Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Håller med dig. Ångrar snart att jag började läsa alla trådar om P.
Men din undran om varför kvinnan med mobilen satt kvar på tåget är egentligen inte så konstigt eftersom vad jag fattat att Hallsberg ej var slutstationen
Ne precis.Hon beteede sig helt normalt ju efter sin planering.
Det tråkiga var ju att om inte Patrik blivit så till sig att han efter ett antal minuters väntan (han hade trott (enligt mamman ; att det bara först var ett tågstopp, vilket som helst utmed resan ) , fått för sig att-Nää ! vi är nog antagligen faktiskt framme nu....-mamma !Jag är ju framme i Mjölby,vi hörs, när jag kommit på nästa tåg!...
Det är vad jag hört ifrån mamman när jag skrev med henne.
Det knepiga i detta tågdrama är att när man/typ jag., sitter där och väntar på att tåget skall köra vidare,backandes bakåt idiotiskt nog,så beteer sig Alltid lokföraren lika mystiskt (egentligen inte utifrån tåggång,Men!för en ovetandes orolig individ, myyyycket mystiskt !) ).
Lokföraren tar sin jacka under armen, sin portfölj i näven och GÅR UT ur tåget!! En ni med ?
Varför då, undrar ni ?
Jo , eftersom det är ett tåg med två lok., ett fram,och ett bak,för att just kunna köra., som i detta fall "bakåt".Tåg kan ju typ inte böjja sig runt som en orm (idiotisk kommentar , men men..)
Vet att lokföraren tycker det är enklare att ta yttervägen till andra änden utav tåget., istället för att öppna och stänga dörrarna mellan vagnarna för att komma framåt,ej heller snubbla över någons resväska i mittgången, eller kanske någons hund...
Då det klart att Patrik kan ha reagerat.!!! Och tänkt,fasen också, kaptenen( i. detta fall lokföraren) ,lämnar skeppet.! Alltså är färden slut!
Sen agerade Patrik efter det, talade om för sin mor. vad som försegick och tog det säkra (enligt honom),
före det osäkra och gick av.....
E ni med?