inget brott hade begåtts kollade de inte varje dag. Vem säger att han inte använt det de senaste 4 veckorna. Eftersom han är 22 år har inte föräldrarna mer tillgång till hans förehavanden med bankkort, uttag eller annan aktivitet o banken än vad dina eller mina föräldrar har.

När jag var 22 år visste inte mina föräldrar alls hur mycket pengar jag hade, mer än när jag sa att jag bara hade 120:- kvar och behövde handla lite mat - då satte de snällt över nån 500-ring, sen gick man på krogen ✌️Att man den hade betydligt mycket mer sa man ju inte 😜

Polisen har ju kollat mobil och kontokort flera gånger. Inga tecken.
Finns heller inga tecken på att han plockat ut större summa innan försvinnandet.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/889518-polisen-darfor-har-vi-slutat-leta-efter-patrik
Citera
2017-07-18, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Det är några andra saker som jag har svårt att sluta fundera på...

Kvinnan på tåget, hon med mobilen - vem är det? Varför har hon inte uttalat sig nånstans? Eller till någon som släpper info sen.

Och de andra på tåget, varför har ingen gått ut med att de sett/pratat/åkt med Patrik? I dag kan inte ett litet tågstopp ske utan att någon meddelar pressen att de sitter och är törstiga, inte en cykelpunktering kan ske utan att "vittnen" träder fram.

Och hans kompisar. Hur har han lyckats få vänner som är tysta, som inte på något sätt tar chansen att få några minuter i rampljuset?
ja,har tänkt samma sak,jädra skumt detta...
Citera
2017-07-18, 14:27
Medlem
Jag blir fan provocerad och borde definitivt sluta läsa i HP. Pappans utspel

"Tur ni frivilliga ställer upp och söker när samhällets resurser tar semester."

får mig att se rött.

Är det NÅN i den där gruppen som är beredd att betala så mycket skatt att ALLA 7000 som försvinner i Sverige varje år, varav ett trettiotal liksom inte alls kommer tillbaka, ska kunna sökas med fullt manskap i två månader? På allvar?

Är det NÅN i den där gruppen som inte hävdar sin rätt till semester (om de har nåt jobb då)? Men de kanske tycker att vi ska överanställa poliser så att vi kan gå med full styrka hela sommaren och i princip dubbel styrka övrig tid. Eller kanske ska poliser inte få ha semester, det kanske är ett kall.

Är det NÅN i den där gruppen som kan tala om var polisen ska leta? Eller menar de att samhällets resurser ska söka av alla platser där nån tror sig ha sett en ung kille i ljusa byxor? Köping, Västerås, Eskilstuna, Göteborg, Grängesberg mm mm.

Är det INGEN i den där gruppen som ser nån skillnad på en vuxens försvinnande nästan 8 veckor gammalt kontra en sexårings försvinnande samma dag? Det var rejält pådrag här i Hallsberg samma vecka som P försvann, med både skallgång och helikopter.

Gruppens motto kanske borde vara Sans och balans!
Citera
2017-07-18, 14:29
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zingoita
ja,har tänkt samma sak,jädra skumt detta...

Samma tanke här. Skol-och klasskamrater var ju aktiva i letandet första veckan och intervjuades då av tidningar. Sedan blev det dödstyst. På alla plan. Väldigt märkligt.

Det enda lilla tecknet jag sett på "privat rapportering" är i början när en tjej meddelade att hennes mamma (tror jag det var) satt på samma tåg som Patrik och uppmärksammade att han inte hade blommiga skor utan brun/beiga.
Citera
2017-07-18, 14:36
Medlem
Liberty75s avatar
Va? Sa pappan så? Så dåligt!!

Han är inte centrum av universum - han är en av tusentals sörjande och oroliga anhöriga till folk som försvinner, blir skadade, mördade, begår självmord m.m. Det är illa nog och väldigt, väldigt tragiskt. Men det finns fler än han i samhället som behöver hjälp.

Inte många försvinnanden har fått så här mycket fokus. Det verkar som om han inte kan få nog av uppmärksamheten.
Citera
2017-07-18, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Jag blir fan provocerad och borde definitivt sluta läsa i HP. Pappans utspel

"Tur ni frivilliga ställer upp och söker när samhällets resurser tar semester."

får mig att se rött.

Är det NÅN i den där gruppen som är beredd att betala så mycket skatt att ALLA 7000 som försvinner i Sverige varje år, varav ett trettiotal liksom inte alls kommer tillbaka, ska kunna sökas med fullt manskap i två månader? På allvar?

Är det NÅN i den där gruppen som inte hävdar sin rätt till semester (om de har nåt jobb då)? Men de kanske tycker att vi ska överanställa poliser så att vi kan gå med full styrka hela sommaren och i princip dubbel styrka övrig tid. Eller kanske ska poliser inte få ha semester, det kanske är ett kall.

Är det NÅN i den där gruppen som kan tala om var polisen ska leta? Eller menar de att samhällets resurser ska söka av alla platser där nån tror sig ha sett en ung kille i ljusa byxor? Köping, Västerås, Eskilstuna, Göteborg, Grängesberg mm mm.

Är det INGEN i den där gruppen som ser nån skillnad på en vuxens försvinnande nästan 8 veckor gammalt kontra en sexårings försvinnande samma dag? Det var rejält pådrag här i Hallsberg samma vecka som P försvann, med både skallgång och helikopter.

Gruppens motto kanske borde vara Sans och balans!
Gruppen borde byta namn till "Narcissisten och egocentrikerna". Lämnade gruppen och har inte ångrat det en sekund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in