2017-07-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Läs domen då!!

https://minfil.org/f5z6T3b6b9/Solna-...2017-06-09.pdf

Kan du inte lägga upp den någonstans så man slipper ladda ned massa skit?
Citera
2017-07-09, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bifnaked
Detta beror, som jag förstår det på uppsåtet dvs det sätt på vilket domen sprids. Det skulle tex eventuellt inte vara ok att skicka hem den till någon av den dömdes släktingar. Men är inte någon höjdare vad gäller juridik.

Det är ganska oviktigt i praktiken. Polisen skulle aldrig lägga ned något krut på att identifiera en anonym flashbackmedlem med två inlägg, garanterat ospårbar.
Citera
2017-07-09, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Haha hur fan kan man kalla sin son "en närstående person till familjen"?! Och vad menar hon när hon säger att ungen har blivit "särbehandlad" (kommer inte exakt ihåg hur hon uttryckte sig, men nåt i den stilen var det väl)?

Antar att du syftar på Annas skriverier på sitt instagram i tid för när domen kom?
Jag reagerade mycket på att hon försvarade sin närstående på det sättet,och hade en massa ursäkter.
Inte ett ord om hur hemskt och avskyvärt det är att en 13årig flicka blivit våldtagen och utnyttjad sexuellt.Det var ungdomar i 15-16årsåldern som drack sprit som bl a Antonio fixat,och en 13åring var med de lite äldre,fy fan vad dåligt att två av killarna utnyttjade henne,speciellt Antonio som enligt egen utsago inte ens var berusad.
Enligt Anna så ljuger alla och hennes son är oskyldigt dömd,men så överklaga domen då?

Är väldigt tråkig att barn hängs ut här,men är man 16 år så borde man veta vad som är rätt och fel.Lider mest med den unga tjejen,är man 13 år så är man definitivt ett barn,och helt gräsligt att två flera år äldre killar förgriper sig på henne.
Citera
2017-07-09, 00:33
Medlem
Citat:
Missförstod din kommentar märkte jag.

I alla fall. Angående uthängning. Allmänheten anser väl att sådana typer av brott medför alldeles för låga straff och att den dömdes och hans familj låtsas som inget har hänt. Att visa ånger samt visa åtgärder för att ta itu med egna problem samt förebyggande åtgärder är väl aldrig fel.

Folk gillar inte arrogans.
Citera
2017-07-09, 00:53
Medlem
Citat:
Det du skriver är knappast relevant när det gäller det mesta som skrivits i den här tråden, jag skulle välkomna liknande resonemang men i andra forum.

Så du tror om familjen öppet hade erkänt problem, varit ödmjuka och ångerfulla inför situationen samt gått till roten med problemen, så hade folk här varit lika hårda? Knappast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob

Men snälla nån,det tar 1-2 sekunder när du trycker på ladda ner fil.sedan trycker du bara på öppna.Hela proceduren tar 3 sekunder,lätt som en plätt.
Citera
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Antar att du syftar på Annas skriverier på sitt instagram i tid för när domen kom?
Jag reagerade mycket på att hon försvarade sin närstående på det sättet,och hade en massa ursäkter.
Inte ett ord om hur hemskt och avskyvärt det är att en 13årig flicka blivit våldtagen och utnyttjad sexuellt.Det var ungdomar i 15-16årsåldern som drack sprit som bl a Antonio fixat,och en 13åring var med de lite äldre,fy fan vad dåligt att två av killarna utnyttjade henne,speciellt Antonio som enligt egen utsago inte ens var berusad.
Enligt Anna så ljuger alla och hennes son är oskyldigt dömd,men så överklaga domen då?

Är väldigt tråkig att barn hängs ut här,men är man 16 år så borde man veta vad som är rätt och fel.Lider mest med den unga tjejen,är man 13 år så är man definitivt ett barn,och helt gräsligt att två flera år äldre killar förgriper sig på henne.
Ja, precis, jag syftade på det hon hade skrivit på Instagram (nån tog printscreen och la upp här i tråden). Men är det någon som vet vad hon faktiskt menar? Varför anser hon att äckelungen blivit felbehandlad?

Jag läser i princip aldrig i skvallerforumet, men efter att ha läst lite i den här tråden så tror jag nog att jag får ta och ändra på det, hysterisk människa denna Anna verkar vara
Citera
2017-07-09, 01:01
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ja, precis, jag syftade på det hon hade skrivit på Instagram (nån tog printscreen och la upp här i tråden). Men är det någon som vet vad hon faktiskt menar? Varför anser hon att äckelungen blivit felbehandlad?

Jag läser i princip aldrig i skvallerforumet, men efter att ha läst lite i den här tråden så tror jag nog att jag får ta och ändra på det, hysterisk människa denna Anna verkar vara
Kom på att hon tidigare mässat "döm inte booken efter omslaget" när hon försvarat Antonio. Nu kan vi läsa tingsrättens dom, och sen döma odågan.

Nä, kändisskvaller är inte så intressant egentligen men i Annas fall blir det något helt annat.
Citera
2017-07-09, 01:09
Medlem
Citat:

Ja,jag började också titta in här då och då för några år sedan,och tyckte folk var riktigt elaka.
Nu har jag ju förstått genom alla tidningsrubriker,tv-program,inlägg här mm,att Anna Book är inte en så sympatisk människa om jag skall uttrycka det diplomatiskt.
Varför hon anser sin son blivit felaktigt behandlad/dömd kan vi bara spekulera i,men troligtvis det gamla vanliga,varken hon själv eller någon i familjen har några brister.
Citera
2017-07-09, 10:20
Medlem
godboys avatar
Citat:
Sedan tror säkert många på straff och att någon kan tvingas ångra sig, men sambandet är oklart. Frågan är om man egentligen åstadkommer ngt utöver att för egen del få hämnas och göra sig av med ilska etc.
Och vad är ditt förslag? Att bara säga "Ajabaja! Inte göra så igen" Vilka signaler sänder det ut till både offer och GM? Jo just att det var väl inte så farligt!

Nu åsyftar jag inte bara detta fall, men med tanke på vad vi släppt in i landet så är det på tiden att ta i med hårdhandskarna mot våldskriminella. Vem som helst skall kunna vara ute vilken tid som helst i vilket område som helst utan att riskera att bli våldtagen, misshandlad, rånad mm.

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Kom på att hon tidigare mässat "döm inte booken efter omslaget" när hon försvarat Antonio. Nu kan vi läsa tingsrättens dom, och sen döma odågan.

Nä, kändisskvaller är inte så intressant egentligen men i Annas fall blir det något helt annat.
Problemet med Tunnan är ju att hon försöker mörka allt som inte är positivt, eller på något sätt vända till det så att det ser ut att vara positivt. Problemet är bara att det är lika genomskinligt som ett fönster, men det fattar inte fettot.

Ang fläskets make, så är det väl knappast så poppis bland hans kollegor att han har en barnvåldtäktsman under sitt tak. Knappast särskilt populärt från uppdragsgivarna heller kan jag tro.
Citera
2017-07-09, 10:26
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Den är ju "upplagd".
Vill du läsa får du ladda ner den, annars skit i det. Upp till dig!
Citera
2017-07-09, 10:38
Medlem
illbatting09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
I senaste aftonbladet klick stor intervju med A B. Bla om alla kvinnor som vill ligga med hennes man.

Tycker det känns obehagligt att AB som mor inte bara skriver utan upprepade gånger pratar om hur sexig musik de lyssnar på tillsammans, mamma, pappa och barnen. Kan tänka mig att både döttrarna och sonen är väl insatta i mammas och pappas sexliv, dels med tanke på vad AB spyr ur sig i tidningar och dels med tanke på deras heta spanska blod. För AB är ju spanjorska, tydligen..
https://www.instagram.com/p/BWScEMxh6bx/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in