2018-07-03, 17:15
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Förlåt, jag hade bara någon minut på mig att hasta igenom nyheterna så jag tog fel.. Brukar länka dessutom så det var dumt att jag åtminstone inte hann det. Tack snälla för att du rättar till det!

Inget att be om ursäkt över. Det är lätt hänt 😊
Citera
2018-07-10, 11:23
Medlem
När kollade polisen hans bankkonto sist?
Citera
2018-07-11, 20:00
Medlem
Snubban007s avatar
Det är så tyst runt P och hans försvinnande. Går inte en dag utan att jag tänker på om han har hittats, hur familjen mår i denna hemska ovissheten...

Mps gör inga fler sök heller förstår jag.. och inte fikk heller.. och inga fler observationer..

Så jävla hemskt att någon bara kan försvinna så här, utan ett spår.. 🙈

Fortfarande inga vänner eller bekanta som skriver i tråden, vilket jag återigen vill poängtera att jag både förstår och respekterar.. men för oss som inte kände P eller har någon bekant som kände honom etc, så hade det ju varit så värdefullt att få veta hur det pratas om hans försvinnande..
Citera
2018-07-11, 21:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den vidriga och tärande ovissheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Det är så tyst runt P och hans försvinnande. Går inte en dag utan att jag tänker på om han har hittats, hur familjen mår i denna hemska ovissheten...

Mps gör inga fler sök heller förstår jag.. och inte fikk heller.. och inga fler observationer..

Så jävla hemskt att någon bara kan försvinna så här, utan ett spår.. 🙈

Fortfarande inga vänner eller bekanta som skriver i tråden, vilket jag återigen vill poängtera att jag både förstår och respekterar.. men för oss som inte kände P eller har någon bekant som kände honom etc, så hade det ju varit så värdefullt att få veta hur det pratas om hans försvinnande..

Samma med mig. Tänker ofta på hans försvinnande.

Ja du har helt rätt att det är något fruktansvärt när en person försvinner och att det förblir ouppklarat. Har pratat med många anhöriga till personer som har försvunnit för alltid. Det värsta, enligt dem, är denna vidriga ovisshet. I ett mycket omskrivet fall så har anhöriga fått leva med denna tärande ovisshet i hela 53 år. De har varit tvungna att acceptera detta fastän de inte har velat det. Ändå poppar detta upp hos dem med jämna mellanrum med bl. a. frågorna: Vad hände och varför?
Citera
2018-07-11, 21:52
Medlem
Det är faktiskt skrämmande hur många som bara försvinner och aldrig hittas.
Citera
2018-07-11, 22:05
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Samma med mig. Tänker ofta på hans försvinnande.

Ja du har helt rätt att det är något fruktansvärt när en person försvinner och att det förblir ouppklarat. Har pratat med många anhöriga till personer som har försvunnit för alltid. Det värsta, enligt dem, är denna vidriga ovisshet. I ett mycket omskrivet fall så har anhöriga fått leva med denna tärande ovisshet i hela 53 år. De har varit tvungna att acceptera detta fastän de inte har velat det. Ändå poppar detta upp hos dem med jämna mellanrum med bl. a. frågorna: Vad hände och varför?

Samma här, en bekant vars bror försvann för över 20 år sedan.. utan ett spår.. och inga ledtrådar etc.. fruktansvärt! 😔🙈
Hoppas att P's familj en dag får svar, och det snart!
Citera
2018-07-11, 22:07
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonelyness
Det är faktiskt skrämmande hur många som bara försvinner och aldrig hittas.

Ja verkligen skrämmande! 😔 och i P's fall har ju eftersök och spridning av efterlysning varit enormt stor om man jämför med många andra försvinnanden ... och ändå, inte ett spår!
Citera
2018-07-11, 22:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hoppas på ett något slags avslut.

Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Ja verkligen skrämmande! 😔 och i P's fall har ju eftersök och spridning av efterlysning varit enormt stor om man jämför med många andra försvinnanden ... och ändå, inte ett spår!

I detta fall ser man klart och tydligt att det spelar ingen roll hur mycket eftersök och uppmärksamhet ett fall får. Det har ändå förblivit ouppklarat. Man kan inte mycket göra tyvärr och det är bara att hoppas att det löses så att anhöriga slipper ovissheten och på så sätt få ett slags avslut.
Citera
2018-07-28, 11:09
Medlem
Mojoyoyos avatar
Artikel om (b.la) Patrik högst upp på Expressens sajt idag: https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/sista-bilden-pa-sparlost-forsvunna-adrianna-24/
Citera
2018-07-28, 14:45
Medlem
notknapparens avatar
Det här är första gången jag sett denna information om att Patrik kan ha hamnat i en psykos DAGAR innan försvinnandet. Det stärker den misstanke om att han i ett psykotiskt tillstånd klev av tåget.

Kanske det framkommit i samtal med hans klasskompisar på Gotlandsresan att han inte bara var deprimerad utan att det var mer som inte stod rätt till?

”Men tiden före försvinnandet var han deprimerad. Patriks pappa Jörgen tror att det var i samband med det hårda arbetet för att komma in på musikhögskolan som Patrik började må dåligt och att han kan ha hamnat i en psykos dagar före försvinnandet.”

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/sista-bilden-pa-sparlost-forsvunna-adrianna-24/
Citera
2018-07-28, 21:52
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det här är första gången jag sett denna information om att Patrik kan ha hamnat i en psykos DAGAR innan försvinnandet. Det stärker den misstanke om att han i ett psykotiskt tillstånd klev av tåget.

Kanske det framkommit i samtal med hans klasskompisar på Gotlandsresan att han inte bara var deprimerad utan att det var mer som inte stod rätt till?

”Men tiden före försvinnandet var han deprimerad. Patriks pappa Jörgen tror att det var i samband med det hårda arbetet för att komma in på musikhögskolan som Patrik började må dåligt och att han kan ha hamnat i en psykos dagar före försvinnandet.”

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/sista-bilden-pa-sparlost-forsvunna-adrianna-24/

Jag reagerade lite på det också. Men en psykos kan ju hålla i sig.
Citera
2018-07-28, 21:57
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Har den döde identifierats ännu?

Identifierad vet jag inte, men troligen är det den man som körde vattenskoter några dagar tidigare och försvann. Med reservation att jag blandar ihop det med något annat försvinnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in