Citat:
Ska bli intressant när "Ohprost ", kommer tillbaka in här med foton och privatobservation under sin eftermiddag i Hallsberg utmed två vattendrag vi såg som möjliga att Patrik vandrat till,en liten igenvuxen sjö,och en liten tjärn som Ohprost och hans hund vet om. Han tänkte ju även knacka på på den gård som ligger intill de här vattenhålen.
Så vãntar med spänning på resultatet.
Ohprost är snäll som letar efter om Patrik drunknat.
Heder åt Ohprost som vågar ge sig ut på privatsök efter sitt jobb.
Så vãntar med spänning på resultatet.
Ohprost är snäll som letar efter om Patrik drunknat.
Heder åt Ohprost som vågar ge sig ut på privatsök efter sitt jobb.
Jag har varit vid sjön i Hällabrotttet eftersom det fanns en obs i närheten. Det gick en smal grönbeklädd bilväg som gick ned dit. Svängde av vid Borg´s motor till höger och strax efter höger igen.
Kunde inte se något i sjön förutom lite fiskar som vakade. Gick med min hund runt sjön så långt jag kunde, jag såg inga spår alls.
Kom inte helt runt sjön då det blev ett mycket brett dike av gjyttja. Det var streckan från gården och till vänster där jag gick. För att komma dit kan man ta sig över gravfälten på kullen.
Men som sagt såg jag inget flyta omkring någonstans.
Men har det gått 2 månader så kan man kanske inte förvänta sig det..
Har försökt lägga upp bilder på tinypic men har bara fått error när jag försöker se dem!?
Jag åkte också vägen vid Dollarstore där man tydligt ser åkern där väskan låg. Tar in höger där och där är det en nybyggd grusväg som leder fram till järnvägen som man kan korsa för att vidare ta sig mot Sannahed/Hällabrottet. Ganska så långt att gå men visst inte omöjligt.
Ser inga vattenfyllda diken.. djupa diken men torrlagda.
Vid Ralabonden finns det däremot ett bredare dike som är vattenfyllt och igenväxt.
Om P har gått denna långa väg och hamnat i Hällabrottet så måste han ha känt till sjön där om han inte gick uppe på väg 52 och såg sjön därifrån. Och om det var där han gick ned så var det där jag inte nådde fram, men från håll såg jag inget konstigt.
Har bara svårt att förstå varför han skulle gå dit? Om han ville dränka sig kunde han gåt upp i centrum och gjort det i puttlabäcken.. inte så länge sedan det var en som gjorde det.
Någon måtta får det väl vara