2017-07-18, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja fy!
Men hur skulle han ha en aning om godståget skulle söderut eller norrut?

Om han var i någon slags psykos och kanske kände sig förföljd, så ville han kanske bara fly utan att bry sig om åt vilket håll tåget gick?
Citera
2017-07-18, 10:58
Medlem
zippzons avatar
och nu har "rutkartan" kommit tillbaka på HP iaf ;-)

jag visste att något skulle ske i sekt-gruppen idag för att få bort lite fokus från MPS söket ....
Senast redigerad av zippzon 2017-07-18 kl. 11:01.
Citera
2017-07-18, 11:00
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Precis, han kan ha gått varsomhelst. Men varför är Kumla rimligt? Enda säkra spåret är P på stationen än så länge, det är mest sannolikt att det är han som dumpat väskan och ryggsäcken där de hittades, men ingen vet. När man trodde att placeringen äntligen fastställts är det som du skriver, att helt från ingenstans kommer nya uppgifter att sen var på stationen!?

Rutnätskartan som lades ut för nån månad sedan i HP gruppen hade stationen nere i vänstra hörnan, dvs den täckte nordöst om stationen. Andra delar verkade inte vara intressanta då, för någon vecka sedan ville gruppen komma i kontakt med markägaren där väg 52 och 51 korsades, nordöst om Hallsberg. Hade han velat åt det hållet borde han hoppat av i kumla då tycker jag.

För det finns väl inget som pekar åt vilket håll från stationen han gått, förrutom väska/ryggsäck som fortfarande är ovissa. Men ändå läggs fokus åt ett visst håll.

Jag håller med dig, det finns ett stort "söderut" också. Hur noggrant har det sökts där?

Tidigare idag skriver ju någon att det är felaktigt att väskan skulle ha hittats på perrongen. Det var ju en tidningsuppgift nyligen. Det som pekar norrut är då väskfynden norr om stationen plus det vittnesmål att han kan ha setts på väg in i ett skogsområde i Sannahed nordost om Hallsbergav någon. (Inte klarlagt om det var just P.)

Om det var han som någon såg i Sannahed, så ligger Kumla därifrån en halvmil åt nordväst och stenbrott-sjöarna i Hällabrottet en knapp mil åt nordost. Skogen precis sydost om Kumla har folk observerat sök-folk vid, men omfattningen på söken går ju MPS eller FIKK inte ut med.
Citera
2017-07-18, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
och nu har "rutkartan" kommit tillbaka på HP iaf ;-)

jag visste att något skulle ske i sekt-gruppen idag för att få bort lite fokus från MPS söket ....

Men kommentarerna där skrivs tydligen i sand, för de försvinner. Nån som blev lite putt över att inte få stående ovationer över sin fina karta, kanske?
Citera
2017-07-18, 11:07
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Men kommentarerna där skrivs tydligen i sand, för de försvinner. Nån som blev lite putt över att inte få stående ovationer över sin fina karta, kanske?

kan vara så hon va ju rätt "putt" igår ;-)
Citera
2017-07-18, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Om han var i någon slags psykos och kanske kände sig förföljd, så ville han kanske bara fly utan att bry sig om åt vilket håll tåget gick?

Jo.....men isåfall, om det gått till på det sättet , lãr han "vara försvunnen "nu och föreviga tider ..."
Finns ju ingen som är anställd att åka med dressin då och då, för att leta efter förolyckade människor.
Förlåt för de starka orden...
Senast redigerad av evaveva 2017-07-18 kl. 11:11.
Citera
2017-07-18, 11:11
Medlem
Citat:
Jo.....men isåfall, om det gått till på det sättet , lãr han "vara försvunnen "nu och föreviga tider ...
Finns ju ingen som är anställd att åka med dressin då och då, för att leta efter förolyckade människor.
Forlåt för de starka orden...

Nej, då lär han inte dyka upp, vare sig i Göteborg eller någon annanstans...men som sagt var, det är ju bara en fundering jag haft, inget annat.
Citera
2017-07-18, 11:14
Medlem
Citat:
Inget illa ment, men hur kul är det att vara kvar i Hallsberg med endast 400 kr på fickan och en oladdad telefon?
Egentligen vet ingen mer än Patrik hur mycket pengar han har.
Citera
2017-07-18, 11:15
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Inget illa ment, men hur kul är det att vara kvar i Hallsberg med endast 400 kr på fickan och en oladdad telefon?

Han hade tydligen betalkort också. Det har inte använts, men om han varit på stationen och velat använda det till en ny tågbiljett så hade han kanske kunnat använda kortet.

Citat:
Vet att när jag åker det tåget en måndagseftermiddag är vi typ bara 3-4pers på hela tåget (2-3vagnar), så så många vittnen kanske inte fanns i vagnen.....

Men det slog mig en sak precis nu ;att han inte undrade över varför kvinnan han lånade mobilen utav, satt kvar..på en slutstation.om de nu som han trodde, hade kommit fram till Mjölby

Det är en bra fråga. Min teori är att han antingen inte haft koll på geografin och vilken ort som är slutstation (han visste bara att han skulle byta), eller att det logiska tänkandet inte fungerade där och då, pga psykisk ohälsa.

Citat:
Citat pudellus //Det där första var ju ett förtydligande svar till en som inte verkar hängt med i tråden (iofs ganska förståeligt vid det här laget). Dvs Kumlahållet är rimligt att tänka sig.

P. kan ju ha gått i vilken riktning som helst. Ingen vet. Kanske slängde han ifrån sig ryggsäcken och sedan vände 180 grader. Det är också märkligt att det plötsligt kommer uppgifter om en lämnad rullväska på perrongen. Någon har antingen fel om perrongen, eller också har en massa folk blivit rejält felinformerade i snart två månader att den väskan skulle ha hittats en bit norrut.

Hälsotillståndet är enligt vad andra människor upplevt och berättat. Jag tycker att det är lite konstigt att han kunde låna en mobil på tåget och framstå som normal (?) och kort därefter fly hela scenen så att säga. Vad hände egentligen?//slut på citat.

//Min tanke:Usch , jag gillar inte när folk ( ingen speciell nämd )
då mitt i alltihop skriver att de ifrån ett medium fått veta att P. har hängt sig just inne i Ormhults skog, då vill man ju att de tittar noga därinne.
Samtidigt som jag inte tror på medium., så då blir man liksom ställd....hmm....kommentar på detta..?
Jag tror inte på medium heller, men det skadar väl inte om de kollar det området om det ligger inom gångavstånd från Hallsberg.
Citera
2017-07-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Egentligen vet ingen mer än Patrik hur mycket pengar han har.
Ja du har rätt, tänk om han fick sitt stipendium på en bankavi, och tog ut pengarna på en bank i Hallsberg...

Det märks ju inte på ett bankkort.
Men det klart att gå omkring med 7000 på fickan är nog ingen hit.
Han kanske skaffade sig ett nytt bankkonto.
Föräldrar eller polis kan väl inte kolla upp det , eller?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-18 kl. 11:34.
Citera
2017-07-18, 11:32
Medlem
zippzons avatar
nu är Ex-admin igång i nya karttråden ,dags att ta fram popcorn igen ;-)

Citat:
Ann*li Ferg*us Jag gör gärna karta senare men anser tidpunkten att lägga ut ett sådant här inllägg är helt malplacerat. Man undrar återigen varför fokus tas bort från en välorganiserad sökinsats som MP ska hålla, där det är avgörande att många personer är på plats för att kunna söka av ett viktigt område.

hon har onekligen en viktig poäng !
Senast redigerad av zippzon 2017-07-18 kl. 11:36.
Citera
2017-07-18, 11:41
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ja du har rätt, tänk om han fick sitt stipendium på en bankavi, och tog ut pengarna på en bank i Hallsberg...

Det märks ju inte på ett bankkort.
Men det klart att gå omkring med 7000 på fickan är nog ingen hit.
Han kanske skaffade sig ett nytt bankkonto.
Föräldrar eller polis kan väl inte kolla upp det , eller?

man kan ju även föra över pengar till någon annans kort och använda det eller helt enkelt ha 2 kort +byta simkort och vips har man både pengar och mobil som ingen vet om !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in