2017-07-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ska bli intressant när "Ohprost ", kommer tillbaka in här med foton och privatobservation under sin eftermiddag i Hallsberg utmed två vattendrag vi såg som möjliga att Patrik vandrat till,en liten igenvuxen sjö,och en liten tjärn som Ohprost och hans hund vet om. Han tänkte ju även knacka på på den gård som ligger intill de här vattenhålen.
Så vãntar med spänning på resultatet.
Ohprost är snäll som letar efter om Patrik drunknat.
Heder åt Ohprost som vågar ge sig ut på privatsök efter sitt jobb.

Jag har varit vid sjön i Hällabrotttet eftersom det fanns en obs i närheten. Det gick en smal grönbeklädd bilväg som gick ned dit. Svängde av vid Borg´s motor till höger och strax efter höger igen.
Kunde inte se något i sjön förutom lite fiskar som vakade. Gick med min hund runt sjön så långt jag kunde, jag såg inga spår alls.
Kom inte helt runt sjön då det blev ett mycket brett dike av gjyttja. Det var streckan från gården och till vänster där jag gick. För att komma dit kan man ta sig över gravfälten på kullen.
Men som sagt såg jag inget flyta omkring någonstans.
Men har det gått 2 månader så kan man kanske inte förvänta sig det..
Har försökt lägga upp bilder på tinypic men har bara fått error när jag försöker se dem!?

Jag åkte också vägen vid Dollarstore där man tydligt ser åkern där väskan låg. Tar in höger där och där är det en nybyggd grusväg som leder fram till järnvägen som man kan korsa för att vidare ta sig mot Sannahed/Hällabrottet. Ganska så långt att gå men visst inte omöjligt.
Ser inga vattenfyllda diken.. djupa diken men torrlagda.
Vid Ralabonden finns det däremot ett bredare dike som är vattenfyllt och igenväxt.

Om P har gått denna långa väg och hamnat i Hällabrottet så måste han ha känt till sjön där om han inte gick uppe på väg 52 och såg sjön därifrån. Och om det var där han gick ned så var det där jag inte nådde fram, men från håll såg jag inget konstigt.
Har bara svårt att förstå varför han skulle gå dit? Om han ville dränka sig kunde han gåt upp i centrum och gjort det i puttlabäcken.. inte så länge sedan det var en som gjorde det.
Citera
2017-07-27, 20:19
Medlem
zippzons avatar
Intressant svar från Pappani HP tråden

Citat:
J**gen Lin***ldt Låt mig säga så här. Jag tror inte längre att han gick av i Hallsberg av misstag utan att han mådde så dåligt så när de här 4 störiga ungdomarna klev på i Hallsberg och förde liv, i den tidigare så lugna vagnen där bara kvinnan vistats så stod inte Patrik ut till utan lämnade vagnen efter 10 minuter.

Vi har verkligen försökt få polisen på alla sätt och vis att göra mer.

Det finns inget vi utelämnar men ni som tycks veta att det döljs något får gärna lösa det hela som varken vi anhöriga, polisen eller sökorganisationerna än så länge klarat.

det fetade precis vad vi/jag tror oxå
Senast redigerad av zippzon 2017-07-27 kl. 20:25.
Citera
2017-07-27, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
jag har uppfattat det som att det backar ut därifrån ,kan ha fel
När Patrik går en bit längre bort från kameran, så ser det ut som om han hajar till, eller tittar till på något mot kameran, alltså han har ansiktet vänt mot kameran, sen går han vidare och försvinner ur bild. Eller? Vad tror ni?
Citera
2017-07-27, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag missade det sista, det fetade.
Där har du fel, helt fel enligt min uppfattning.
Hur han försvann, varför, och hur han tänkte: Det är där ledtrådarna finns till vad som hänt, var man ska leta.
Jag tror också att han är död.
Om han har blivit förvirrad och dött är det kanske andra ställen att leta på än om han beslutat sig för att ta sitt liv.
Okej, så om han är våldtagen på Gotland så befinner han sig sannolikt på en annan plats än om hans pappa tyckte han var en bortskämd bögunge? Du får jätte gärna utveckla det där. Väntar med spänning och popcorn. Åter igen, det är trams och flumteorier som inte för tråden framåt, eller ökar chanserna att han skall hittas. Det enda det gör är att det försvårar livet för P (om han lever) och hans anhöriga. Men det skiter ju tydligen du i?

Nä, om någon försvinner med en depression så har det efter två månader ingen jävla betydelse alls varför han fick den, för att öka chanserna att hitta honom. Eftersom det sannolikt inte ligger brott bakom så spelar det ingen jävla roll alls om han var gay, blev våldtagen eller dumpad på Gotland. Om det nu spelar roll kan du ju förklara då för mig vad som skiljer vilken teori åt vad gäller plats? Så om hans mamma går ut i media och säger "Jo, så här är det, Pappa J pillade P i stjärten när han var fem och nu hände det på båten igen med en klasskamrat, då bröt han ihop". Då är utgången annorlunda än om mamma går ut i media och berättar att "Patrik bröt i ihop på Gotland för hans kompis Jocke retade honom och sa att han hade en liten penis och smiskade sedan honom med en lakritsrem på rumpan." För att överhuvudtaget kunna svara på det måste du vara Patrik, Eller känna honom på en nivå som inte ens föräldrarna gör, så nej. Glöm det... Det är bara Evaveva som kan svara på hur Patrik tänker
Citera
2017-07-27, 20:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Jag har varit vid sjön i Hällabrotttet eftersom det fanns en obs i närheten. Det gick en smal grönbeklädd bilväg som gick ned dit. Svängde av vid Borg´s motor till höger och strax efter höger igen.
Kunde inte se något i sjön förutom lite fiskar som vakade. Gick med min hund runt sjön så långt jag kunde, jag såg inga spår alls.
Kom inte helt runt sjön då det blev ett mycket brett dike av gjyttja. Det var streckan från gården och till vänster där jag gick. För att komma dit kan man ta sig över gravfälten på kullen.
Men som sagt såg jag inget flyta omkring någonstans.
Men har det gått 2 månader så kan man kanske inte förvänta sig det..
Har försökt lägga upp bilder på tinypic men har bara fått error när jag försöker se dem!?

Jag åkte också vägen vid Dollarstore där man tydligt ser åkern där väskan låg. Tar in höger där och där är det en nybyggd grusväg som leder fram till järnvägen som man kan korsa för att vidare ta sig mot Sannahed/Hällabrottet. Ganska så långt att gå men visst inte omöjligt.
Ser inga vattenfyllda diken.. djupa diken men torrlagda.
Vid Ralabonden finns det däremot ett bredare dike som är vattenfyllt och igenväxt.

Om P har gått denna långa väg och hamnat i Hällabrottet så måste han ha känt till sjön där om han inte gick uppe på väg 52 och såg sjön därifrån. Och om det var där han gick ned så var det där jag inte nådde fram, men från håll såg jag inget konstigt.
Har bara svårt att förstå varför han skulle gå dit? Om han ville dränka sig kunde han gåt upp i centrum och gjort det i puttlabäcken.. inte så länge sedan det var en som gjorde det.

Puttlabäcken.
Hittar inte den?
Har frågat tidigare, Ralaån, hur bred och djup är den. Är Puttlabäcken en av de mindre bäckar som löper från Ralaån?
Citera
2017-07-27, 20:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Stackars föräldrar.
De borde verkligen inte behöva svara på sådana frågor.
Man önska att de hade någon vettig människa som kunde hjälpa dom med det.
Citera
2017-07-27, 20:36
Medlem
Citat:

Oj, bra att du har ett bra inflytande
Citera
2017-07-27, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jag ber om ursãkt för mitt överdrivna tänkande och skrivande härinne mvh den rosa- fluffiga skumtomten "evaveva".
Tack för att du fick mig på rätt köl, abdulla med den stora kastrullen.......

Det skrammlar en hel del om dej.....
Jaa.. Nu ska ju inte du ha hela äran, du är inte ensam.
Men ta du och putsa din Carpe diem väggtext så skall jag sluta skramla! =) <3
Jag låter värre än det är... Du vill bara väl. Jag vet det. Men vafan... Någon måtta får det väl vara
Citera
2017-07-27, 20:40
Medlem
Citat:
Puttlabäcken.
Hittar inte den?
Har frågat tidigare, Ralaån, hur bred och djup är den. Är Puttlabäcken en av de mindre bäckar som löper från Ralaån?
Puttlabäcken löper nedanför ica maxi bort mot coop forum och vidare ca 100 till 200 meter från stationen. en bäck som är ca 2 meter bred. Men riktningen dit stämmer inte med vart väskorna hittades då det är motsatt håll.
Citera
2017-07-27, 20:41
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Oj, bra att du har ett bra inflytande

trist att pappan behöver svara på det men ett antal (damer) va ganska vassa och ville ha ett svar ,all heder åt pappan som stillade nyfikenheten iaf .
men genast börjar man ju då fundera på om Psykos teorin inte är naggad i kanten automatiskt oxå
Citera
2017-07-27, 20:41
Medlem
Citat:
* Ja, och det är nu man börjar tänka att han verkligen måste ha blivit förvirrad på något sätt. Inget stämmer ju om han hade tänkt efter....

och inte frågar han heller.....bara går ut ur tåget....kvinnan satt ju där. Han passerar 2 personer på perrongen..... inte frågar han dom heller....

* Eller så tar han ett impulsivt beslut....

Nu vet vi ju inte exakt när kvinnan och Patrik sa så till varandra. Det kan ju ha varit en god stund innan.

Och vi vet ju inte exakt hur de satt i förhållande till varandra heller. Kanske satt de så att de satt lite för sig själva upptagna med sina grejor och kände att de inte behövde prata med varandra mer. Lite som en avslutningsfras på ett samtal bara (nu är vi färdiga med det här samtalet, men vi ses sen vid Mjölby).

Men du notknapparn visst hade det varit mer rekordeligt att säga : vi kommer i vilket fall att (tvingas se varann, i vagnen) ses ÃNDA FRAM till Mjölby,sen får vi se om vi orkar se varandra mer framme i Mjölby....
...och välja tåg utifrån det..
Senast redigerad av evaveva 2017-07-27 kl. 20:45.
Citera
2017-07-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Jaa.. Nu ska ju inte du ha hela äran, du är inte ensam.
Men ta du och putsa din Carpe diem väggtext så skall jag sluta skramla! =) <3
Jag låter värre än det är... Du vill bara väl. Jag vet det. Men vafan... Någon måtta får det väl vara

Ja,jo,hahaha....
"-Lev i nuet" gör jag ,men tänker bakåt ibland,och vi måste ju tänka lite bakåt nãr det gäller Patriks vandring....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-27 kl. 20:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in